Förra helgen

Nu har det redan gått en vecka sen vi åkte upp och hälsade på hos killarna. Filip var redan på plats hos sig, men Olle flög tillsammans med oss. Vi landade i Boston och åkte direkt till Walmart för att handla saker som Olle behövde till sitt nya rum. Han flyttar in i nytt hus och får dessutom en rumskompis, han var så taggad!
På väg mot Newburyport där vi bodde första natten på ett mysigt boutique hotel, Garrison Inn. Ligger bara 10 min från skolan i Byfield.

På fredagen var det äntligen dags att åka till skolan och flytta in i nya huset, Perkins.
Här bor många av killarna i hockeylaget.
Vi såg till att alla grejer var på plats, sen överlämnade vi möblering och fixet åt Olle och Cam, och drog vidare till Filip i Narragansett, Rhode Island.
Efter 3h bilkörning mötte Filip upp oss på vårt hotell och så käkade vi middag tillsammans. Han var sen tvungen att dra till skolan, där de hade ett event i ishallen från kl 22-midnatt.
Åt den godaste frukosten nånsin på lördagmorgonen, en acai-bowl. Har gjort liknande hemma nu, både till frukost och lunch, såååå gott!
Köpte med en till Filip oxå.
Så här blev min som jag gjorde hemma:)

Fick en rundvisning i Filips nya hus, som han delar med 4 andra killar i hockeylaget. Sen åkte vi på en liten sightseeingtur. Det är verkligen mysiga ställen de bor på, både Filip och Olle.

Fina stränder
Sen började vi jakten på skrivbord och stol som han behövde till sitt rum. Hem och skruva ihop.
Klart! Här ska det pluggas :)

Alla killarna har stora och rejäla sovrum. Två sovrum nere och tre på övervåningen.
Jag städade upp i köket.
Huset är ganska risigt på utsidan, men fint invändigt. Här bor dom kanon!
Sen sa vi hejdå till alla killarna och åkte vidare mot Boston där vi bodde sista natten. Vi mötte upp Lyndon och Kerrie, som oxå var där, och käkade middag med dom.
Gillar Boston!
Känns skönt att killarna trivs så bra på sina skolor ♥
På söndagförmiddag flög vi hem till Tampa och Molly igen, hämtade henne på The Logde där hon spenderat helgen.
Idag lördag blir det lite hemmafix och sen bio. Vi tänkte se Bridget Jones´s baby.
Vi räknar ner till fredag då Jenny och Nicke kommer, ska bli så kul!

Hemma och packar om

Tittar igenom kameran för o se vad jag gjort dessa två veckor i Sverige. Landade samma dag som os-medaljörerna kom hem, och passade på att knalla bort till Kungsträdgården och se firandet. Ida kände sig lite hängig, så vilken tur att Jennie ville följa med mig :) Fredrik hann bara med att ta en lunch med oss innan han åkte tillbaka med flygbussen till Arlanda för att åka till London o jobba.

Hade lugna och sköna dagar i stan med Ida. Fast hon jobbade precis som alla andra.....Nu har hon börjat som säljare på CL Seifert och tycker det är jättekul!
Jag promenerade Kungsholmen runt, det blev 3 varv totalt. En gång själv, en gång med Trine och Moa och en gång med Fredrik. Så himla vackert det är!

Var tillbaka i Kungsträdgården på RixFM festivalen med Jennie, Becky och Tina. Mycket trevlig kväll!

Träffade Ulrika och tog en fördrink på Urban Delis takterrass, vilken utsikt! Sen blev det Haymarket och middag på Paul´s, mysigt!

Fredrik kom tillbaka till Stockholm och vi begav oss till Täby för att hämta hem dessa sötnosar från skolan. Hem till Björkliden för bad och glass. Resten av familjen anslöt och det blev grill och kubb och kvällen avslutades med att Engarås kom över på ett glas vin.

Dagen efter lånade vi Fredrikssons bil och åkte till Karin och Christer på Resarö. Vilken dag och kväll vi fick! Båttur och lunch i Vaxholm, grill hemma och massa prat och vin :)

Sen var det dags för Fredrik att åka till Bryssel och jobba. Jag hade turen och fick lifta med Jenny och Nicke och Viktor till Mjölby. De hade lämnat av Hanna på Arlanda, nu ska hon plugga år 2 på ekonomiprogrammet i Spanien, så kul!
På kvällen blev det skaldjursfrossa med Jenny och Toja hemma hos Marika. Marika hade fixat så mycket gott och vi åt som om vi aldrig sett mat innan.....;)

Hem till Farmor o Farfar på tisdagkvällen, och då kom även Henke, Klara, Alma och Maja . Vi bjöds på otroligt god exotisk planka och hembakad äppelpaj, behövde inte somna hungrig den kvällen heller. Tog inte ett enda kort.....typiskt. Vi pratade och planerade lite inför februari när de kommer till oss :)

På onsdag hämtade Alexandra upp mig och så åkte vi till Mamma o Pappas nya lägenhet i Skänninge. Hjälpte till att rensa ut lite grejer och packa in i skåp. Åt lunch på Skänninge Stadshotell. Rebecca bakom kameran:)

Mamma och jag bakade en äppelpaj innan vi åkte ut till Hogstad för att se hur förändringen blivit där. Nu är det Alexandra och Jocke (och snart bebisen!) som tagit över huset. Jösses vilken skillnad, blir ju sååå bra!
Jocke grillade till oss alla 13 personer, tackarrrrr!

Sista stoppet Skåne och Ängelholm! Det löste sig så himla bra, Jennys kollega behövde få sin bil nerkörd till Ängelholm, så det fixade jag! Snacka om timing:) Fredrik kom från Bryssel, så han var redan på plats när jag kom.
Jag, Åsa och Petra var på tjejkväll på stan i Ängelholm första kvällen.
Dagen efter kom Farmor o Farfar ner och checkade in på Klitterhus som är i fam Bengtssons ägo sen i maj. Petra och Marcus sköter ruljangsen där, det är så himla fint!
Jag, Åsa och Adeline tog med Farmor o Farfar på utflykt, medans resten av gänget jobbade. Det blev ett besök i Höganäs och Mölle.
På kvällen åt vi tillsammans allihopa på hotellet. På morgonen knallade jag och Fredrik bort och åt frukost tillsammans med Farmor o Farfar innan de åkte hemåt igen.

Och när ett par åkt, kom ett annat :) Anders och Martina ville oxå prova på "nya" Klitterhus, så himla kul att vi hann med att ses! Fördrink hemma hos Tobbe o Åsa och sen middag igen på hotellet. Tur för oss, för maten är helt fantastisk där!

Superrolig sista kväll i Sverige för denna gången:)
Tusen tusen TACK till alla ♥

Imorgon flyger vi med Olle till Boston, nu är ett långt sommarlov slut. Vi ska hjälpa honom att komma iordning, och sen åker vi och hälsar på Filip på fredag. Filip åkte i lördags, och idag hade han första skoldagen. Nu har han flyttat in i ett hus, som han hyr tillsammans med 4 killar i hockeylaget, så det ska bli kul o se.
Bara packa väskan igen ;)