Onsdag 28:e april

Idag blev det en ganska lugn dag, sänkte tempot lite:) Men det mesta är som sagt på plats, och det där sista plocket orkade jag inte riktigt ta tag i idag. När Freddan kom från jobbet så fick vi upp lite på väggarna.
Filips kompis Sean kom förbi och han hade fått sitt körkort, så de drog iväg en sväng;) Sen var de här och kollade hockey och käkade middag med oss.

Det blev biffar till middag.

Idas kompis Amanda var oxå här och poolen invigdes;)

Spegeln kom upp

Ordning och reda i lilla garderoben;)

Ny soffa är beställd, men den kommer först i augusti....

Freddan kockar
Olle kollar hockey

Idag har Lotta fyllt 40 år, GRATTIS till dig min äldsta barndomsvän!
Vi träffades på BB för första gången;)

Äntligen dags att sova......

Har fått en hel del gjort idag, så nu är jag helt slut. Tog ett brejk och skjutsade Olle och Casey på hockeyträning i efterrmiddags, det behövdes. Filip och Freddan har oxå varit iväg i Ellenton på träning.
När Olle kom hem så gick han och Ida ner till bryggan för att fiska lite. Tyvärr fick de napp, och jag fick ta loss den stackars firren;)

Jag hade köpt kyckling till middag, så vi släppte i den i sjön igen......;)

Nu är det mest småplock kvar+ att hänga upp tavlor på väggarna.

Orkar inte......Kan man ta en sopsäck o slänga skiten?
Imorgon är en ny dag.

Slit o släp...

Det tar visst aldrig slut, det är grejer överallt;) Men nu har vi allt på plats i nya huset. Jag är just nu i "gamla" huset och ska hämta modemet, för imorgon kommer Brighthouse och installerar tv/telefon och internet! Så då passar jag på att ge en liten rapport. Jag har ont i hela kroppen, verkar som om åldern tar ut sin rätt;), det är slitigt att flytta! Fattar inte hur mycket grejer man samlar på sig......
Nåt som jag stör mig på i nya huset är hur liten tvättstugan är....Inte nånstans kan jag hänga tvätten?! Vet inte riktigt hur de tänker, men tvättstugan är inte prio 1 när man bygger hus i det här landet.....Däremot är vårt sovrum med badrum och tillhörande "walk-in-closet" gigantiskt! Men det ligger i andra änden av huset.....
Här kommer lite bilder som jag tagit med min telefon, därav kvaliten....Ska försöka ta fler kort.

Tobbe och Åsa flyttar hit i augusti! Vi ser deras hus rakt över sjön!

Huset längst till vänster....

Idag hann vi med att prova fiskelyckan oxå, och det nappade direkt!

Nu är klockan redan 21,00 så nu måste jag skynda hem och se hur det går för Olle och Ida som är hemma och grejar. Filip och Freddan var tvungna att åka iväg till Brandon och köpa nya skridskor då skenan sprack på kvällens träning.

Flyttning pågår.....

Pust stånk och stön va det är jobbigt att flytta! Vi har hållt på hela dagen och ska köra en sista vända innan vi tar kvällen. Så mycket saker vi har lyckats samla på oss på de här 2 åren......Det som är kvar här i "gamla" huset är våra kläder och köksaker + mat, så vi har lite kvar tills imorgon.
Fam Fredriksson åkte tidigt imorse, och vad vi vet så lyfte flyget från New York mot Stockholm, dock lite försenat. Vi har haft så himla mysigt tillsammans i 3veckor, så det känns tomt utan dom! Dessutom så har ju Petra o Krillan oxå åkt, de kommer tillbaka först i början på maj.

Bild från igår, när vi svängde förbi nya huset....

På väg till en nyöppnad italiensk restaurang i Wiregrass

Jag blev även firad lite i förskott, TACK SÅ MYCKET ♥, för imorgon måste vi fortsätta med flytteriet så det blir inte mycket till kalas;)

PS Vi har varken telefon eller internet än i nya huset.....

Torsdag

Nu är klockan strax efter 09,00 och alla barnen har kommit iväg till skolan och frukosten är avklarad.
Petra och Krillan har precis gett sig av på en liten roadtrip, första stopp Miami Beach, sen vidare ner mot Key West!

Idag är det packning som gäller för oss alla. Imorgon åker fam Fredriksson hem, och vi ska flytta!

Elsa är redo för hemfärd!

Tisdag 20 april

Det målas för fullt i vårt nya hus, och det blir så fint! Förhoppningsvis blir de klara imorgon, och om allt går som vi tänkt så flyttar vi in till helgen. Eftersom vi inte planerat särskilt noga, och man inte kan boka en flyttfirma på så här kort notis, så har vi hyrt en lastbil och fixat 2 killar som ska hjälpa oss. Så imorgon kan det vara hög tid för mig att börja packa:)
Fam Fredriksson har varit på utflykt idag och gjort Channelside och Ybor City. De gjorde även ett besök på Akvariumet som finns här.
De hämtade upp Ida på skolan när de var på väg hem och sen åkte vi tjejer på pedikyr. När vi kom hem hade Lasse fixat middagen så det var bara att sätta sig vid dukat bord:)

Det blev lite vin till maten även ikväll.....

Ida och Alva gjorde manikyr själva

Och hur söta är inte de här två!? Syskonkärlek på högsta nivå ♥

Söndag

Idag har det regnat hela dagen, så vi har haft en hemmadag. En sväng bort till huset blev det för Linda, mig och barnen medans Freddan, Fille o Lasse åkte och kollade båtar. Ida och Alva har spenderat hela dagen i Brandon på köpcentrat. Petra och Krillan var iväg på manikyr och pedikyr.
Ikväll blev det middag här hemma och förberedande inför en ny skolvecka, trist men nödvändigt!

Så spelade vi lite spel efter middagen, och Lasse vann!

Lördag

Jaha, då blev det bekräftat tillslut, det som vi befarade. Jonas o Marie o Hugo fick ställa in sin resa och boka om den:( Men nu får vi se framemot och längta till september istället.
Lasse o Linda o Co är bokade till att åka hem på fredag, så vi får se hur det blir med saken.......Men vi är glada att få en extra vecka tillsammans med fam Fredriksson! Lasse ska passa på att jobba lite när han ändå är här, så ett besök till New York blir det för honom i veckan.
Idag har vi haft en softardag här hemma. Tvättat, powerwalkat, badat i poolen och haft det mysigt. Freddan och jag åkte till färgaffären imorse och mötte upp Willie som ska måla om i nya huset.  Förhoppningsvis kan vi flytta in till helgen som kommer, så kul!
Ikväll blev det tacos till middag. Filip, Freddan o Lasse har varit i Ellenton på träning i eftermiddag/ikväll och kom precis hem.

De här korten är tagna med min iPhone, därför blir det lite suddigt...
Vill ni ser mer bilder och läsa mer om vad vi gör så gå in på dessa bloggar
idas och  Alvas

Det blir inte alltid som man tänkt sig.....

Jonas, Marie och Hugo skulle varit här hos oss nu. Fam Fredriksson skulle ha åkt hem till Sverige igen imorgon. Som det ser ut just nu, vet vi inte hur det blir.....Kommer flygen lyfta på söndag så fam Persson kommer? Det vi däremot vet är att fam Fredriksson stannar hos oss ytterligare ett par dagar. De har bokat om sin hemresa som skulle gått imorgon.
Idag har vi varit på Adventure Island med barnen. Men ett otal timmar har vi ägnat åt att surfa runt på internet för att få reda på hur flygen kommer lyfta eller inte......

Vi har även hunnit med att träffa Willie som ska måla om huset invändigt åt oss. Imorgonbitti kl 08,00 ska vi träffa honom på färg affären och sen så sätter han fart, kul!
Ikväll blev det middag hemma och det bjöds på grillad kyckling, lax och massa andra godsaker.
Petras kompis Kristin hade turen att komma med sista flyget som lyfte från Stockholm innan allt stängdes ner......

Nu får vi fortsätta hålla tummarna för att Jonas, Marie och Hugo kommer på söndag......

Torsdag 15/4

Idag fick vi äntligen nycklarna till vårt nya hus! Så eftermiddagen spenderade vi där och planerade för vad vi behöver måla om innan vi flyttar in. Vi fick en superfin inflyttningspresent av fam Fredriksson, en ishink med champagne!

Här står vi i vår superfina "walkin closet" och firar;)

Sedan åkte vi till Chili´s och käkade middag tillsammans med fam Walker. Derek, Olles kompis följde med oss hem och imorgon ska vi åka till vattenlandet, Adventure Island.

Nu till det tråkiga som hänt idag. Vulkanutbrott och inställda flyg! Jonas och Marie och Hugo som skulle komma till oss imorgonkväll, och nu inte vet vad som händer:(  Vi håller tummar och tår för att de kommer iväg senast på söndag istället....Petras kompis Kristin hade turen att påbörja sin flygning hit igårmorse, så Petra ska hämta upp henne på flygplatsen nu.
Jag måste oxå sitta uppe en stund till, för Filip är på fest och ska hämtas vid midnatt.....
Stort GRATTIS till Jonas som fyllt år idag, vi hoppas verkligen att vi får fira ordentligt om ett par dagar!

Busch Garden

Idag har vi roat oss på Busch Gardens hela dan!

När vi kom hem efter en lång dag trötta och svettiga, så orkade vi inte laga middag, utan vi beställde pizza från Papa John´s.
Nu ska vi avsluta kvällen med en film; Brothers.
Imorgon får vi äntligen vårt hus, spännande!!!

Onsdag

Nu är vi hemma igen efter helt underbara dagar på stranden. Vi har solat, badat, tränat, druckit drinkar vid poolen, lekt och haft det toppen. Här kommer lite bilder!

Lasse hade oturen att trampa på en sting rocka igår, det sista som hände....Det gjorde skitont och han fick ett hål rakt in i foten och blodet sprutade! Han är fortfarande öm och svullen, men vi tror att det går åt rätt håll.

Igårkväll, på väg hem, åkte vi till Clearwater och hälsade på Mike och Gia. De var i sitt "townhouse" och vi blev bjudna på supergod middag, hummer, och en massa annat gott! Filip och Mikey hade de lyckats få med sig dit oxå, kors i taket;)

Farmor fyllde år i måndags, Grattis igen!
Nu ska vi fixa till oss och åka till Bush Garden!

Linda 40 år!

Imorse firade vi Linda med champagne frukost och paket såklart! Vi packade ihop oss och åkte mot St Petes Beach där vi checkade in på Tradewinds Resort. En helt underbar dag har vi haft vid poolen och på stranden.

Utsikt från kvällens restaurang

Vi har ätit och druckit mycket och gott, och nu när klockan är 22,00 så ligger alla till sängs;)
Filip fick vi tyvärr inte med oss, han valde att stanna hemma, han fick bo hos Mikey.
Nu laddar vi för morgondagen!

Fredag & Lördag

Igår skickade jag iväg Lars och Linda till Ellenton Outlet utan barn. Jag stannade hemma med Arvid och Elsa och även Alva och Ida var hemma hos mig. (Ida fick skippa skolan vilket hon var överlycklig för) Maken till snälla och smidiga barn har jag nog aldrig varit med om! Vi lekte och badade på förmiddagen, sen åt de lunch och efter det när jag sa att vi skulle sova middag, så hoppar båda två upp i sängen och somnar på 5 min!

Igårkväll blev det middag på Wasabi och det tyckte barnen var både spännande och gott! Vi fick den bästa kocken av  alla och han kom ihåg när vi var där senast med fam Wennerberg. Martina, han hälsade till dig, kom ihåg dig och din kyckling;)
Kvällen avslutades hemma tillsammans med fam Nordberg som kom förbi en sväng, trevligt!

Idag har vi varit på hockey, Olle har spelat 2 matcher. En förlust och en vinst.
Nu har vi precis grillat, så nu sitter vi mätta o belåtna och bara njuter. Imorgon ska vi fira ordentligt för då fyller Linda 40 år! Så kul att de är här så vi får vara med o fira! Vi ska åka till St Petes Beach och bo 2 nätter på hotell, det enda vi oroar oss för är att vädret inte ska bli det bästa.....Men vi håller tummarna!

Ida och Alva spexar som vanligt, här är de "finnar" (finskor alltså)

Linda 39 år, ett par timmar till......Skål o Grattis i förskott!

Torsdag

Sol och bad i poolen hela dan! Därimellan lite fika och träning;)

Alva och Ida´s smarriga cupcakes! Till det blev det även bullar, kakor, jordgubbar, glass o grädde...

Olle, Alva och Ida åkte på bio på kvällen och Filip var iväg med en kompis på Lightningmatch.

Onsdag

Idag blev det en sväng till Wiregrass för lite shopping. Resten av dagen har vi spenderat vid och i poolen. Alla har badat utom jag;) Freddan är på väg hem från Indianapolis, men flera flyg blev inställda pga oväder där. Nu verkar det dock som att hans flyg ska lyfta ca 1h försenat......

En liten tågrundtur

Alva väntar på sin lunch.......

Resten av dagen blev det bad i poolen

Glömde ju hälsa till Uffe som fyllde år igår, så Grattiskram i efterskott från oss alla!

Tisdag

Idag blev det en sväng till Brandon för lite shopping när barnen var i skolan. På eftermiddagen åkte Olle och jag på hockeyträning och Linda, Petra, Ida och Alva gjorde pedikyr. Lasse o Fille var hemma med Arvid och Elsa och Freddan har flugit till New Orleans men kommer hem imorron igen. Ännu en dag med strålande sol!

Arvid och Elsa leker medans Linda och Alva shoppar loss på Abercrombie

Lasse var oxå nöjd med sin shopping; en iPad!

Fam Fredriksson är här!

Vid 23-tiden var de här igårkväll och resan gick toppen. Vi satt uppe till kl 01,00 ungefär men sen var vi tvungna att komma i säng eftersom vi haft skola och jobb idag som vanligt.

Arvid spanar in poolen och ville gärna ta ett dopp direkt.....

Imorse var alla uppe pigga och glada vid 07,00. Vi tog en sväng med bilen på förmiddagen och resten av dagen har vi tillbringat vid poolen.
Arvid hoppade från kanten om och om igen;)

Påskdagen

Idag lånade Freddan och jag Petras bil och åkte en sväng till Ikea. Vi kollade utemöbler, men det fanns inget bra.

Passade på att äta lunch såklart;)

Vädret har varit toppen även idag. Strålande sol och 28 grader!
Ikväll grillade vi till middag och nu sitter vi och väntar på att fam Fredriksson ska komma. Fick precis ett sms att de hämtat ut hyrbilen och är på väg!

Fredag & Lördag

Igårkväll hade vi filmkväll hemma hos mig. Vi såg Luftslottet som sprängdes, och jag tyckte nog att båda de andra filmerna var bättre än den här sista. Freddan tog med sig Ida och Olle på middag och sen åkte de hem till Stefan en stund.

I väntan på att alla ska komma....

Filmen kan börja

Idag har vi haft varmt o skönt, ca 30 grader så det blev en stund i solsängen. Så nu ser jag ut som en kokt kräfta.
Fille o Freddan har varit på hockeyträning, och när de kom hem så blev det påskbord. Jansson, potatisgratäng, köttbullar, prinskorv, omelett och ägg.
Petra ska iväg med ett par svenska tjejer hon träffat och Filip ska på konsert i Ybor City. Vi andra ska bänka  oss framför tv:n och kolla på film.
Imorgonkväll kommer fam Fredriksson!

Torsdag 1/4

Idag på förmiddagen blev det både manikyr och pedikyr och imorgon ska Petra och jag till frissan. Jag och Olle har varit på möte i hans science klass, och han fick själv berätta för mig om det jobbet han gjort hittills. Det var som ett utvecklingssamtal, fast det var Olle själv som fick hålla i det.
Imorgon är det vanlig skoldag, fast ändå inte. De kallar långfredagen för Good Friday, och man får stanna hemma ifall man firar denna religiösa dag, och det gör vi ju;) Eftersom flera av lärarna tydligen tar ledigt imorgon och de ändå inte ska göra nåt vettigt i skolan, så har jag sagt att de får ledigt.
Imorgon kommer Freddan hem igen, tur att veckorna går fort!

Så här ser väderleksrapporten ut för kommande dagar!

Petra och Ida är på bio ikväll igen. Filip är på fest så jag måste försöka hålla mig vaken ett tag till......
Ha en trevlig helg och GLAD PÅSK!

Onsdag

Idag var det halvdag i skolan, så när alla kommit hem fick jag med mig Ida och Filip till affären. Det var längesen vi "storhandlade" och det är skönt när det väl är gjort. Men tyvärr innebär det inte att jag slipper handla på ett tag nu, för det var en hel del jag inte fick med mig hem.....
Nu har vi precis kommit hem från bion. Olle och jag var och såg "Diary of a Wimpy kid", Petra och Ida åkte egen bil och de såg "Remeber me", och Filip har hängt med Julian.

Filmen var jättebra tyckte vi.

Olle har 4 böcker, och det är den första som blivit film nu.