Nu är sommarlovet nära.....

Igår var det dags för Olle att svida på sig finstassen och gå på dans. Nu väntar sista skolveckan på Benito Middle school, där han gått i klass 6-8. Gymnasiet nästa!
Åttorna har då dans och i år hölls den på Pebble Creeks Country Club. Det bjöds på dryck och plock, fullt ös på dansgolvet, Olle var supernöjd med kvällen! Han lyckades också vinna ett presentkort på Wiregrass till ett värde av 100 dollar!

Limo med polarna

Olle och Callista

Rizah, Olle, Sylvan och Leo

Benitos årliga prisutdelning gick av stapeln i onsdags. Olle fick Principal´s Honors Roll, vilket innebär att han (och många med honom) haft genomgående A i betyg i alla ämnen i alla 4 betygsperioder! Bra jobbat!

Efter dansen igår så blev det snabbt hem och byta om och åka till Brandon och spela highschool match. Den började kl 23.00! så vi hann med att se Lightning vinna över Rangers! Vilken match och så himla kul!
Olles match gick väl sisådär. De var totalt överlägsna, men lyckades banne mig inte få in pucken i mål, 1-1 slutade den.
Fredrik stackarn blev fast i Atlanta på väg hem igår, och var inte hemma förräns 01,30......
Tur att vi inte har något inbokat idag, mer än att vi ska försöka sälja båten. Imorgon packar han åter väskan och drar till Mexico, dit hade jag gärna följt med :)

På onsdag fyller Ida 18 år! Inte klokt ju. Vi får tyvärr vänta med att fira henne tills vi kommer den 16/6, men det är ju snart som tur är. Och hon har ju världens bästa Fam Fredriksson och massa goa vänner som tar hand om henne åt oss ♥

Olle 15 år!

När vi flyttade hit till Tampa var Olle 8 år. Han började 2:a klass på Pride Elementary School och kunde inte ett ord engelska i stort sett. Minns första skoldagen som om det vore igår. Jag fick inte stanna och jag minns att jag åkte hem och gick runt sjön med tårarna rinnandes längs kinderna. Hemskt var det. Men barn är barn och de lär sig ju otroligt fort. Det var ingen lätt resa, men för Olle gick det ändå förvånansvärt lätt och bra. Inga problem att få kompisar och hockeyn gjorde sitt till.
På väg till skolan.
Självklart var vi Lightning fans från början!
Övning ger färdighet
Martin St Louis som spelade i Tampa Lightning men nu är i New York Rangers

Syskonen

Här fyller han 14 år
Så duktig i skolan, alltid A i betyg!

Även i år blev det ett besök på Kobe på födelsedan

15 år och dags att börja övningsköra!

Nu till hösten väntar nya utmaningar. Olle flyttar norrut och ska börja på The Governors Academy, där han ska plugga och spela hockey! Så spännande och samtidigt otroligt konstigt att vi inte har några barn kvar här hemma....

Nedräkning

Här händer ju inget spännande längre! Har inga resor att rapportera från :) Fredrik skulle däremot kunna göra det, han befinner sig nämligen i New York sen i måndags, kommer hem på fredag. Men snart åker vi till Sverige! Nu är det bara lite mer än 3 veckor kvar, och vi längtar och väntar. Tur att tiden går så fort!
Vi hade några av Olles hockeykompisar med föräldrar här i lördags på lite fest. Vi körde tex-mex tema, så det blev tacos, margaritas och coronas. Smidigt att bjuda på när man är många, vi var 20-25 personer. Men jössses vad jag är usel på att beräkna mat....vi har ätit tacos sen i lördags typ, tur att det finns många varianter att göra :)
Vi kollade Lightning förlora mot Rangers innan gästerna kom.

Lånade Tobbe o Åsas margarita mixer

På fredag fyller Olle, och vad vi ska göra då har vi inte bestämt. Olle får bestämma restaurang eller om han vill ha middag här hemma. Vi har långhelg då det är Memorial Day på måndag, skönt!

Hoppas på att hinna med en tur till stranden. Vädret är kanon, om man gillar sol och värme :)

Nu ska jag fortsätta kolla Lightning-Rangers, Filip är på plats med kompisar. Olle har 4 kompisar här, så dom badar och kollar hockey samtidigt.

Lissabon!

Då har vi varit iväg på vår 6:e resa med gänget! New York, Rom, Washington, Barcelona, Chicago och nu Lissabon. Bästa traditionen vi har, så kul att det funkar år efter år, lyxigt är bara förnamnet. Alla har fullt upp i vardagen, men det här är värt allt för oss alla tror jag :)
Fredrik och jag flög onsdag eftermiddag från Tampa via New York, så vi var på plats torsdag morgon. Flyget från New York till Lissabon tog ynka 6h.......blev förvånad.
Lars och Linda var redan på plats, och sen kom Jenny, Nicke, Anders och Martina från CPH vid lunchtid. Martina fyllde år dagen till ära, så givetvis skålade vi i champagne och firade henne och att alla var på plats ♥

Vi promenerade iväg och käkade lunch, hann med häng på terrassen och så blev det middag på restaurang som Martina fick välja.

Vi har åkt sightseeingbuss, strosat omkring, tagit drinkpauser och ätit gott och njutit i solen. Även ett besök i Cascais blev det och alla blev helt förälskade i stället.

Vi bodde på ett jätteläckert hotell, Memmo Alfama och utsikten var ljuvlig. Sen att vi hade kanonväder hela helgen gjorde inte saken sämre.

En helt underbar helg, med massa skratt och häng med bästa vännerna, TACK alla!
Nästa års resa kommer gå till Savannah, Georgia! Spännande!
Igårkväll kom vi hem till dukat bord. Filip och Olle hade grillat och fixat fantastisk middag till oss. Kunde inte önskat mig en bättre Mors Dag än så! ♥ Saknade Ida såklart ♥
Men tur för mig att tiden springer iväg. Om endast 5 veckor är dags för oss att åka till Sverige! Nedräkningen har börjat! :)

Vilken helg!

Här kommer lite bilder från vår tjejhelg i New York. Jösses så skoj vi haft!
Eva och jag hann med en middag på tu man hand innan Sverigetjejerna kom på torsdagkvällen. Fredagmorgon drog vi på oss träningskläder och gav oss ut i city. Vi promenerade upp till Central Park, där joggade vi lite och så åt vi lunch på ett vegan ställe. Lite shopping och fika blev det oxå såklart. Avverkade ca 3 mil kom vi fram till.
 Godmorgon New York!

På kvällen hade Eva bokat bord på TAO, en asiatisk restaurang, där beställde vi in lite smått o gott som vi alla delade på, underbart gott! Mätta och trötta efter en lång dag tog vi taxi hem.

Vi spelade Heads Up, men sen hittade vi appen Dubsmash och succén var ett faktum. Vin, flams och fnitter kan väl sammanfatta resten av kvällen :) Det är sånt här man lever länge på!
Lördag var Eva ledig och kunde hänga med oss. Vi gick och gick o gick, gjorde små stopp här o där för både shopping och lunch, kaffe och glass :)
Vi gick och såg en väldigt annorlunda show på kvällen, Fuerza Bruta. Det var akrobatik, musik och helt galet.
Middag på en mexikansk restaurang och efter det var vi alla helt slut, så det blev sängen direkt.

Sovmorgon och långfrukost och sen promenerade vi längs med vattnet och ner mot Battery Park. Vi hann käka lunch tillsammans innan jag var tvungen att säga HejDå. En helg går alldeles för fort! Linda, Ida och Alvas flyg gick först kl 22.00 så de hann med sista rycket shopping innan de åkte hem.

TACK snälla Eva för att vi fick komma och bo hos dig! ♥

Nu ska väskan packas om för imorgon flyger jag och Fredrik till Lissabon och möter upp Fredrikssons, Wennerbergs och Johnsons!