Då var vi hemma i Tampa igen!

Ojojoj, sex helt fantastiska veckor har gått, och vi har haft det toppen! TACK ännu en gång till ALLA vi har träffat, fikat med, lunchat med, ätit middag hos, bott hos osv......svårt och få med precis allt;)
Det blir väldigt intensivt att vara iväg på så många olika ställen, samtidigt som det är väldigt skojigt såklart. Men jag ska inte sticka under stol med att det var skönt att komma hem. Slippa bo i resväska ;)
Flyget hem gick toppen. Vi blev hämtade med taxi 05:15 hos fam Wennerberg, flög från Köpenhamn via New York, och där sa vi hejdå till Freddan som fortsatte till Chicago för att jobba. Landade i Tampa 23.00 svensk tid, alltså kl 17.00 vår tid, helt perfekt!
Läste igenom föregående inlägg och ser att jag missat att berätta att vi även hann med en middag hemma hos fantastiska fam Johansson i Eriksdal! Skyller på att jag skrev det inlägget mitt i natten och utgick från bilder jag tagit, och inte en enda knäppte jag den kvällen. Vi bjöds på god mat och dryck och fick en rundvisning på gården, så underbart ställe, tack snälla ni!

Vi checkade ut från fam Andersson i Ådala och tog som sagt tåget ner mot Skåne och Ängelholm. Första stoppet hos Tobbe och Åsa. Även dom bor helt fantastiskt, precis vid Klitterbaden i Ängelholm, mitt på stranden. Mycket bättre kan det knappast bli :)
Vad sägs om den här utsikten?
Lilla Sandy var oxå med såklart!

Vi hade turen att få umgås med Martin, Petra och Adeline, Martins bror Micke med fru Sandra och Oscar. En underbar helg!
Middag på Klitterhus Havsbadshotell och Restaurang med hela gänget

Har passat på att äta skaldjur....

Vi tjejer stack iväg på utflykt en dag, och vi hann med Höganäs, Mölle och Arild bla. Vi gjorde stan en dag, mysigt i Ängelholm och bra shopping :) Behöver jag nämna att vi åt och drack en hel del?
Här är vi i Mölle
God lunch, åt rödspätta!

Fika på Flickorna Lundgren på Skäret

Nästa stopp Mellbystrand och fam Nyberg! De senaste gångerna jag varit hos Patricia så har det regnat. Och det är ju synd eftersom även dom bor på stranden, i stort sett. Denna gången hade vi tur! Och det får man ju verkligen säga med tanke på hur denna sommaren varit i Sverige hittills. ( Fast vi har faktiskt haft fint väder mestadels) Solen sken från klarblå himmel, vi blev serverade en himmelskt god sallad med rosevin och öl, och satt länge och väl och bara njöt på deras uteplats.

Vi tog en promenad på stranden ( i blåsten) och hittade en mysig uteservering där Tommy bjöd på Prosecco till oss tjejer och öl till killarna. Vips så var klockan redan 19.00 och vi fick nog alla en chock att tiden gått så fort :) Hem och tända grill och förbereda för mera mat! Grillad färsk makrill med stompamos, heter det så? Fantastiskt gott var det! Sen såg vi solen gå ner och det är alltid lika vackert.

Tommys son Andy och blivande fru Lena var med. Grattis till förlovning och nytt hus!

På tisdagen åkte vi på sightseeing till bla Laholm, Båstad, Torekov, käkade lunch på Strandpensionatet i Skummeslöv, och avslutade med mera Mellbystrand.
Såååå god räkmacka

Sen var det dags att tacka för oss och åka vidare mot Helsingborg och fam Wennerberg och resans sista stopp.....men det får jag berätta om i nästa inlägg:)

Idag har jag fått massor gjort. Fick ett infall och stack iväg på Zumba imorse, kommer nog inte komma upp ur sängen imorgon, jäklar vilket pass, välbehövligt! Det behövde städas och röjas en hel del här hemma, packas upp, tvätta och betala räkningar. Olle behövde göra en läkarundersökning som nya skolan kräver. Filip har tvättat min bil. Olle fick följa med Adam på träning och nu har de precis kommit hem.
Idag har vi bröllopsdag! Tänk att vi har varit gifta i hela 20 år! Fredrik kommer hem på fredag så vi får vänta med firandet :)
Här är han allafall, mannen i mitt liv ♥ och hela familjen samlad på ett kort! Älskar er! ♥

Östergötland

Två veckor har passerat sen sist, och de har vi spenderat i Östergötland. Vi lämnade Täby och fam Fredriksson och styrde kosan mot Skänninge som första stopp. Släktkalas med pizza, kubb och bad:)

Vi fick en helt fantastisk helg i Vålberga tillsammans med fam Johnson. Marika och Arvid gjorde oss sällskap en natt, och Marika var snäll och tog med Olle o Arvid på fotbollsmatch, Norrköping-Malmö FF!

Sol, bad, grill, vattenskoter, ring och fiske, underbart! Enda tråkiga var att Olle blev magsjuk sista natten....

Herregud som vi skrattade när vi åkte ring, Jenny o jag! Här är det Ida o Hanna som ska iväg

Så vackert!

Tillbaka i Mjölby o kärt återseende av kusinerna Ivar o Hilma som varit i Spanien.

Sen var det dags att flytta in hos fam Andersson i Boxholm.

Nina bjöd på bubbel :)

Det har varit ett enda långt kalasande sen vi kom. Vi har ätit otaliga pizzor och kebaber. Fikat dagarna i ända .Ätit så mycket god mat och fikat lite till.
Vi hälsade på hos mamma o pappa i Sommen på campingen och grillade korv en eftermiddag, tillsammans med Kjell o Charina. Där hann vi prata lite om vad vi ska hitta på när de kommer till oss i september :)

Henke, Klara, Alma och Maja bjöd på tårta och grillat då Klara fyllde år.
Vi har varit hos Farmor o Farfar som bjöd på så mycket gott att jag trodde jag skulle spricka....
Vi hade inte ens tid att ta några kort inser jag nu;)

Vi har firat Hilma som fyllt år, ännu mera fika!

Olle åkte med Ivar till hans farmor o farfar på landet.
Freddan åkte iväg på jobb ett par dagar och då hann vi med att ha tjejmiddag. Vi åt kräftor, räkor och massa smått o gott! Tog en massa "groupies" , jösses vad kul vi hade!

Freddan kom tillbaka i lördags igen efter jobbresa till London. Han och Ida tog tåget ner tillsammans, då Ida varit hemma i Stockholm en sväng.
I söndags bjöds vi på middag hemma hos Toja o Mange, efter fikastopp under dagen hos både Martin och Bengan ;)
Mange vid grillen

Ingen behövde gå hungrig därifrån som ni ser;)
Kvällen bjöd dessutom på både musikquiz och bugg! Supertrevlig kväll!
Och en groupie

Häromdagen åt vi lunch på Biz med Alexandra och Sigge. Hälsade på hos Rebecca och Martin oxå:)

Och idag lunch på Gusto, haha tar bara kort när vi äter. Men som ni märker så är det det enda vi gjort, ätit och fikat.....!

Efter lunchen skjutsade vi Ida och kusin  Alma till tåget. Nu ska de vara hos Ida ett par dagar!
Filip är förresten hemma i Tampa igen, efter 1vecka i Spanien med polarna.
Vi avslutade denna etapp på vår resa genom Sverige med en utflykt till Torpön. Vi blev 14 personer totalt! En mycket trevlig men kylig kväll.
 Bild från Maries instagram :)

TUSEN TACK till alla nära och kära, vi ses snart igen!
Imorgon packar vi ihop oss och tar tåget söderut, Freddan, Olle och jag, Ängelholm nästa!