Happy Halloween!

Idag är det stora "godisätardagen", vilken tur för mig, som har skafferiet fullt! Herreminje, de hade packat väskorna fulla med godsaker, jag som bestämt sagt NEJ till allt sådant........eller inte;) Ändå syns inte allt på denna bild. Men jag kan säga att det är (var) 17 st chokladkakor........

Nu har vi allafall haft huset fullt här i snart en vecka redan, tiden springer på!
Det är ett morgonpiggt gäng, (dock lika kvällstrött:)) och jag som vanligtvis brukar hinna upp på morgonen, tömma diskmaskinen, förbereda frukost, gå ut med Molly och ta en kaffe o sitta med datorn en stund, har inte en chans att  hinna något av det.....Nisse har nämligen redan fixat köket, gjort olika sorters omeletter, gått ut med hunden, Jonas o Jessica har sprungit runt sjön, barnen har gjort läxorna, och allt detta innan klockan slagit 07.00!

Just nu är alla i Brandon och shoppar, förutom jag Ebba och Hugo som är hemma, och så Freddan som jobbar såklart. Ikväll blir det middag här hemma och sen ska vi gå Bus eller Godis och spana in alla läskiga hus......

Helgen spenderade vi ute på Anna Maria Island. Vi bodde på hotell och även Molly hund fick följa med, så lycklig!
Även om hon fick stanna hemma och kolla på tv när vi var på stranden eller på restaurang :)

Tröttnar aldrig på det stället, helt fantastiskt! Sol och bad och mat och dryck.

Igår hyrde vi båt och var ute hela dagen, underbart! Besvikna på att vi inte såg delfiner, men så när vi åkte hemåt så dök de plötsligt upp! Lyckad dag!

Haha inte lätt att fånga alla på bild samtidigt;)

Vi har även hunnit med outleten, bad vid poolområdet, bad hemma, fiske från bryggan, mera shopping.......

Nu ska Ebba, Hugo och jag dra bort till poolområdet. Antar att shoppinggänget lär dröja ett par timmar till minst, innan de kommer hem.
Avslutar med en dagsfärsk bild på Leo ♥

Välkommen Leo!

Äntligen har vi fått en namn på denna lille sötnos ♥ Tänk, nu är han snart 10 dagar gammal redan ;)
Han föddes den 13/10 kl 01,50, var 52 cm och vägde 3700 gr
Förlossningen gick superbra!
Här är han ♥
Första bilden vi fick

Asså, man dör ju så söt! Längtar tills vi får träffa honom IRL, men tills dess får vi nöja oss med skype :) Och foton såklart. ♥

Onsdag

Bara Molly och jag är hemma, vi passar på att lata oss för fullt. Igår var Molly hos veterinären och rengjorde tänderna. Jag lämnade henne 07,30 på morgonen, hon blev nedsövd och så fick jag hämta hem henne kl 14,00
Trodde hon skulle vara slö, men hon var precis lika sprallig som vanligt, dock glad så hon grät av lycka av att få åka hem. Sötis. Nu har hon bländande vita tänder :)
I lördags kom fam Rydheim på besök. Vi grillade och hade en mysig kväll. Såg Filles match online, som de tyvärr förlorade på övertid, och sen även Lightning, där blev det vinst.
I söndags blev det en sväng till outleten, lunch på PrimeBar och så avlsutade vi kvällen på TopGolf, så kul!
Hade tur att slippa köa, fick en bay direkt. Lite mat och drinkar och svingar :)

Nu är Patrik tillbaka i skolan medans resten av Rydheimarna är iväg på kryssning, hur skönt?!
Fredrik är på resande fot hela veckan och kommer hem först på lördag.
På söndag ses vi allihopa igen innan det är dags för Rydheims att åka hem till Sverige. Men sen blir det full fart här då fam Persson och fam Appelqvist checkar in på tisdag!
Marie har ju gått och blivit Mormor! Jag gammelmoster!
Välkommen till familjen ♥ Vi väntar fortfarande på vad underverket ska heta.......Grattis Jocke o Alexandra, tänk vad ni kan! ♥
Åh vad man vill gosa med den där lille......!!! ♥♥♥

Härligt häng med Johnson´s

Vi konstaterade att det gått fyra år sen de var här senast, då över julen med hela familjen. Inte klokt vad tiden går. Nu blev det en semester utan barn, tiderna förändras :)
Vi har hunnit med en hel del på dessa 10 dagar. Vi började med en tur ut till Clearwater beach. Checkade in på Hilton för natten.
Skål för oss!

God lunch

På väg hem nästa dag stannade vi till downtown, strosade runt lite i Channelside innan vi gick till Ferg´s sportsbar för att titta på Sverige-Europa matchen.
Slutade ju inte så bra, men spännande var det..

Avslutade kvällen hemma med kortspel och bubbelbad

Fredrik flög till Charlotte och vi andra hann med shopping, bad, grill. Hängde vid vårt poolområde.

När Fredrik landade på onsdageftermiddagen stod vi andra redo för nästa utflykt. Han kom hem, packade om och så åkte vi ner till Fort Myers och checkade in på Outrigger Beach Hotel.
Vi kom inte fram förräns 21.30 så det blev en simpel middag, pizza o vingar från Seven Eleven då allt annat var stängt, och sen bums i säng. Upp tidigt för att hoppa på katamaranen mot Key West.
På vägen dit regnade det, så istället för att sola på däck som vi tänkt, fick vi sitta inne och spela kort.
Väl framme började vi med en drink på Sloppy Joe´s .

Promenad till Southernmost point.

Lunch
Besök vid Hemmingways

Så varm dag!

Ett dopp i poolen vid Dante´s innan det var dags att åka tillbaka till Fort Myers och hotellet där. En mycket bra men svettig dag i Key West.

Fredagen tillbringades på stranden, Fort Myers Beach.

Vi avrundade med lunch innan vi åkte hem för att hämta Molly som varit på sitt hotell. På kvällen blev det grill och så kollade vi Filips match via youtube, tyvärr förlust.
Lördag och sista dagen innan hemfärd för Johnsons. Hemmahäng med poolbad, en shoppingsväng, och middag på kvällen på Bonefish grill tillsammans med Lyndon och Kerrie.
Kände oss inte helt shoppingklara, så på söndag förmiddag blev det en sväng till vår outlet.
Och ett stopp på International Plaza, där det allra sista inhandlades, middag på Cheesecake Factory och sen var det dags att säga hejdå för denna gången.
Vi släppte av Jenny och Nicke vid flygplatsen, vädret var toppen. Fredrik och jag stannade till på Ikea, och när vi kommer ut därifrån (20 min senare) så var det som om någon lagt ett stort svart lock över Tampa. Jädrar i min låda vilket oväder! Regnet fullkomligt vräkte ner, blixtar o dunder........Mycket riktigt så kunde inte flyget lyfta, och anslutningen i Atlanta var knapp redan från början. Men allt löste sig tillslut som tur var, de kom iväg, de hann med sitt byte och kom hem som planerat, puh. Som sagt, vi hann med en hel del, men tiden går ju alldeles för fort! Fantastiska dagar tillsammans, mycket att minnas och skratta åt..... :)
Så kul att ha er här, kom snart tillbaka! ♥