Resan redan snart slut.

Resan snart slut och som alltid går tiden alldeles för fort. Lika trevligt som vanligt och som Alma säger att man blir allt för bortskämd och vi längtar inte så mycket hem. Starten av vår resa började lite körigt. Farmor och farfar glömde sitt handbagage hemma detta pga av att deras bagage var lika svart som soffan där det stod.....Japp vi hann trots att tiden var knapp. Resan flöt på till vi missade flyget i Atlanta men vad gjorde det. Vi lärde oss hur det funkar och att det var inga problem att få komma på nästa. Väl på plats trötta i Cory Lake blev vi mottagna med god mat och vin. Lördagen firade vi med pompa och ståt världens snyggaste 40-åring, Henrik. Morgonen firades med Champagne, fina klockor och farmors bästa tårta. Vidare firades dagen efter jubilarens önskemål på stranden i Clearwater. Alldeles perfekt dag att fira sina 40 bästa år.
De dagarna som resterade åkermarkarna besökte Boston tillbringade vi hemma med bästa Molly.
Molly har blivit ompysslad och fått mycket kärlek. Maja valde ut ett gosedjur som genast blev hennes favorit, en kossa. Vi besökte Texas road house me tjejerna och blev mätta.
Vidare besök på Top Golf där Alma visade sina talanger.
Farfars födelsedags present firades på Kennedy Space Center. Detta var en upplevelse som uppskattades av alla.
Nu avslutas denna resa med detta härliga gäng i relax och med restaurang besök.
Tack Klara, för en så bra sammanfattning av 14 dagar som kan gå så fort! Kjell och jag , tillsammans med Fredrik o Carina hann ju med att träffa Filip och Olle också. Så kul att träffa dom på deras skolor. Vi fick se huset som Filip delade med fyra kompisar och en titt på hockeyhallen.
Sen hade Filip bokat bord på en toppenrestaurang, som låg alldeles vid havet. Vågorna slog nästan upp på fönstren.
Dagen efter träffade vi Filip igen och tog en fika med honom och vi tittade runt på skolan.
Det var som en liten stad! !Boende, restauranger, cafeer, postkontor och polisstation, m m. Det var plats för ca 17 000 elever!! Sen fortsatte vi till Olles skola, Governors, som ligger ca en halvtimma från Boston. Vi checkade in på ett härligt hotell alldeles vid hamnen.
Vi överraskade Olle med att komma tidigare än vad han trodde.Vi kollade på hans ishall, och han hade match mot en annan skola, Lawrence, vid 18 tiden. Vi hann med en titt på skolan oxå. Vilken underbar miljö! Där går ca 400 elever.
Efter matchen tog vi med Olle till en restaurang som hette Black Cow, åt väldigt god mat! Efter farväl av Olle, sov vi gott !
På morgonen därpå åkte vi mot Boston, och vad vi hann med där, har Carina redan berättat! Cheers!
Ida har vi haft kontakt med på skypen, så hon har varit med oss oxå! Ja, tiden har verkligen flugit iväg, men vi har haft det så trevligt tillsammans. Tack, för att vi fått varit hos er och upplevt allt detta tillsammans! Allt har vi inte skrivit om, men det har inte varit många döda stunder! Hej, och tack för oss!

Familjen är här!

Från lata lugna dagar för mig och Molly, så har vi haft fullt ös här i över en veckas tid nu. Vi började med att fira Henke som fyllde 40 år! Sång och paket i sängen, champagne frukost, farmors tårta och en heldag på Clearwater beach.
Skål för Henke!
En heldag vid vårt underbara poolområde.
Sen packade Farmor o Farfar o jag o Fredrik väskorna för en minitripp norrut. Vi ville visa var killarna bor. Vi flög till Providence och mötte upp Filip i ishallen där han precis tränat klart. Vi hann med en rundvisning i både ishallen och i Filips hus innan vi åt Alla hjärtans dag middag på Coast Guard House.
På morgonen vaknade vi till denna fina utsikt.
Efter frukosten åkte vi runt universitetsområdet, mötte upp Filip för en kaffe, mellan hans lektioner, innan vi körde vidare mot Olle. Efter ca 2 h bilresa var vi framme på Olles skola, The Governors Academy. Vi fick hälsa på i Olles rum, kolla runt i ishallen och på skolan.
Efter lunch och incheckning på hotellet var det dags att sätta sig i bilen igen. Bortamatch mot Lawrence Academy. Så kul att vi fick se en match, tyvärr förlust. Vi snodde med oss Olle efter och så käkade vi middag tillsammans. Morgonen efter vaknade till detta snökaos :)
Frukost i Newburyport innan vi begav oss mot sista stoppet i Boston.
Där hängde vi på låset till Cheers som öppnade kl 11.00.
En snabb sväng ner till Quincy market där vi promenerade i kylan innan det var dags att åka hem till Tampa igen. En intensiv men rolig resa!
Henke, Klara, Alma och Maja höll ställningarna hemma och passade Molly. Det är inte bara en 40-åring vi firat. Kjell som fyllt 70 bjöd på middag på Acropolis, en grekisk restaurang! Kabob, souvlaki, dans o sång bjöds vi på :) Tack så mycket!
De har även hunnit med ett besök på Kennedy Space Center, Fredrik och jag stannade hemma, så det får vi be om ett gästinlägg om. Idag är det stranden på Anna Maria Island som gäller, Fredrik jobbar och jag är hemma och fixar lite. Imorgon ska vi gå och se Lightning och sen börjar det närma sig hemresa......