Onsdag

Första maskinen tvätt är laddad, barnen har precis gått till skolan (inte Ida riktigt än), och jag sitter och äter frukost och laddar för dagens Zumba pass. Freddan och Molly har precis kommit tillbaka efter ett varv runt sjön.
Den här veckan har startat med regn och åska, och det ska hålla i sig fram till helgen. Känns helt ok med lite "oväder" så man får kurra ihop sig i soffan med gott samvete.
I söndags blev det en heldag på sjön, när Freddan och Olle kom hem från hockeyträningen.

Freddan gasar på, Molly gillar inte fart o fläkt, hon trivs bäst när vi åker lugnt o fint

Svalkande dryck måste man ha, även på en söndag

Ida, Alicia och Olle badade från båten, det gäller o simma snabbt från alligatorerna...

St Petes

Igår (lördag) åkte vi ut för att fira Donna som jobbar tillsammans med Tobbe och Freddan. Hon fyller 50 år på måndag och bjöd ut oss till deras båt i St Petes. De har bott på på båten i 5 år, men precis nyligen skaffat en lägenhet i Brandon för o få lite närmare till jobbet. Båten är 53 fot, så den är stor, men man förundras ändå över hur mycket man kan få plats med på en båt.
Vi fick även se en skymt av Honda Grand Prix rallyt som pågår där i helgen.

Freddan vid rodret

Vi ankrade upp och badade från båten, ljuvligt!

Såg delfiner! Tyärr inget bildbevis på det....

En helt underbar dag till havs!

Idag får vi njuta av vår lilla sjö här hemma, men det är inte helt fel det heller. Nu väntar jag på att Olle och Freddan ska komma hem från hockeyträningen, så kanske det kan bli en tur med båten.
Stackars Marcus har inte haft nån rolig helg. I fredags fick han åka in akut till sjukhuset då han hade jätteont i magen. Det visade sig vara blindtarmen! Helt otroligt, för bara ett par veckor sen var det Alicia som opererades, och nu Mackan......Smittar det?! Allt gick allafall bra och imorse fick han komma hem igen.

Helgen stundar....

Idag har jag tillbringat dagen i solsängen på bryggan, helt underbart! Efter att alla barnen kommit iväg till skolan och jag ätit min frukost, blev det ett varv runt sjön med Molly.
Igår var jag hos frissan och fixade håret. Mina extension hade trillat ur! Jag hade två olika sorter i, två olika blonda nyanser, och den mörkare av dom var inget bra. Så nu gick jag tillbaka och satte i mer av det ljusare. När det var klart skulle hon "klippa ihop" håret, och kapar det kort! Både hon och jag blev nog lika paffa;) Eller kort och kort, men säkert en decimeter kortare än jag hade innan. I vilket fall som helst så känns det faktiskt bra nu så här i efterhand, så det gjorde ingenting.
Ikväll blev det middag på Chili´s med Tobbe, Mackan och Oscar. Åsa har åkt till Spanien och är borta i 2 veckor till. Freddan landade tidigare från Wisconsin, så han anslöt oxå. Helgen ser bra ut, har ingenting inbokat förutom Olles hockeyträning på söndagmorgon, skönt! Nu är det endast 2 veckor kvar tills vi ska ut på kryssning, längtar!
Trevlig helg önskar vi!

Onsdag

I måndags när vi var lediga från skolan, blev det en heldag på Adventure Island, vattenparken här i Tampa. Ida, Alicia, Antonia, Oscar, Olle , jag och Patricia. När det var dags att åka hem, insåg jag att jag inte ens doppat tårna i någon av bassängerna, trots att termometern visade en bit över 30 grader och solen stekte från klarblå himmel. Men jag var helnöjd med att svettas i solsängen och läsa i min bok;)
Igår åkte Freddan till Wisconsin och kommer hem på torsdagkväll. Dagen försvann i ett nafs utan att jag fick särskilt mycket gjort annat än det vanliga plocket och fixet som man gör av bara farten.
Idag har jag lite mer på schemat. Strax Zumba, därefter frissan, och ikväll blir det hockeyträning i Ellenton för både Filip och Olle.

Ledig måndag

Fick detta mailet i lördags morse, gissa om Olle är överlycklig!

Congratulations!! Ollie has been selected to play with the Lightning 2000 AAA team this Spring and Fall season.
We are excited to have Ollie join our team and welcome your family to ours.
We start training this Sunday at Ellenton Ice with our Spring League.
There will be more information to come regarding the fall and the team.
Below is an outline of what to expect in the fall.

Lite sorgligt att lämna sitt gamla lag och tränare, men samtidigt superkul för Olle med nytt lag och nya utmaningar. Det här laget är nr 2 i USA!
Så söndagmorgon var det träning 8,15 i Ellenton. Ispass i 3h+ 40 minuter fys efter det, stenhårt är det framöver!
På lördagkvällen var vi på fest hemma hos Melissa och Les, vi firade St Patricks Day och det var en supertrevlig fest. Fredrik fick dock avvika tidigt, då Olle behövde komma i säng och ladda för träningen.
Igår blev det en dag på sjön, helt underbart!
Eftersom vi är lediga från skolan idag, gjorde jag ett försök med Patricia att vi skulle ta sovmorgon och skippa Zumban. Men som tur var stod hon på sig, och nu känns det toppen att ha det gjort......Då kan man slappa i solsängen med gott samvete resten av dagen;)

Fredagkväll

Nu sitter jag på terrassen med ett glas vin och väntar på att Freddan ska komma hem. Dagen har varit intensiv och lite jobbig. Visst är det kul att barnen är lediga från skolan, men då kan man inte ligga o dra sig i solsängen hela dan precis;)
Olle har haft Adam, Gehrig och Luke här. De har jag skjutsat fram o tillbaka till rollerhockey rinken här på området, grillat hamburgare till och tröstat, när Fille & Co varit lite väl hårdhänta i poolen. På eftermiddagen kom dock Gordie och hämtade upp småkillarna, så nu är de hemma hos Adam och Luke.
Filip har Nate, Julian, Mikey, och Mikeys kompis från Chicago här. Så nu har de precis fått middag, det blev grillad kyckling med pommes och tillbehör, smidigt och gott.
Molly har jag skjutsat till veterinären idag. Det var dags för spruta och så passade vi på att få henne badad och fin.
Tyvärr inga bilder från denna underbara dag, men jag kan meddela att väderprognosen framöver lovar +30 grader och strålande sol! Har det verkligen snöat hemma igen?;)

Långledigt

Barnen är nu lediga från skolan både fredag och måndag, känns helt underbart även för mig;)
Dagen har gått i ett och idag hann jag inte njuta i solsängen som jag gjorde hela dan igår. Ikväll gjorde Olle tryout igen, den här gången i sin "gamla" klubb och nu ska ett nytt lag bildas. Han flyttar upp från Squirt (-00/01) till Pee Wee (-99/00). I söndags var vi ju i Ellenton på tryout för Lightning, och där ska vi få besked imorgon hoppas vi.

Igår när Olle paddlade över till Oscar

Molly ville åka båt, hon älskar det!

Idag har Lasse fyllt år, så GRATTIS på födelsedan önskar vi!

Måndag 14/3

Jennys 40-årsdag! Grattis igen!
Dagen har jag ägnat åt tvätt och storhandling, WalMart fick sig ett besök. Tycker att det är riktigt tråkigt och jobbigt att handla, men visst är det skönt när det är gjort.
Ikväll kom Tobbe och Åsa och Oscar över och käkade middag med oss, kände att det var på tiden att bjuda igen;)

Molly trodde hon skulle få åka båt, hon älskar det!

Ser ni alligatorn?

Imorgon åker Freddan till Nashville, kommer hem på fredag igen....

Sommartid

Natten mellan lördag och söndag ändrade vi om till sommartid. Olle och jag skulle upp vid 8-tiden för att åka till Ellenton på tryout. Glömde totalt bort att ändra klockan innan jag gick o la mig, men som tur var så ändrade min telefon sig automatiskt, så vi försov oss inte som jag trodde när jag vaknade.....
Tryouten gick bra, men det var många som var jätteduktiga, och det finns bara 6 platser att kämpa om. Vi får se hur det går, besked ska komma i veckan.
För Filips lag gick det inte hela vägen i Fort Myers. De vann en match och förlorade två, så det blev inget finalspel och inget vidare spel i USA mästerskapen. Det var det sista för hans lag Tampa Bay Lightning AAA, så nu får vi se vad som händer i vår.
I höst kan det bli så att Fille flyttar till Maine! Han fick brev från skolan Kents Hill och han är antagen! Det enda vi väntar besked på nu är vad vi får för stipendium.....

I maj åker jag, Freddan, Jenny, Nicke, Lasse, Linda, Anders och Martina till ROM. Förra året åkte samma gäng till New York där vi firade våra 40-årsdagar. Men eftersom Jenny är ett år yngre än oss, så var vi ju tvungna att boka in en ny resa;) I vilket fall som helst så fyller Jenny år idag, så GRATTIS på 40-årsdagen! Ser framemot att fira ordentligt i ROM!

Första kvällen i New York, på takterrassen på vårt hotell

Oväder och ännu en Lightning match

Imorse vaknade vi till spöregn, så jag skjutsade Olle till busstoppet och det var tur det. Vi väntade från 07,10 till 07,30 och ingen buss syntes till, så jag skjutsade Olle till skolan. Kaos med bilar och köer, eftersom flera gjorde detsamma. Väl hemma var det dags att köra Ida till skolan, så när jag äntligen var tillbaka hemma igen var klockan nästan 09,00!
Regnet upphörde tillslut, så dagen tillbringade jag i Ellenton med Åsa och Mårten och Botte. De är här och hälsar på Tobbe, och medans han jobbade, så åkte vi och shoppade.

Igårkväll åkte Olle och jag på hockeymatch igen. Lightning ledde i stort sett hela matchen, men efter full tid stod det 3-3 mot Chicago Blackhawks. Så det blev förlängning och straffar även denna gång, men äntligen fick de vinna!

Marie, de här böckerna har jag just nu. Tre av dom är mina och två har jag fått låna av Åsa.

Och så är det fredag imorgon igen! Synd bara att Freddan inte kommer hem, han åker direkt till Fort Myers där Filip ska spela hockey hela helgen......

Hockeymatch

Igårmorse flög Freddan till Colorado Springs och blir borta hela veckan. På fredagkväll när han landar, så åker han direkt ner till Fort Myers där Filip spelar hockey hela helgen. Så på söndag ses vi igen.....
Igår spelade Lightning mot Washington Capitals, så Olle och jag gick tillsammans och såg den. Filip var oxå där, men han blev medbjuden av Simon och hans familj. Idag åker de hem till Sverige igen, och jag hade turen att få ett gäng böcker som de läst ut på semestern, toppen! (sista sidorna lästes ut i periodpausen fick jag veta;)

Matchen slutade med förlust (igen) trots att de ledde tills 5 min återstod av matchen. Förlängning och straffar och förlust, i hockey vänder det snabbt....
GRATTIS till Syster Malin som fyllde 36 år igår den 7:e mars!

Helgen

Det blev tyvärr ingen tur till stranden, men vi har haft en härlig helg ändå;) Lördagen tillbringade vi på sjön i vår båt, helt underbart. Vi åkte förbi Tommy och Patricia och tog med dom och deras vänner Peter och Birgitta som är här och hälsar på. Solen sken, vi hade öl och bubbel med oss, vad mer kan man önska sig? På kvällen följde vi med dom till Stonewood Grill, där Peter och Birgitta bjöd oss alla på middag, tusen tack!

Även killarna hängde med på en sväng

Olle åkte ring

Nu är det redan söndagkväll, helgen går alldeles för fort, precis som veckorna.
Ikväll blev det bio med Olle och Oscar, fast Fredrik och jag såg "Hall Pass", medans killarna såg "Big Mommas; Like father like son". Alla var nöjda! Efter det blev det middag på Ruby Tuesday och nu förbereder vi för ny vecka. Innan vi somnar ska vi kolla på Solsidan säsong 1 som vi lånat av Tobbe och Åsa.

Semester planering....

Idag har jag bokat resa hem till Sverige i sommar. Jag, Olle och Ida åker till Stockholm den 21/6 och stannar till den 14/7, hela 3 veckor! Ska verkligen bli jättekul, eftersom vi inte hade planerat att åka hem alls. Fredrik får stanna kvar här och jobba (och ta hand om Molly) och Filip kommer få besök av kompisar så hur han gör är inte helt bestämt ännu.

Ikväll blev det grillning när Freddan kom hem från jobbet, och HELA familjen var hemma för en gångs skull! Inte ofta vi kan äta middag tillsammans....

En underbar kväll

Molly var såklart oxå med

Annars ser vi framemot en hockeyfri helg, förutom att Filip tränar på lördag eftermiddag. Olles säsong slutade i och med Orlando cupen, och för Filip återstår regionsfinal nästa helg och om de går vidare därifrån blir det USA mästerskap. Sen drar ju såklart vårsäsongen igång, med nya "tryouts" i mars....
Jag ser framemot en dag på stranden den här helgen, hoppas hoppas.......

Sommar och sol

Helgen har varit helt fantastisk. Olle och jag skulle åkt till Orlando på hockeycup i fredags, men eftersom jag mådde jätteilla, så fick Fredrik åka istället. Som tur var så stannade det vid illamående och det blev inget mer. Värre var det för Alicia, stackarn. Hon var illamåendes och hade jätteont i magen torsdag och fredag. På lördag åkte de till sjukhuset med henne och efter många timmars väntan visade det sig att hon hade inflammation i blindtarmen. Det blev operation på kvällen, allt gick bra och igår fick hon komma hem. Nu får hon stanna hemma från skolan den här veckan och kurera sig.
Lördagkväll var vi hos Tobbe och Åsa på inflyttningsfest. Massor med folk, god mat och vi lämnade festen sist av alla såklart;)

Söndagen var vi ute och åkte båt med Tobbe och Co. Vi bjöds på lunch och öl och vin, hur mysigt som helst!
Micke, som är här o hälsar på med sin dotter Linn, var kapten för dagen

Igårkväll fick vi besök av Filips kompis Simon och hans familj som är här på semester, i Clearwater. Filip och Simon spelade i samma hockeylag hemma i Sverige. På lördagen åkte Filip ut till stranden och mötte upp Simon som följde med hit och sov över. Det var förresten 5 killar som kom ner till frukosten på söndagmorgonen;)
Vår båt har inte fungerat på ett bra tag. I fredags var en kille här och kollade på den, han bad Fredrik sätta i ett nytt batteri och så har han beställt en del som han kommer och byter ut imorgon. Men så ikväll när Freddan sätter i nya batteriet, så startar båten helt plötsligt.......!?

Vi var ju såklart tvungna att åka en sväng, och det blev ett stopp hemma hos Nybergs innan vi åkte hem igen, och jo båten verkar funka igen.......

Olle kom förresten hem med bronsmedalj, inte illa!