Helgen

I fredagskväll skjutsade jag Olle, Gehrig och Casey till Brandon, det var highschool match. De vann enkelt och det blev både mål och assist av killarna. Kul att träffa alla i rinken igen, vi är ju aldrig där numera.
Bakade nyttiga chokladbollar på förmiddagen.

Lördagmorgon började Ida och jag med ett Zumbapass. Efter det bar det av till International Plaza för lite shopping.
Fredrik landade från Chicago vid 17-tiden och anslöt till restaurang Koizi där vi käkade middag med fam Nordberg och fam Häggström. Första gången för oss där, men absolut inte den sista. Man betalar ett fast pris och sen äter man hur mycket man vill .......gott! Sushi, Sashimi och Hibachi....
Hela gänget
Det var fam Häggströms sista kväll här för denna gången. Alla följde med hem till oss efter på ett glas vin, eller två... ;)

Igår blev det en dag på stranden för mig, Ida och Freddan. Filip jobbade vid poolen, och Olle och hans kompisar drog till Busch Gardens.
Underbar dag på Siesta Key!
Nu laddar vi som sagt för kryssning, på torsdag bär det av med Carnival Cruises!

Familjen samlad :)

Ida kom hem förra fredagen! Nu är vi alla tillsammans ♥ Eller inte just nu, Freddan åkte till Chicago i onsdags, kommer hem på lördag. Hursomhelst, så härligt att ha alla hemma!
Filip och Olle jobbar och sliter hela dagarna, precis som Fredrik. Ida och jag tränar Zumba, går runt sjön, är på gymmet, handlar och lagar mat, solar och badar och tar en liten shoppingsväng då o då.
Igår blev det premiär för Ida att se vår nya outlet. Hon var ju hemma i julas, men kom visst aldrig iväg dit då.

Ida fyndade en hel del på Forever 21, vi köpte lite nya träningskläder på Adidas, det var nog allt.

Det är varmt! Nästan varje eftermiddag börjar det hällregna samt åska, luftfuktigheten är 90-100%.......
Just nu ligger Ida på terrassen, vi har käkat frulle. Hon börjar dagen med lite Vänner....

Skulle gå ut o ta dessa kort, går rakt in i glasdörren!!! Snacka om att man blir chockad, hur fasen tänkte jag där...?!?! Ida fick sig ett gott skratt allafall....hahahaha
Molly är och badar, och resten av dagen är oplanerad. Ikväll ska jag se Olle spela high school match, blir kul!
I onsdags jobbade Filip vid poolen, så då hängde Ida och jag där.

På torsdag drar vi iväg på en 3-dagars kryssning till Bahamas! Jag, Filip och Olle har varit på den tillsammans med Farmor o Farfar o Yoona, men då var varken Freddan eller Ida med. Ska bli såå härligt! Nedräkningen har börjat....

Anna Maria Island och kompisar från förr ;)

Vilka underbara dagar vi haft! I måndags eftermiddag fick vi besök av fam Almén som vi inte träffat på många herrans år. Eller Fredrik har faktiskt träffat dom, då de var här 2012 (men då var jag i Sverige) och sen var han och hälsade på hemma hos dom i Vänersnäs i februari i år.
De hade även denna gången med sig fam Olsson, så det var ett glatt gäng på 9 personer som checkade in här för en natt. Vi grillade burgare och så bjöds vi på årets åskoväder under kvällen, jisses vad det small och blixtrade....

På tisdagen tog Fredrik ledigt så vi kunde följa med dom till AnnaMaria Island för en natt. Olle och Filip fick dock hålla ställningarna både på Pullman och här hemma :) Vi bodde på Sunrise Garden, jättemysigt litet hotell.
Fredrik och jag tillbringade dagen på stranden, medans Alméns och Olssons åkte ut med båten vi brukar hyra där.

Vi var hungriga så vi började med en lunch på Sandbar, bästa stället!

En iskall strawberry daiquiri, ett måste i värmen....

Mötte upp Alméns och Olssons på hotellet framåt eftermiddagen, poolhäng och ett glas bubbel innan dusch och  promenad till Sandbar för middag.

Fina ungdomar ♥

Onsdagen började lite kaosartat, då Johan inte hittar sitt pass.........Det vändes ut och in på ALLA resväskor, bilen och lägenheten, men det var spårlöst borta. De flyger till Sverige imorgon.....
Tillslut fick vi ge upp och så försökte vi njuta på stranden så gott det gick. Björn försökte få kontakt med Svenska Konsulatet i Fort Lauderdale ......

Vi packade ihop oss och avslutade med glass på Two Scoops innan vi sa tack o hej. Gänget åkte till Clearwater beach för de 2 sista nätterna. Björn och Johan var inställda på att få tillbringa torsdagen med att köra ner till Fort Lauderdale för att lösa passproblemet. MEN passet hittades! För fjärde gången packades väskorna upp och gicks igenom. Och, i någons väska i något innerfack hade någon lagt det så prydligt. Jösses vilken lättnad! Så vi har fått rapport om att de haft en underbar sista dag på stranden idag, så skönt!
Det var så himla kul att ses efter så många år! Nu ska det inte dröja lika länge till nästa gång :)
TACK för härliga dagar tillsammans!

Studenter!

En hel vecka har gått sen vi kom hem, tiden flyger fram. Olle och Filip kastades in i vardagen och började jobba direkt, de är nu på lagret på Pullman och sliter och svettas. Filip jobbar även som poolvakt på området, så han har fullt upp.
Igår firades 4th of july här, men vi firade inget särskilt faktiskt, var hemma och hörde fyrverkerier och försökte lugna Molly som är livrädd......

En MÅNAD sen tjejerna tog studenten och Ida fyllde 19år!!! Vilken fantastisk dag vi fick! Allt började ju lite kaosartat när Filip och jag blev en dag försenade pga att flygplanet inte ville starta.....Vi firade glatt med drinkar innan vi klev ombord, fick sitta i ett kokhett plan i 2h, för att konstatera att vi inte skulle komma iväg som tänkt....Nåväl, dagen efter lyfte vi och där missade jag en dags förberedelse inför studenten. Tackolov att Fredrik var på plats och kunde hjälpa Mats-Olof, men Ulrika fick handla och förbereda all mat själv......vilket hon gjorde med BRAVUR.
På själva studentdagen tillika Idas 19-årsdag vaknade vi upp till strålande sol och klarblå himmel! Lycka! Vi gick över och sjöng för Ida tillsammans med Fredrikssons och sen stack tjejerna iväg på champagnefrukost. Firandet kunde börja :)

Såååå varmt och svettigt i väntan på utspringet...
Lycklig Ida!
Tjohooooooo!

Sen var det dags för tjejerna att åka flak och spruta ner varandra med öl......Olle och Filip E fick hänga med, kul!

Vi åkte hem och började förbereda festen.
Tipspromenad, buffe, bubbel, öl, vin, tårta, och sist men inte minst vickning med korv o bröd. De sista gästerna lämnade partyt efter kl 02.00 LYCKAD KVÄLL! Tusen TACK till alla som kom och firade tjejerna, verkligen ett minne för livet ♥
Och TACK för alla fina presenter de fick!

Välkomna!

Tacktal :)

Som sagt, vilken dag/kväll! Och självklart största tacket till fam Engarås som öppnade upp sitt hem för fest!♥
Nu har Gabriella påbörjat sitt au-pair år och befinner sig i San Fransisco, stort LYCKA TILL!
Ida jobbar hos Lars o Linda i sommar, hon ska faktiskt få semester och kommer hem till oss den 15:e juli! I augusti ska hon börja hos CL Seifert och sälja studentmössor till blivande studenter :) Spännande!

Vi hann med ytterligare två studentfiranden efter Ida och Gabbis. Första stoppet blev i Gränna där Oscar firades!
Dagen började kyligt och vi frös faktiskt vid utstpringet. Men på eftermiddagen tittade solen fram och det blev en jättefin dag.

Vi blev bjudna på middag på Gyllene Uttern, TACK!

Ungdomarna drog på efterfest och vi vuxna åkte hem till vårt hotell, Amalias Hus. Vaknade upp till ännu en fin och solig dag, och nu fortsatte resan till Ängelholm.

Oscar jobbar nu på hotell Klitterhus som är i fam Bengtssons ägo. Igår var det premiäröppning för lunch och middagsgäster, så spännande och kul,  stort LYCKA TILL!

Sista studenten att fira var Alicia som precis som Ida även firade sin födelsedag samma dag!
Hela familjen Nyberg

Massa god mat som Patricia fixat, fantastiskt gott!

Hur gott!? Inte konstigt att jag kom hem med en massa extra kilon........

Tack för en supertrevlig studentfest! Alicia fyllde 18 år och tog även sitt körkort någon dag senare, GRATTIS!!!

Det blev ett långt inlägg med massa bilder :)

Nu ska jag ta tag i dagen! Ute är det soligt och varmt som tusan......