Tisdag

Just nu är det bara jag och barnen hemma. Övriga gänget har åkt mot Ellenton för shopping. Hilding och Rikard är fortfarande kvar, vi upptäckte igårkväll att deras flyg inte var bokat tills idag, utan imorgonbitt istället. Så de fick ytterligare en dag här;)
Igår åkte killarna och såg Lightning-Pittsburgh, och vilken match de fick se! Vinst med 4-2 och nu blir det en sista och avgörande match på onsdag borta. Fredrik var inte alltför glad att missa matchen, han satt på flyget till New York.
Jag, Klara, Alma och Maja tog en sväng till Ross där det fyndades resväskor och lite annat smått o gott. Sen köpte vi med oss sushi hem som vi åt medans vi kollade hockeyn på tv:n.

Det spelas charader

Min födelsedag

Hade en jättetrevlig födelsedag hela dan igår! Blev uppvaktad med presenter och tillbringade dagen i solen på bryggan, underbart! Freddan, Henke, Hilding och Molly var ute med båten, och barnen åkte med en sväng och åkte ring. På kvällen gick vi till Wasabi, och fam Hellberg kom från Clearwater, så vi var 15 personer totalt!
Fredrik, Louise, Jakob, Hilding, Klara o Henke

Olle, Alma, Matilda, Ida, Filip, Rickard och Johanna. Maja var på vift;)

Kocken var galen

Jag fick tårta och sång

I lördags på påskafton, så fixade Henke och Klara påskbord, supergott! Och visst kom påskharen på besök även i år.

Idag ska Freddan flyga till New York. Lightning spelar slutspelsmatch mot Pittsburg och det är vinna eller försvinna som gäller. Henke, Hilding, Fille, Rickard, Olle och Jakob ska försöka få tag på biljetter. Vi tjejer har inte bestämt planerna för kvällen än.

TACK för alla grattishälsningar!

Sverigebesök

Igår tillbringade vi dagen på Clearwater beach tillsammans med fam Hellberg från Skarpäng. Vi hängde vid deras hotell på stranden och solade, badade och drack drinkar, helt underbart. Såg delfiner som lekte ute i vattnet!

Planerna på restaurangbesök på kvällen ändrades när halva gänget somnade i bilen på väg hem. Man blir trött av att sola och bada en hel dag. Det blev istället mjukisbrallor på och hemleverans av pizza från Papa Johns.
Det har varit mycket besök från Sverige senaste tiden. Tobbe och Åsa har haft fullt hus, Tommy och Patricia likaså och vi såklart. Och nytt besök väntas redan ikväll. Då kommer Hilding och Rickard (Filles kompis) hit. De har varit i Maine och tittat på skolan som Rickard och Filip ska börja på i höst, och så passar de på att hälsa på oss innan de åker hem igen.
Fam Hellberg bor ute i Clearwater tills på onsdag, sen ska de checka in hos oss de sista nätterna. Planerna är att besöka Busch Gardens, Adventure Island här i Tampa, och så blir det nog en sväng till Orlando oxå.
Nu ska jag hugga tag i tvätthögen, städa undan lite och sen eventuellt fixa påskägg till barnen. Alma har påpekat att det är faktiskt påskafton idag.....
De som inte behöver städa, kan ju passa på att åka båt.

GLAD PÅSK!

Farmor och Farfar åkte hem imorse och vi saknar dom jättemycket! TACK FÖR ALLT!!!!!
Jag åkte till tandläkaren och lagade mitt "stora" hål , medans Henke & Co åkte till Wiregrass för shopping.
Kände inte ens när han tog bedövningssprutan för först fick jag en kräm på som bedövade rejält;) På eftermiddagen var det dags för Olle och Filip, och Filip hade ett hål och måste därför tillbaka på onsdag för lagning. Jag ska tillbaka om 2 veckor då min krona är klar, men den jag fått provisoriskt duger jättebra.
Ikväll blev vi hembjudna till Tobbe och Åsa. De har oxå kompisar från Sverige på besök och vi blev bjudna på delikat middag och massor av gott vin.
Dopp i poolen för Alma och Maja

Jag blev rejält överraskad när de firade mig ett par dagar för tidigt;)

Fick en supersmidig väska, som man stoppar i den väskan man använder för dagen, kanon! Då kan man ha mobil, pengar, läppglans mm i en och samma väska, som man sen flyttar till den väskan man bestämmer sig för att använda;)
Nu är det dag för sängen........

Onsdag den 20:e april

I juli så har vi bott här i 3 år! Känns helt otroligt, men vi vet ju att tiden går otroligt fort. Allfall, så har vi inte tagit tag i det där med tandläkarbiten, men idag så var det (äntligen?) dags. Ida och jag var först ut, och imorgon så ska Filip och Olle gå, Fredrik vågar inte. Idas tänder var jättefina, inga hål alls, men jag hade ett hål. Jag har haft ont länge på en sida, helst när jag tuggat tuggummi, och visst var det ett hål. Under en gammal lagning, så det krävs tydligen att göra en krona....?! Imorgon ska jag ta tag i problemet och vara tillbaka kl 13. Blir inte helt klar förräns om 2 veckor, kronan ska beställas så jag får en provisorisk tills den riktiga kommer. Tandläkaren var allafall jättetrevlig och stället superfräscht.
Imorgon åker Farmor & Farfar hem, vi saknar dom redan! Vi har precis kommit hem från Macaroni Grill där Henke och Klara bjudit oss på middag, tusen tack! Freddan, Filip och Olle kunde inte vara med, för de har varit på hockeyträning och är nu på väg hem.
Efterrätten ska vi äta här hemma, Farmor har bakat tårta idag;)
Vi har mycket att fira, bröllop och födelsedagar som varit och som komma skall;)

Vi råkade nämna på Macaroni Grill att Farmor fyllt år, så hon fick en tårtbit där oxå;)

Annars har vi haft en skön dag här hemma. En sväng med båten blev det, Maja var dagens kapten;)

Vilken överraskning!

Henke och Klara och barnen åkte som sagt till Marco Island i lördags. Vad vi inte visste, var att de planerat att gifta sig! Vi blev totalt överraskade när de ringde och berättade vad de gjort. De hade ordnat allt via Svenska Kyrkan i Fort Lauderdale och vigseln hölls hemma hos prästen och hans fru.

Herr och Fru Åkermark! GRATTIS!

Inte minsta lilla misstanke hade vi, så vi blev rejält överraskade!

Idag kom de tillbaka hem till oss igen, så ikväll blev det middag på Stonewood Grill för att fira brudparet. Givetvis så fick vi höra allt och vi hade tusen frågor såklart;)

Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!!!!

Bilder från kryssningen!

Då har vi varit hemma ett par dagar sen vi var iväg på kryssningen i Karibien. Vilken resa vi haft, tusen tack till Farmor och Farfar som bjöd med oss på den!
Vi var ju lite oroliga kvällen innan, då flyget från Chicago blev försenat, men tillslut så kom de fram och vi kom i säng vid 3-tiden. Alla var pigga och förväntansfulla nästkommande morgon och så bar det av mot vår båt Carnival Inspiration.

Vi överraskade Farmor och Farfar med en limousin;)

Incheckade och klara, redo att gå ombord

Under hela resan togs det foton som man sedan kunde köpa ombord. När vi gick ombord, på middagar, när man gick iland osv...
Första stoppet var Cayman Island. Där gick vi iland och träffade "Chocolate" som tog oss runt i sin taxi och visade oss runt. Vi gjorde stopp i "Helvetet", hos sköldpaddor och delfiner.

Alla fick hålla och känna

Tillbaka till båten igen och så bar det av mot Cozumel, Mexico

Vi har ätit och druckit och solat hela dagarna. All mat ingick under resan, och när som helst när man var sugen på nåt så var det bara att ta för sig.

Vattenrutschkanor på båten
En familj Åkermark

På tisdagen var det Farmors födelsedag. Vi tog frukost i hytten och skålade i champagne, och farmor fick paket såklart.

Skål och Grattis!

Sen var det dags att gå iland på Cozumel. Där blev det snorkling!

På kvällen blev det mer champagne och så middag igen;)

"Ja må hon leva....."

Gruppfoto på hela gänget!

och igen....

Igår åkte Henke och Klara och barnen till Marco Island, där de ska stanna i 3 nätter. Jag och Freddan tog med oss farmor och farfar på en heldagsutflykt. Vi åkte till Sarasota och Siesta Keys, där vi lunchade och låg en timma på stranden. Sen åkte vi vidare till St Petes och tog en glass nere vid hamnen innan vi åkte hem igen.
Idag ska vi vara hemma och ta det lugnt, vi ska ut och cruisa i båten i Cory Lake.

Det som inte får hända händer......

Inte nog med att de skulle få vänta i Chicago i 7 timmar, det blev ytterligare försening med 2,5 timma! Nu har vi varit oroliga hela kvällen för att de inte skulle komma iväg alls från Chicago, tiden har flyttats fram och flyttats fram. Men nu äntligen så ska de ha lyft, puh! Ny ankomsttid är 01,54..... Klockan är nu 23,45 så jag funderar på att blunda nån timma innan vi ska åka och hämta dom.

Har som sagt varit på tjejfest ikväll. Vi började hos Michelle och avslutade hos Kerri, de bor grannar här i Cory Lake. Supertrevligt och de hade tagit dit en man som ritade karikatyr på var och en!
Vi dukade upp buffé , alla bidrog med något.

Patricia i heta stolen;)

Mia med sitt porträtt

Underbar kväll

Är det likt mig?;)

Det är nära nu.....

Ikväll kommer dom! Farmor och Farfar, Henke och Klara och Alma och Maja. Dessvärre landar de inte förräns 23,20 här i Tampa, de måste vänta hela 7 timmar i Chicago!
Jag och Fredrik åker och hämtar de på flygplatsen, men innan dess ska jag gå på tjejfest. Jag hinner vara med en stund allafall.
Den här veckan har rusat iväg, det blir väl så när man har fullt upp?;) Men jag tror att min lista i stort sett är avprickad nu. Ska fixa det sista idag, och inte minst packa, vilket jag hatar....Svårt är det!
Vädret är allafall soligt och fint igen och nu hoppas jag att vi slipper stormar när vi ska ut på kryssning! Vi åker med Carnival Inspiration från Tampa imorgon och första anhalt är Grand Cayman. På farmors födelsedag, som är på tisdag, är vi i Mexico, Cozumel. Vi är hemma igen på torsdag. Så nästa inlägg blir tidigast om en vecka för nu tar jag SEMESTER, tjoho!
TREVLIG HELG!

Frukost i skolan och nytt oväder

Imorse blev jag bjuden på frukost hos Olle i hans skola kl 08,00. De elever som fått A i alla ämnen var inbjudna med föräldrar och syskon för att "fira" och hylla dessa duktiga elever;) Från Olles klass var det en till. Här får man betyg var 9:onde vecka, så totalt 4 ggr/läsår. Så nu gäller det för Olle att behålla sina A tills slutbetyget i juni....

Olle och andra 4:e klassare på scen

Grattis Olle!

Medans vi satt där i cafeterian så blev det oväder igen, spöregn och åska. Då berättade Olles kompis om hur det var i skolan förra torsdagen när vi valde att stanna hemma. Alla elever fick sitta i korridorerna mot väggen med huvudet mellan benen i över en timma när det var tornado varning! Tänk vad rädda och oroliga barnen måste varit!

Från i fredags och hela helgen har vädret varit toppen. Idag är det oväder hela dagen, men imorgon ska det vara fint igen.
Stressade från skolan för att hinna till Zumban, som såklart var inställd.......Nu sitter jag här i träningskläder och undrar om jag ska göra några situps åtminstone......

Tornados, hagel, regn och åska

Igår, torsdag, var det riktigt oväder här. Vi klarade oss ändå bra här i Cory Lake, men på andra ställen runt omkring var det stor förödelse, träd som föll över vägar, och hustak som ramlade in osv.
Barnen gick upp som vanligt och gjorde sig klara för att gå till skolan, samtidigt hade vi nyheterna på och försökte hålla oss uppdaterade om ovädret.

När Filip skulle åka vid 7-tiden var det kaos ute, så det gick inte att köra bil överhuvudtaget. Sen rapporterades det om tornadovarning, och då har man verkligen ingen lust att skicka iväg barnen. Tillslut bestämde vi oss för att stanna hemma, och det blev ju ingen särskilt ledsen över....

Lugnet mellan stormarna

Här på området är det en massa regler och bestämmelser om vad man får ha och inte ha i sina trädgårdar. Tex så får man inte ha studsmattor tydligen. Lite längre ner på gatan är det en familj som trots allt har en stor studsmatta i sin trädgård. Så när det kommer stormar så bör man åtminstone plocka undan alla lösa föremål man har ute. Det hade de inte gjort, varpå den flög iväg och landade på en annan grannes hustak......

Idag är det fint väder igen som tur är, fredag o allt! Dags att förbereda för veckans sista Zumba pass,
TREVLIG HELG!
En vecka kvar tills vi kryssar i Karibien ;)