Gomorron!

Dagarna flyger fram, redan torsdag. Igår tillbringade vi dagen på Vattenlandet, vilken varm dag! Jag parkerade mig i en solstol och vaktade väskorna, så jag åkte faktiskt ingenting. Men flera dopp blev det. Men det lär bli fler besök där i sommar.

Tog bara dessa tre kort :)
När vi kom hem lagade jag tacos och så tittade vi på Katy Perry's film från hennes förra turné. På måndag ska vi tjejer gå o se henne i Tampa Bay Times Forum, så kul!!
Ungdomarna avslutade kvällen med att spela tennis, hämtade hem dem 22.30.

Idag blir det sol och bad hemma på förmiddagen. I eftermiddag åker vi till Ellenton för shopping, killarna hinner med en sväng, innan de traskar över till ishallen för träning.

Nu ska jag ta Molly på promenad!

Midsommar helgen

Vår midsommarafton blev lite annorlunda i år, men mycket trevlig! Jag, Gabbi o Ida började dagen med ett Zumba pass. Efter frukost och dusch åkte vi ner till downtown för att titta på Universitetet. Kanske kan vara nåt för tjejerna om 2 år?

Så fint!

Strosade runt nere vi vattnet

Det här kanske blir killarnas hemma arena en dag?:)
Efter denna lilla sightseeing åkte vi hem och gjorde midsommar lunch. Bara jag som åt sill o potatis, alla andra åt köttbullar.

Det bjöds på traditionellt midsommar väder;)

Rabarberpaj med vaniljsås till efterrätt

Sen blev det dags att packa hockeybagarna och dra på hockey. Olle och Filip hade highschool match! Så himla kul att Filip får vara med och spela. Hinner spela en match till nästa fredag.
Fille tekar!

Nöjda killar, vinst 5-3!
Efter matchen blev det middag på Chili's tillsammans med fam Zimmerman.
Pigga och alerta vaknade vi upp på midsommardagen :)
Det blev en dag på stranden, helt underbart!
Började med en lunch på Hooters.

Ljuvligt!

Vattnet är ljummet, så dessvärre svalkar det inte ens, men ändå skönt!
Kvällen avslutades med grill hemma och lite fiske.

Idag, söndag, ska vi bara vara hemma. Ungdomarna har precis stuckit till gymmet och Freddan har packat sin väska. I eftermiddag åker han till Amsterdam på mässa och kommer hem nästa lördag. Då kommer även fam Wennerberg hit! Mycket kul att se framemot, vi längtar!
Vår Filip stack iväg till Kents Hill och sin gamla skola. Där ska han träna nu ett par veckor innan han åker till sitt nya lag på träningsläger. Han kommer hem igen i mitten på juli .
Nu ska jag ut i solen, hej från oss!

Nu är de här! Sommarlovet kan börja, på riktigt!

Igår åkte Olle och jag till flygplatsen och hämtade 3 glada och inte alls trötta Sverigebesökare. Flygresan gick jättebra och Swissair/Edelweiss får med beröm godkänt!

Vi åkte hem och möttes av middag som Filip och Freddan fixat. Så kul att ha alla här! De landade redan kl 17, perfekt tid.
Imorse var alla pigga och glada runt 7:30, så frukost först, sen hängde Ida och Gabbi med mig på Zumba.

Uppvärmning...?

Svettigt som tusan var det.
Nu blir det sol och mys hemma idag. Tills ovädret drar in framåt eftermiddagen/kvällen....
Killarna har varit en sväng vid rinken, men är nu i poolen, tjejerna solar.

Fick så fina presenter! Tusen TACK fam Engarås för underbara Lexingtonskålar, godis och tidningar!
Och fam Fredriksson för mina älsklingsglas och bästa krämerna från Verso!

Nu ska jag också ta på mig bikini och göra gänget sällskap i poolen!

Sommarlov!

Här har redan en hel vecka gått på sommarlovet! Vi har gjort så lite som möjligt, hur skönt som helst.
Olle fick med sig halva hockeylaget hem efter lördagens tryout. Så lördagkväll hade vi fullt hus. Det blev grill och hockey för hela slanten.

Tobbe har varit här en sväng, men är nu tillbaka i Spanien igen.

På söndagen åkte hälften av killarna hem, jag och Freddan var sugna på strand, så det blev en tur till Anna Maria Island. Helt underbart var det!

Vattnet är ljummet. Och ja, jag badade! Flera ggr dessutom.

Häromdagen åkte jag och Yoona till International Plaza och Ikea. Köpte lite smått o gott. Blev så glad när jag såg att det fanns Marabou mjölkchoklad och Dajm igen! Köpte av bara farten, och givetvis är allt redan slut.
Även sillen till midsommar är köpt.

Imorse åkte Yoona till Japan. Hon fyller 21 år den 3:e juli, så igår passade vi även på att fira henne i förskott. Hon anade ingenting, kul att vi fick överraska henne.
Paket, ballonger och bubbel

Hon fick en väska och en flaska champagne av oss. Av Filip fick hon solglasögon som hon valde ut tidigare på dagen.
Middag på Bonefish grill

Vi saknar henne redan! Hon har verkligen skämt bort oss ordentligt. Vi har vaknat till nybakat bröd på morgnarna. På kvällarna har hon lagat fantastiskt god mat, riktigt lyxigt att få bli serverad middag, och framförallt få nya smaker och nya rätter. Underbart! Tack Yoona!
Måste även visa vilka lunchboxar hon gjort till Filip. Kallas för bento box
South Shore Kings! Filips nya lag till hösten :)

Och en Ermator! Så kreativ!

Igår när jag gick o la mig hade hon lagt en present under kudden. Ett nytt lipgloss, så himla gulligt!
Det jag fick av henne i julklapp var helt slut.....så precis vad jag behövde!

Nu går vi i väntans tider igen! På tisdag kommer Ida, Gabbi och Filip hit,  vi längtar!

Chicago

Måste ju berätta om vår Chicago resa tillsammans med Wennerbergs, Fredrikssons och Johnsons!
Vi bodde på The Trump Hotel, perfekt läge! Lätt att gå till restauranger, shopping och sevärdheter. Anders och Martina var först på plats och vi hann med en drink tillsammans i väntan på de andra som kom med SAS flighten från Stockholm.
Vårt hotell

Det var ett mycket glatt sällskap som anslöt några timmar senare. Tror att det hjälpte till att de flugit business class, med allt vad det innebär:)
Så härlig känsla att träffas igen och att veta att vi ska ha 4 roliga, galna dagar tillsammans.
Ut på stan direkt för lunch och välkomstdrinkar!
Vänner ❤️
Tillbaka till hotellet för ombyte och powernap för några, sen fördrink i hotellbaren innan kvällens middag. Det blev en relativt tidig kväll för på fredagen var det dags för resans höjdpunkt! (Fast det visste vi ju inte då)

Nicke hade bokat Sightseeingtur på Segways! Alltså, så himla kul! Ingen av oss hade provat på innan, så vi var alla nybörjare. Måste erkänna att jag var nervös när det var dags....
Vi fick börja med att fylla i papper och titta på en film om hur Segways fungerar. Då blev jag ännu mer nervös. Efter det blev vi tilldelade varsin och så promenerade vi bort till en park, där vi fick börja öva. En i taget. Som tur var, hade vi en egen guide, bara vi, vilket var skönt. Trodde ett tag att det här kommer aldrig funka, men vi klarade det allihopa tillslut!

Nervösa men förväntansfulla

Man gasar, bromsar med kroppen. Luta lätt framåt, och man åker framåt, luta bakåt och man åker bakåt, rakt upp så stannar man. Låter ju super enkelt, och när man väl fick in balansen och känslan så var det lätt.
I över 2h åkte vi runt stan, jättekul!

Vad trist det blev att gå sen...

Men vi ser till att ta täta och långa pauser...

Tur med vädret som vanligt! Dock blev det kyligt om man inte var i solen.
Fredagkväll käkade vi middag på Chicago Chop House, så gott, men väldigt dyrt.....

Kända för sitt fina kött
En drink på hotellet innan sängdags

Sen börjar allt om igen:)

Båttur och promenad runt stan

Fördrink innan middag...
Lördagkväll här

På söndagen gick vi hela förmiddagen. Så skönt att bara strosa runt och njuta av miljön och det ljuvliga vädret.

Lasse och Linda fick lämna först på söndagen. Vi hann med ett sista drinkstopp och en lättare lunch innan. Efter det blev det shopping innan jag och Freddan fick säga Hej då. Jenny, Nicke, Anders o Martina hade ytterligare några timmar kvar innan de begav sig mot flygplatsen och Köpenhamns flyget.
En helg går fort..
Avslutar med lite fler bilder. Nästa år bär det av till Lissabon! :)

"What happened in Chicago, stays in Chicago"

Grattis IDA!

För första gången någonsin så firar du din födelsedag utan oss. Vilken tur du har som har världens bästa extrafamilj man kan tänka sig! ♥ Vi är så tacksamma att fam Fredriksson tar hand om dig ♥
Kan inte fatta att du fyller 17 år! Kan inte fatta att det redan har gått ett helt år, att du bott och pluggat i Sverige!
Men nu är det bara 2 veckor kvar tills du kommer hem till oss och spenderar hela långa sommaren här, vi längtar som tusan! Då får vi ha kalas och fira dig.
Men, tänkte avslöja en present allafall. Vad sägs om det här?!

Du, Gabbi, Martina och jag, en riktig tjejkväll :)

HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA HURRA för Ida idag!
Vi älskar dig och saknar dig!
PUSSAR OCH KRAMAR från oss!