Snart hemresa......

Efter ännu en dag med shopping sitter jag nu här och ska gästblogga. Sammanfatta våra två veckor här. Sol, vin, blå himmel, cabar, shopping, mat, bubbla i poolen, hockey, båttur, The real housewifes of Beverly Hills, sjukdomar, ambulans, sjukhus....
Stackars Ivar blev sjuk vår första lördag; feber, hosta och huvudvärk. Han har gått på värktabletter och hängt med på delar av det vi gjort. I söndags kräktes han från halv fem på morgonen oavbrutet hela dagen så vid 17 tiden åkte vi till barnakuten som finns här på området, där fick han dropp direkt och sen blev det ambulansfärd till sjukhuset.
Jag fick åka med i ambulansen, Martin och Carina åkte bakom. Ivar fick två liter vätska. Dom röntgade magen eftersom dom trodde att det kunde vara blindtarmen vilket det INTE var..puh! Vi hade ju naturligtvis glömt att ta med oss vårt reseförsäkringspapper så det var bara att betala på plats, en nätt summa på 15 000kr...;) Alla som har tittat på någon av alla såpor i stil med Glamour, Days of our lives etc skulle känna igen sig på sjukhuset, det var så B! Ofräscht!  Flera papper skulle fyllas i och kunde vi inte betala så skulle Ivar inte fått nån hjälp...hur gör alla i USA som inte kan betala?? Vi har det väldigt bra i Sverige konstaterade vi! Halv tolv på natten fick vi åka hem och nu mår Ivar mycket bättre!
 Mycket shopping har det blivit, Toja och jag är inte så intresserade av det men vi offrar oss för resten av gänget som gärna går i affärer, man får ställa upp liksom;)  Det finns så hiiiiiimla mycket att handla här!:)
Vi lyckades klämma in en stranddag mellan all shopping och det var jättehärligt att få vila benen från att kliva i och ur olika plagg;) Vi kom hem som kräftor, ajajaj! Jag har en jättesnygg bild på mig själv i bikini men den delar jag inte med mig av eftersom folk kan bli avundsjuka...;)
 Hockey är ett måste, här är det slagsmål!
 Paddlingen var så roligt!! Skitläskigt i början när alligatorerna gick ner i vattnet där vi flöt fram men sen vande vi oss:) Vädret var toppen och utsikten fantastisk!

Små söta sköldpaddor och små söta alligatorer:) Det fanns massor med coola fåglar men dom var svåra att få med på bild.
 Dom här härliga pannkakorna åt vi på IHOP; International house of pancakes...och jag lovar...det var såå äckligt!! Direkt efter paddlingen när vi var som hungrigast åkte vi dit och det lade sig som bomull runt magen, ingen åt upp, vi mådde alla illa när vi åkte där ifrån:)
 Här har vi tillbringat några kvällar, jätteskönt! Det här är en kväll när Fam Schedin/Karlsson/Lundkvist är på stranden.
 Här är Hilma med Tobbe och Åsas hund. Hon fixar och styr med både Sandy och Molly, går ut och går, bär, ger mat och kelar. Om hennes längtan efter hund var stor innan vi kom hit så är den ännu större nu! Sara är också delaktig i den drömmen, hon går med Molly och Hilma med Sandy:) Perfekt!
Hilma tycker att det bästa med resan är hundarna:) Det behövs inte mycket;)
Jaha, då var denna resan snart slut, på fredag åker vi hem...snyft. Precis när jag har lärt mig vad Beverly Hills fruarna har för sig....,och precis när jag har börjat uppskatta shopping;), och allt gott jag vill fortsätta att trycka i mig (dock inte pannkakorna)....så det är bara att börja spara ihop till en ny resa!
Som vanligt har vi bott kungligt och blivit väl omhändertagna! Några veckor med kaos av grejer i huset, stök och bök av två härliga familjer;)
TACK så mycket! Vi kommer snart tillbaka så vi kan äta, shoppa och sola lite till..:)) Tack för ordet! Malin

Kanot utflykt på Hillsborough river

Idag har vi haft en jättespännande och kul dag! Vi har paddlat på Hillsborough river. Vi har sett stora alligatorer, sköldpaddor, både stora och små och även ormar och lite lustiga fåglar. Vi paddlade i över 2h och alla tyckte det var både spännade, kul  och lite jobbigt.
Här får vi instruktion om hur vi ska paddla och vart.....
Vi satt 2 eller 3 personer i varje kanot. Alla gör sig redo.
Here we go! Jag, Malin och Hilma var i en kanot.
Hej alligator! Massa små söta sköldpaddor som jag ej fick med på bild. Kanske kommer i senare inlägg....
Cirka 4 miles paddlade vi, sen blev vi upphämtade av en skolbuss som skjutsade oss tillbaka till ursprungplatsen.
Nöjda och glada efter över 2h på Hillsborough river
På vägen hem stannade vi på IHOP och käkade lunch. International House of Pancakes. Ingen var så värst förtjust, det blev för mycket av det goda......
Ikväll stod Toja och Mange för maten. Det blev grillspett med kyckling och grönsaker, pommes och massa annat gott! Ljuvligt! Nu är det dags att sova, imorgon funderar vi på strand och ev shopping.

Onsdag

Dagarna flyter på i rasande tempo. Igår åkte vi hela gänget och såg Tampa Bay Lightning vinna mot Toronto Maple Leafs. Vi började med middag på ett Thai ställe i Channelside, det var fler än vi som tänkt äta innan matchen, så Hooters där vi tänkt äta var det över 1,5 h väntetid.
Alla satsade 5 dollar och gissade på slutresultatet och oj så spännande det var!
Ida ledde först, sen tog Toja över, sen Hilma och tillsist jag. I slutsekunderna kunde Simon vinna om Toronto gjorde ett mål till, och Olle hade vunnit om Tampa gjorde ett mål till, men det blev jag som vann tillslut. Eftersom Hilma var i ledningen så länge, så delade vi på vinsten hon och jag.
Tre nöjda Lightning supportrar efter matchen, i nya snygga matchtröjor. (Olle i sin egna gamla matchtröja)
I måndagsmorse vaknade vi till frostgrader! Jag fick skrapa rutorna innan vi åkte till skolan.
Som tur var blev kylan inte långvarig, och redan under dagen hade vi 20 grader igen. Semesterfirarna passade på att åka till Ellenton och shoppa, jag stannade hemma med Hilma och Ivar som varit lite krassliga i feber och hosta. Vi åkte till Dunkin Donuts när Ida och Olle kom hem från skolan.
På Juicy Couture gjordes de bästa fynden!
Idag är Toja, Mange, Simon och Sara på Clearwater Beach. Jag, Malin, Martin, Hilma och Ivar är hemma och solar. Nu väntas Mc Donald´s till lunch som Malin och Martin är iväg och handlar, plus att de ska stå för kvällens middag.

Fullt hus!

Som vi väntade i fredagskväll. Flyget skulle landa kl 18, men de landade först kl 19. När de väl landat så gick det inte att få upp flygplansdörren, så de fick sitta i ytterligare 45 min och bara vänta. Sen hade de inget vidare flyt med varken passkontroll eller vid biluthyrningen. Men så tillslut kom de äntligen, och då hade klockan hunnit slå 23.00. Det blev en sen middag, men ack så trevlig:)
Lördagen vaknade vi ändå ganska tidigt, och efter frukosten gick vi alla ett varv runt sjön. Sen blev det brygg-och poolhäng tills Melodifestivalen började. Martin och Mange fick äran att koppla in vår AppleTv som jag köpt för ett tag sen.
Bubbel i dubbel bemärkelse......
Redo för Melodifestivalen:)
Jösses så mycket godsaker de packat med sig! Jag skulle kunna öppna en mindre butik, men det kommer väl ta slut i ett nafs ändå...Inte bara godis, utan även Lingon grova, leverpastej, makrillfilé, maizena, böcker, tidningar och massa annat fanns i väskorna. Lycka!
Efter melodifestivalen åkte vi över till Tobbe & Co som även de har huset fullt. Vi var totalt 26 personer! Vi gjorde det smidigt för oss och beställde pizza och vingar till alla.
Sen hade vi pingisturnering, Toja vann tjejgruppen och Mackan vann i killgruppen. Efter det blev det ett antal omgångar rundpingis. Superkul!
Petra, Martin, Adeline, Oskar och Mackan åkte hem till Sverige i morse, så det blev ingen jättesen kväll.
Stackars Hilma har haft feber i dagarna 2, nu håller vi tummara för att hon ska känna sig bättre imorgon. Hon har vilat här hemma idag, och vi andra har varit på shoppingtur. Det blev besök på TJMaxx och Wiregrass där vi även käkade lunch på GrillSmith. Malin, Toja och jag gjorde även ett snabbt stopp på Marshall´s.
Ida, Sara, Olle och Ivar är på bio just nu och vi andra slappar framför tv:n. Blir nog en tidig kväll, då det är skol-och jobbdag för vissa av oss imorgon.

Valentines Day

Hoppas ni alla haft en härlig Alla Hjärtans Dag! Här har det varit mulet och grått hela dagen. Regnat en hel del. Dessvärre lite sämre väder på ingång nu, och även en kallfront i sikte....MEN det blir bättre får vi hoppas!
Idag har jag bäddat sängplatser åt 8 personer;) Varit på Walmart och fyllt på förråden. Nu är vi redo för Toja &Co och Malin &Co. De går förövrigt upp om ca 1h och påbörjar sin resa till oss.....Imorgonkväll landar de i Tampa kl 18,00 om allt går som det ska utan förseningar.
Här har vi precis ätit middag, och ikväll bjöds det på spaghetti och köttfärssås med chokladtårta till efterrätt.
Köpt på Target för 6 dollar, inte så stor ide att baka kände jag.....
Liten present till barnen
Älskar rosor!
Olle och Ida tog ett bad innan maten.
Skypade med Fille häromkvällen, han mår bra och är glad. Längtar tills han kommer hem i mars ♥
Jenny och jag "pratar" varje dag nästan, och idag bad jag att få lite foton på Fille från när han var bebis. Fick de här bl.a:) SÅ söta! Filip och Viktor
Här är vi på semester i Danmark om jag inte minns fel.....
Herregud......! Gravida med Olle och Hanna
Inte var det "bättre förr" väl.....:)

I väntans tider

På fredag får vi huset fullt, som vi längtar! Och nu har ju redan halva veckan gått! Mycket roligare att åka och storhandla, tvätta och bädda sängar när man vet att det ska komma besök. Idag har Freddan och jag varit och förnyat våra körkort. Våra körkort gäller endast 1år i taget, sen måste de förnyas. Då ska man uppvisa 2 proof of address, pass och visum. Varje gång vi åker är jag nervös över att nåt ska strula. För mig gick allt bra, de tittade ens inte på mina papper jag hade med mig, men för Freddan började det med att han ej hade tid bokad?! Jag bokade tid för oss båda samtidigt, men det löste sig ändå. Sen visade sig att han var inskriven som american citizen i systemet, och det är ju fel. Men även det löste sig tillslut, puh. Så skönt att ha det gjort!
Så skön stil, härliga goa Molly ♥
När Olle kom hem från skolan åkte vi till frissan. Hög tid för klippning. Glömde ta före bild, men så här såg han ut efter klippningen, ett löppass och en dusch.
Kvällens middag blev grillade hamburgare och pommes, alltid lika gott.

Trevlig helg!

Idag har barnen ledigt från skolan, för det är dags för Tampa Marken. Men varken Ida eller Olle är intresserade av att åka, så vi skippar väl det då. Jag hade gärna åkt:) Men det håller på i 10 dagar tror jag, så än har vi chansen.
Häromdagen kom Mackan och hans kompis Oskar tillbaka för att hälsa på. Kul för då händer det grejer och blir full fart! Idag åkte de ut med båtarna och körde wakeboard och vattenskidor.
Ida och Oskar åkte i vår båt, och när de kom ut på ski lake, där man får åka wakeboard och annat, så dyker det upp en racoon på båten! Den måste ha legat gömd i båten och helt plötsligt bestämt sig för att ge sig till känna. Jag hade dött tror jag. Den sprang runt på båten innan den bestämde sig för att hoppa i och simma mot land. Vilken grej! Molly hade varit på båten medans jag låg på bryggan och solade, men då måste den hållt sig undan.....
Där åker de iväg, ännu helt ovetandes om den oinbjudna gästen ombord.....

Las Vegas

Jösses vilken galen stad! Helt och hållet som jag förväntade mig faktiskt. Redan när man landade så var det annorlunda mot alla andra städer man varit i. Från flygplansfönstret såg jag vårt hotell vi skulle bo i, och alla de andra hotellen som låg på rad längs med "strippen". Väldigt kort och smidig transfer. Vi bodde på Luxor som är byggd som en pyramid.
När man kommer in i hotellen så är det som en egen stad. Kryllar av spelautomater och spelbord av alla sorter, barer, restauranger, affärer, allt man kan tänka sig. Inne i hotellen är det ganska mörkt, så man vet inte om det är natt eller dag utanför, om man nu inte håller koll på det. Därför var det kanske inte så konstigt att folk spelade och drack drinkar när vi var på väg att äta frukost.
Inne i vårt hotell.
Så vad man gör är att man åker runt till de olika hotellen som alla har olika stilar och kollar läget. Här är vi inne på Ceasar´s Palace
Shoppade inget.....
Här är New York New York från utsidan
och från insidan. Bergbanan åker in inomhus....
Här går vi inne på Planet Hollywood och Miracle Mile shops
Las Vegas Boulevard, The Strip
Här kan man hålla igång dygnet runt om man vill, det finns massor med shopping, shower och underhållning, restauranger och barer och spelautomater vart man än vänder sig.....
På lördagkvällen åkte vi till Hotel Wynn som var helt fantastiskt fint. Där käkade vi först och sen gick vi och såg en show, Le Reve. Helt otroligt var det. Bilderna blir ju inte så fantastiska som man vill men så här såg det ut allafall.
På söndagen åkte vi på en sightseeingtur på förmiddagen, hann och käka lunch på en underbar uteservering innan det var dags att åka mot flygplatsen och hem igen.
Provade lyckan en sista gång på flygplatsen, men det bidde ingenting tyvärr...
Väldigt kul att ha fått uppleva Las Vegas, och det gör vi gärna om fler gånger!

Trött

Landade igårkväll vid 22-tiden, åkte direkt hem och stupade i säng och sov före 23,30. Imorse var det upp som vanligt och köra Ida och Oscar till skolan, hem och göra Olles matsäck, hämta Åsa och sticka till Zumban. Resten av dagen har jag inte gjort mycket alls. Packat upp och gjort det mest nödvändiga bara.
Helgen var superrolig! Las Vegas, vilken stad! Ska kolla igenom korten och berätta vad vi gjorde, men det får bli imorgon. Nu ska jag ta min ipad och lägga mig i sängen, har laddat ner Magnus Hedmans bok.
Vilken trevlig överraskning som kom på posten idag....
Hur kul som helst att få paket :)
Kunde inte ha kommit lägligare! Tusen tack fam Engarås!

Mot Las Vegas

Imorgon ringer klockan redan 05,00. Jag och Freddan flyger tillsammans med David, som är säljare på Ermator, och hans fru till Las Vegas där vi ska tillbringa helgen. Fler möter upp där, bl.a Tobbe och Åsa som har hunnit med en avstickare till San Fransisco. Sen kommer Freddan, Tobbe, David och Lyndon stanna följande vecka och jobba på mässan som börjar på tisdag. Ska bli så kul, har aldrig varit där innan!
Ikväll bjöd vi över Petra, Martin och Adeline på middag. (Oscar var med kompisar) De ska ta hand om barnen och Molly i helgen.
Best friends ♥
Det blev att sitta inne även denna gången. En kallfront har kommit in och ikväll är det ynka 10 grader ute. Vi som har haft högsommar värme ett tag nu. Men nu är det mer "normala" temperaturer för årstiden sägs det.
Nu är det dags att sova! Får se om det blir som man säger "What happens in Vegas stays in Vegas", eller om jag berättar om det nästa gång ;)