Sista september

Sol, varmt och 35 grader hela helgen.....imorgon börjar oktober månad, fattar inte hur fort tiden går. Men det är kul, för nu närmar sig nästa besök. Henke, Klara, Alma och Maja står på tur, vi längtar!
Här har det inte hänt särskilt mycket den gångna veckan. Skjutsat på barnen, lagat mat, gått med Molly, tränat Zumba, tvättat och plockat, och slappat en hel del däremellan:)
Igår var det loppis här på området, vilket drag! (fick nästan marken känsla!)
Polisen fick hjälpa till att dirigera alla som kom för att fynda.
Ida har varit iväg med skollaget i crosscountry (löpning) på tävling fre-lör. Hon började träna i måndags och tycker det är superkul! Helgens tävling fick hon dock bara titta på, men nästa tror jag att hon får vara med o springa. Så nu är det träning nästan varje dag efter skolan.
Olle hade träning igår eftermiddag. Vi började med att åka till Ellenton (45min söderut) för 2 h ispass samt lagfoto tagning.
Därefter åkte vi till Oldsmar (1h:s körning) för en träningsmatch. Vi åkte hemifrån kl 14 och kom hem 22,30 en lång dag! Hem fick vi med oss 2 av killarna i laget med pappor som sov över, för de bor i Miami resp Orlando. Imorse var det nämligen träning igen kl 08,00 i St Pete Times Forum:)
Nu är Ida på bio med kompis, Freddan och Olle kollar på Kopps. Jag ska strax åka hem till Kim en sväng som ska hjälpa mig med lite papper. Imorgon åker Freddan iväg till Indianapolis och blir borta hela veckan....Tur att tiden går fort:)

Hoho?

Vips så tömdes huset på folk och kvar blev jag, Ida och Molly. Olle och Freddan stack som sagt i torsdags till Detroit för hockeyturnering. De kommer hem ikväll vid midnatt. Dessvärre gick det inget vidare, mest förluster, men de har fått spela mycket hockey allafall och de har haft kul.
Fredagmorgon packade sig fam Persson in i hyrbilen och lämnade Tampa för den här gången. Fort har det gått, men kul har vi haft! Kom snart tillbaka!
Resan hem gick bra fick jag höra, men så var det ju det här med alla väskorna, skulle de rymmas i Audin hemma? Här har de landat i Stockholm och fått alla väskorna...
Det gick med nöd o näppe! Min bloggassistent skickade bilder åt mig så jag fick se:)
Fredagkväll blev lugn här hemma. Jag kollade på film och Ida kom hem från kompisarna vid 22, så vi sov båda två före kl 23 tror jag.
Igår åkte Åsa till Spanien, så Tobbe bjöd över oss på middag på kvällen, och så fick vi fira Mackan på riktiga födelsedagen. Fick hembakad tårta till efterrätt supergott! Molly o Sandy är så söta o leker för fullt tillsammans.
Idag, söndag, har vi haft en riktig slappardag. Hunnit med att skypa med många, solat och läst på bryggan, hälsat på Nordbergs, gått med Molly runt sjön och nu har jag precis ätit en räkmacka till middag.
Var en sväng på Wiregrass igår och köpte en bok som Ida behövde till skolan. Då passade jag även på att köpa den här boken till mig som jag hört så mycket om.
Vet inte om jag någonsin läst en bok på engelska?! Bättre sent än aldrig.....

Dags för hemresa....

Tänkte att jag skulle hinna med ett inlägg till. Idag började vi dagen med ett varv runt sjön, t o m Hugo och jag kände att vi ville hänga på. Varmt, långt, skoskav av mina nya braiga skor och görsatörstig när vi äntligen kom hem....
Blä, ser sådär lagom lönnfet o svullen ut! Hugo var jätteduktig, och orkade hela varvet utan att gnälla.;) Frukosten smakade väldans gott idag! Efter promenaden så åkte Jonas och jag handlade det sista innan hemresan. Vi åkte till Brandon denna gång, vi skulle nämligen handla en grej till Hugo på Abercrombie and Fitch. Sen åkte vi till Publix, där vi köpte lite resgodis. Finns så himla mycket konstiga grejer i detta landet, eller vad sägs om detta:
Ost på flaskor i olika smaker som man liksom sprejar ut på kex el mackor. ;)
När vi kom hem kände jag att det var dags att börja packa alla väskor, för att se om vi fick plats med allt. Dels så har vi ju handlat en del, till oss själva men också lite beställningar hemifrån. Sen rensade Carina ur lite kläder från sin garderob, som naturligtvis måste med! Olle hade en hel del som han vuxit ur, som ska med hem till grabbarna hemma Felix, Jacob och Ivar! Som tur är, så har vi ju nu en extra väska, hockeytrunken som Hugo fick. Den vägde bara 10 kg, så där fick vi ju plats med en hel del;) 4 stora väskor fullastade med kläder!
Vi har även packat lite i handbagaget! Medans jag slet med packningen, städning av rum och toalett, så gjorde Jonas
typ inget;)
Eller ok då! Han lagade maten. Ikväll grillade vi revbenspjäll och till det potatis i ugn och sallad, jättegott!
Nu ska vi bänka oss framför tv:n och kolla på Real housewives of Miami. Alla dessa Housewives- program är ju så himla bra! Hoppas att de visar nåt hemma! Tror att NewJersey-fruarna är mina favoriter!
Ha det bra alla vänner, nästa inlägg skriver Carina. Det handlar nog om hur lugnt och skönt det är på Barbados dr..... Men det varar inte så länge, för snart kommer Åkermarkarna från Värsta, och då blir det liv i luckan igen!!
Kram till er alla!

Shopping, sol, bad, träning och födelsedagar!

Dagarna här rullar på i ett rasande tempo. Som vanligt går alla (utom jag) upp vid 6.30-7 och tar ett till två varv runt sjön. Nu har det t o m smittat av sig på Hugo, som tyckte att han också behövde ett par "springskor". Så när vi drog till Ellenton i tisdags, så inhandlades det ett par riktigt snabba skor!
Där köpte vi också alla skor som vi fått beställning på. Vi var inne på Converse där vi fyndade i alla möjliga färger och storlekar! Skor är ju inte det enda vi har handlat. Känns som om det kommer att bli svårt att få i allt i resväskorna, tur vi köpt en till....
Idag har vi varit och gjort manikyr och pedikyr. Sen har vi handlat lite mer, finns liksom alltid mer man vill ha;) Känner mig inte riktigt klar än faktiskt, men har ju morgondagen på mig...
Hugo fyller ju år i november. Eftersom vi inte träffas nu till jul, så passade Carina, Fredrik, Olle o Ida på att gratta Hugo nu innan vi åker hem. Hugo har lekt i garaget en hel del, och har då hittat en massa kuliga grejer, som han gärna vill ta med hem! Bla en massa hockeygrejer, som Olle växt ur, och en stor hockeytrunk. Snälla mamma! Jag vill ta med detta hem! Det går inte! Tjut o ledsamheter..... Men! Då rycker familjen Akermark in. Klart den ska med. Med massa grejer i. Så Fredrik och Olle letar reda på en massa grejer som Olle inte behöver mer, lägger ner dem i trunken och ger den till Hugo. Dessutom får han 50 dollar, exakt vad det kostar att ta med en extra väska! Lyckan är total! Tack snälla för det!
Ikväll har vi varit ute och ätit på restaurang, Stonewood. Vi firade även Marcus som fyller 20 år på lördag. Grattis igen;)
Imorgon ska vi försöka packa ihop alla resväskor. Spännande och se om allt får plats! Nu har vi ju iof en extra väska, den vägde "bara" 10 kg, så där finns ju lite plats;) Men först blir det lite sol och bad. Sen kanske lite shopping. Olle och Fredrik flyger till Detroit, där Olle ska spela en hockeyturnering. De blir borta till söndag. PÅ fredag flyger vi hem, landar på svensk mark på lördag morgon vid 8-tiden.
Tack för oss för denna gång! Ses snart igen!

Clearwater beach!

Denna helg har vi tillbringat i Clearwater. Vi bodde på ett hotell som låg på stranden, med privat strand, så himla skönt! Vi har badat o solat.
Molly fick bo hos Tobbe o Åsa. Hon var ivrig att komma iväg;)
Vi checkade in på hotellet, sen direkt ner på stranden, med ett stopp i baren på väg dit...

Helt underbart väder även att det var lite molnigt. Några av oss hade turen att se delfiner som simmar längs med båtar o jet ski.
Vi pausade badandet och solandet för en god lunch. Öl, vin och Shirley Temples drinkar i massor till det.
Sen upp på rummen för dusch, mer vin och öl. Ida och jag bestämmde redan innan vi åkte att vi skulle dra ut på raveparty när alla andra somnat. (Tyvärr somnade Ida först av alla;))
Vi fick rummen bredvid varandra. Det gick att öppna upp en dörr emellan rummen, så det var stort och

rymmligt!
Vi åt på en Italiensk restaurang, som låg tvärs över gatan, så gott så! Efteråt gick vi till en affär och köpte med oss lite godis, sen gick vi tillbaka till hotellet och satte oss på balkongen och drack mer vin....

Blev ganska mycket vin och många skratt, Fredrik stod för underhållningen;)
Idag åkte Fredrik och Olle till Ellenton kl 9, vi andra tog sovmorgon. Sen åt vi frukost, checkade ut och sen ner på stranden för sol och bad.

Vid 14 tiden blev det helt plötsligt värsta åskovädret, så då packade vi ihop och åkte hem. Vi har haft en underbar helg!
När vi kom hem så åkte Carina, Ida o jag direkt till Wiregrass för lite shopping. Ida skulle ha lite nya toppar, och jag var inte sen att hänga på;) Ida har precis börjat att övningsköra så hon ville ju gärna visa hur bra hon kunde köra, och faktiskt så gick det lysande! Bra gjort Ida! ;)
Här är vi i säkerhet hemma i garaget;) Nu börjar snart Desperate housewives of New Jersey, det måste ju ses!
Imorgon blir det kanske International Plaza, ett stort shoppingcenter som vi inte varit på. Det är isf jag, Carina och Åsa som åker dit.
Ha det gött!

Träningspsykos!

Hej igen!
Här rullar dagarna på i rasande tempo. Vi solar och badar och shoppar. Och tränar. Eller Jonas tränar. Inte jag. Ånävars!! Jag har semester! Så jag sover länge (7.30:/), äter frukost länge samtidigt som jag uppdaterar mig på fejjan om världen utanför vår lilla bubbla.
Jonas börjar dagen med ett varv runt sjön, 5 km. Antingen springer han eller så tar han en rask promenad. Beror nog lite på hur dags han kommer iväg och hur varmt det hunnit att bli. Carina och Fredrik går också varje morgon vid 6.30, Fredrik tar alltid 2 varv. Carina kör sen Zumba mån-ons-fred, hon har försökt att få med mig,men näää! Sen som sagt så shoppar vi lite på kvällarna. Jonas leder även den ligan. Jisses vad han handlar!
Hugo har fått några tröjor, men han är mest intresserad av att köpa leksaker. Jag har inte börjat på allvar än, men ska snart jaga ifatt Jonas hög;)
Annars som sagt så rullar det på. Vi är duktiga på att göra ingenting. Att bara vara lediga!
Over and out from Kapten Hugo!

Marie kapar bloggen

Äntligen framme! Efter en väldigt lång resa, kom vi då äntligen fram. Vi började resan kl 04.00, svensk tid, på torsdag morgonen och landade i Tampa 06.30 (svensk tid) fredag morgon. Så efter 26,5 tim var vi på plats i Tampa! Vi gick direkt o hämtade ut vår "lilla" hyrbil (Jonas som styrt upp;))!
Stupade i säng när vi kom fram till Cory Lake Isle vid 00.30. I fredags badade vi hela dagen, tog det lugnt och försökte komma in i rätt tid. Vi hann även med ett besök på Wall Mart (till Jonas stora förtjusning).
I lördags morse vaknade vi till världens åskoväder. Sen fortsatte det att regna hela dagen. Så ett besök i Ellenton på outleten passade superbra. Vi passade också på att hämta Olle, som varit i Miami och spelat hockey hela helgen. Annars har dagarna hittills spenderats hemma på Barbados Drive. Vi har läst skvallertidningar, böcker, badat, ätit godis, löst korsord, druckit vin o ätit god mat! Vi har även hunnit med ett besök på Macaroni Grill tillsammans med Tobbe, Åsa, Marcus och Oscar.
Hugo har blivit bästis med Molly nu. (Första dagen tillbringade han instängd i vårt sovrum, alt blev buren dit han skulle)
Fortsättning följer.....

Vardag, körkort och besök!

Här har vi snabbt kommit in i rutinerna igen. Klockan ringer 06.00 och då ringer jag till Ida för att se så hon är vaken. Orkar inte gå ända upp till hennes rum nu sen hon flyttat:) Sen snoozar jag till 06:30 och sen är det full fart. Åsa och jag turas om att köra Ida och Oscar till skolan på morgonen, så de slipper åka bussen 06:20. Skjutsar vi räcker det att vi åker 07:00 hemifrån, skillnad. Hem åker de buss allafall. Olle cyklar, toppen!
Idag efter skolan så åkte Ida och jag till Brandon och fixade hennes körkort, nu får hon börja övningsköra! Hjälp.....Hon har gjort ett drog och alkoholtest på 4h online, sedan är det prov på trafikregler och trafikmärken. Även det kunde hon göra hemma vid datorn, så idag behövde hon endast göra syntestet och fota sig. Samt lämna alla papper som krävs, vilket inte är så lite. Så nu är det bara att börja köra! Vi tog faktiskt ett varv runt Cory Lake och det gick över förväntan, hon var riktigt duktig! Undra när man ska våga sig ut på de stora vägarna.....?!?! Jag tänker överlämna det åt Freddan. Han är i Las Vegas och jobbar just nu, åkte till Dallas i söndags därifrån till Vegas och kommer hem på fredag.
Ett papper i väntan på att övningskörkortet kommer i brevlådan.
Filip och Rikard åkte också i söndags, så nu är det tomt här hemma.  I lördags var vi och käkade på Macaroni Grill med killarna.
Som tur är så blir det inte så tomt länge till! Imorgon kommer nämligen fam Persson med Hugo i spetsen! Ska bli så himla kul! Och har vi tur har de packat väskorna fulla med godsaker:) Ida och jag var en sväng till Ikea i söndags, men det är så tråkigt när man inte längre kan köpa Ahlgrens bilar, Dajm och kexchoklad mm. Deras egna Ikea godis är inte detsamma.
Så imorgon ska jag städa och fixa det sista. De landar inte förräns 23:20 så jag har hela dan på mig. Olle har hockeyträning på kvällen, så vi slipper åka fredagkväll den här veckan, skönt!

Långhelg

På måndag är det Labor Day, så vi har långledigt, härligt! Dessvärre måste Freddan jobba och åker till Dallas redan på söndagkväll, trist. På söndag åker även Filip och Rikard upp till Kents Hill, nu börjar allvaret även för dem:)
Just nu är Olle och Freddan på hockey träning i Clearwater, verkar som om fredagkvällarna framöver kommer se ut så. Jag, Fille, Rikard och Ida har allafall precis käkat och nu har Filip och Rikard åkt till Will.
I veckan har vi gjort en liten förändring här hemma. Filip och Ida har bytt rum med varandra, Filip hade största rummet i huset och nu bor han ju inte här längre. Ida är såklart supernöjd, men även Filip blev nöjd tillslut. Det är ju alltid kul med nytt! Det bästa av allt var att nu fick båda två chansen att verkligen rensa ut gammalt skit....herrejösses vad man samlar på sig saker fort....Känns så skönt, och det blir så bra.
Ida´s nya rum
Filip och Rikards nya rum
När killarna åker på söndag får Olle tillgång till 2 rum, eftersom de ligger bredvid varandra med badrummet i mitten.
Olles rum, badrummet och Filles rum längst bort i bild.
Hmmmm verkar som om någon saknar sitt gamla rum?!
Stormen Isaac blev det inget av med här. Som tur var, så vek den av och vi fick knappt en vindpust ens. Skolorna var redan inställda, helt i onödan. Ett helt vanligt regnovädet var värre än det som blev!
Så var det det här med råttorna. Sen alla ingångar från taket blev igentäppta så gick de i fällan tillslut, så jag hade fel.....Killen kom förbi och skulle bara ta bort fällorna han hade utplacerade och då hittade han 4 st döda. Idag var han tillbaka igen, och 4 st till i fällan! Hoppas verkligen att det var de sista. Råttor o råttor förresten, det är väl möss egentligen, men inte mindre läskigt för det...... usch o fy!