Home sweet home

Resan hem gick som på räls. United var toppen o flyga med, gott om benutrymme och massa bra filmer att se, så tiden gick fort. Jag såg Hunger Games, 21 Jump Street och In time, bra filmer allihop.
Gårdagen ägnade jag mig åt att tvätta, fixa naglarna och handla. På kvällen blev det middag på Bonefish Grill. Idag fortsätter jag tvätta och ikväll ska vi på OS-fest hos Les och Melissa, kul!
Veckorna i Täby var roliga och intensiva:) Vi kom upp på onsdagen och på torsdagkväll kom Sara och Toja och stannade över helgen. Vi hann med shopping och bio i Täbban, vi såg Cockpit. På lördagen gick Sara och Olle på Grönan medans jag och Toja tog en tur på stan. Vi lunchade på Sturehof, drack vin på Victoria, träffade Malin, Jonna och Malin som också var i storstan, innan vi åkte tillbaka till Grönan och Sommarkrysset. En toppenhelg!

Veckan som följde bestod av middagar hos alla härliga vänner! Måndagkväll hos fam Hellberg, tisdag in till stan och äta middag med jobbet, onsdag hos fam Rydheim tillsammans med Spångbergs och Anderbergs, torsdag fam Engarås och Aldrins, fredag Engarås igen, och lördag till söndag åkte vi till fam Olsson på Resarö!
Hann även med lite träning och häng vid poolen.
Gick förbi vårt gamla hus som tyvärr har förfallit totalt.....

Så skönt att springa i skogen och andas klar och frisk luft! Sprang med Louise, promenerade med Gunilla och även med Ulrika.

Hade en mysig dag vid poolen med Ulrika och Kathrine innan vi åkte ut till Resarö och fam Olsson. Olle stannade kvar i Täby, men Ida följde med.
Härlig båttur, Calle bakom ratten.

Vi åkte förbi Zlatans hus

Vi blev riktigt bortskämda med god mat och dryck och på söndagen blev hela gänget (jag, Ida, Karin, Kajsa, Hampus och Filippa) bjudna på middag på Kabyssen i Vaxholm, TACK Christer! Och tack för underbart god champagne Karin, och en underbar dag i solsängen med fint väder!
Men där tog inte festligheterna slut. Tillbaka i Täby på söndagkväll och fam Fredriksson kom hem, det blev en skön filmkväll i soffan. På måndagkväll hade vi middag tillsammans med fam Engarås och fam Browall hemma hos "oss". Mer god mat och dryck och innan vi kom i säng hann klockan slå 3!
Inte så jättekonstigt att vågen visar på 2kg upp efter denna Sverige vistelse, men det var det värt!

Dags för hemresa

Nu längtar vi hem! Vi har haft 5 helt underbara veckor här i Sverige! Tyvärr har vi inte hunnit med att träffa alla, men en hel del har vi ändå hunnit med. Täby med omnejd har bjudit på en massa härliga middagar och man är så tacksam över alla fina vänner man har överallt! Idag har jag hunnit med en sväng till Täbban och träffat Pia som ska komma över med Adrian och hälsa på oss i nästa vecka. Adrian och Olle är klasskompisar från förr och har fortsatt att hålla kontakten, jättekul! Lite planering inför vad vi ska hitta på när de kommer och jag bjöds på räksallad från Melanders som var helt underbart god. Nu ikväll blev vi ännu mer bortskämda när Linda slog på stort och köpte hem hummer, räkor, västerbottenpaj, och massa andra godsaker. Så gott! Självklart har vi även sett Allsången ikväll, svensk sommar när den är som bäst:)
Imorgon kl 09.00 flyger vi med United via Newark, har ingen direkt väntetid att slå ihjäl och ska landa 17.20 i Tampa, helt perfekt.
Får återkomma med ett inlägg om vad vi gjort här i Täby när vi landat i Tampa igen och när jag har mer tid.
TUSEN TACK alla underbara, vi kommer sakna er alla! Och självklart är ni välkomna att hälsa på oss när som helst!

Östergötland del 2

Innan vi åkte till Täby i onsdags så passade vi på att göra ett stopp hos Lars o Linda i stugan. Henke var snäll och skjutsade ut mig o barnen och alla resväskor så vi slapp ta tåget/bussen. TACK för det Henke! Även Jenny, Nicke och Hanna följde med. Helt underbart har dem det ute i sin fina stuga, och vi är så glada att vi fick komma.

Varierat väder bjöds vi på dessa dagar

Vi åt och drack gott, badade och bastade, åkte båt, och tränade lite:)

Härliga dagar fick vi, TUSEN TACK fam Fredriksson!
På onsdagen skjutsade Linda och Alva oss till tåget i Norrköping. När vi kom till Stockholm så mötte vi Marie en snabbis som var där med hennes jobb, kul:) De skulle ta tåget hem till Mjölby igen efter ett par dar i huvudstaden.
Sen hade vi sån himla tur att världens bästa Kathrine hämtade upp oss så vi återigen slapp buss och tunnelbana med alla dessa resväskor! Så himla snällt! TACK TACK TACK! Och inte nog med det, hon och Peter har även lånat ut sin bil till mig, då Lasse o Lindas bil som stod här hemma fått punka!

Östergötland del 1

Två veckor sen jag skrev sist och mycket kul har hänt sen dess! Har hunnit avverka Östergötland och nu befinner vi oss i Täby sen i onsdags. Då kör vi en återblick:)
Åkte från Helsingborg till Hogstad och mamma o pappa. Ivar och Hilma kom oxå dit och var med oss. Vi åkte till Skänninge och passade Hugo en kväll och Jonas grillade åt alla. På onsdagen hade vi träff hemma hos Uffe o Ann, och då fick Ida även sin konfirmations- och födelsedagspresent från Uffe, Marie och Malin. De tog med henne till Väderstad och en studio där hon fick spela in 3 låtar! Superbra present till Ida som var hur nöjd som helst! Nu har hela släkten varsin CD med Ida som sjunger:)
Ida in action:)

Ett gäng kusiner

En helt underbar dag hemma hos Jonsson´s. Grill, fika o häng i trädgårn.

Ann svängde ihop kladdkakor och smulpajer, TACK för allt gott!

Dagen efter var det dags att träffa de andra kusinerna, Åkermarkarna. Vi åkte till Väderstad och även Farmor och Farfar var med oss. Vi tog en tur till Vadstena där vi käkade lunch och spelade minigolf.

Tillbaka hem till Henke o Klara och där blev det fika med Farmors tårta! Vi passade på att fira Klara som fyllde år följande dag.

Farligt god tårta! Har inte gjort mycket annat än ätit och druckit sen vi kom till Sweden.......

Innan vi åkte till Mjölby och till Jenny o Nicke där jag o Filip flyttat in, så hanns det med ett dopp i poolen. Olle åkte med farmor o farfar hem och Ida åkte till Elin.

Får jag lov att presentera Väderstads sötaste och coolaste katt: Alfons!

På fredagen började jag och Jenny med en powerwalk, vilket behövdes! Filip tyckte att 4 dagar i Östergötland var nog och ville tillbaka till Stockholm, så honom skjutsade vi till tågstationen. På kvällen hade vi tjejfest hemma hos Toja och vi blev ett härligt gäng som kunde ses med kort varsel och mitt i semestertider, KUL!

På lördagen blev det en sväng till Linköping och Ikea och Ikanohuset. Jenny köpte en soffa och lite annat smått o gott. Jag fick försöka komma i feststämning igen, för på kvällen stod klassträff i Motala på schemat:) Tomas öppnade upp sitt hem för oss och han och Jessica hade fixat mat och tilltugg till alla. Hur trevligt som helst! Hade turen att ha privatchaufförer hela kvällen, TACK Jonas o Marie!
Fortsättning följer.......

Söndag

Idag har vi återigen hälsat på hos Tobbe o Åsa i Ängelholm. Jag, Anders, Olle och Ivar passade på att åka dit medans Lukas och William var på kalas. De har skaffat världens sötaste lilla hund; Sandy! Hon är en Coton de Tulear, kallas kotte. Vi var även där i fredags, alla tjejer + Hugo. Helt underbart ställe precis vid havet.
I fredags med tjejerna & Hugo

Bilder från idag

Innan vi for på utflykt på fredagen firade vi Hilma som fyllde 8 år! Givetvis väckte vi henne med sång och paket.

Det bjöds på tårta såklart! Nöjd födelsedagstjej♥

Marie blev upphämtad av Jonas och hans föräldrar på fredagkvällen, de checkade in på hotell och åkte vidare mot Tyskland tidigt på lördags morgon.
Barnen berättar historier för oss, sista kvällen med gänget:) (fredag)

Hugo stannade hos oss på lördagen och blev hämtad senare på kvällen. Vi hade en härlig dag här hemma vid poolen. Malin, Toja, Ida, Sara och Hilma åkte hem till Mjölby. På kvällen när alla åkt, blev det middag på Vikingstrand.
Ännu en härlig kväll

TACK även till Anders som fixat och passat upp på oss alla!

Jag & Martina åt gudomligt god räkmacka

Nu har vi precis sett EM-finalen. Martina ska upp och jobba imorgon och Jag, Olle och Ivar ska rulla mot Mjölby. Jag har turen att ha Maries bil här, så vi kan åka när vi vill.