Snart hemresa......

Efter ännu en dag med shopping sitter jag nu här och ska gästblogga. Sammanfatta våra två veckor här. Sol, vin, blå himmel, cabar, shopping, mat, bubbla i poolen, hockey, båttur, The real housewifes of Beverly Hills, sjukdomar, ambulans, sjukhus....
Stackars Ivar blev sjuk vår första lördag; feber, hosta och huvudvärk. Han har gått på värktabletter och hängt med på delar av det vi gjort. I söndags kräktes han från halv fem på morgonen oavbrutet hela dagen så vid 17 tiden åkte vi till barnakuten som finns här på området, där fick han dropp direkt och sen blev det ambulansfärd till sjukhuset.                                                                                                                                                              
Jag fick åka med i ambulansen, Martin och Carina åkte bakom. Ivar fick två liter vätska. Dom röntgade magen eftersom dom trodde att det kunde vara blindtarmen vilket det INTE var..puh! Vi hade ju naturligtvis glömt att ta med oss vårt reseförsäkringspapper så det var bara att betala på plats, en nätt summa på 15 000kr...;) Alla som har tittat på någon av alla såpor i stil med Glamour, Days of our lives etc skulle känna igen sig på sjukhuset, det var så B! Ofräscht!  Flera papper skulle fyllas i och kunde vi inte betala så skulle Ivar inte fått nån hjälp...hur gör alla i USA som inte kan betala?? Vi har det väldigt bra i Sverige konstaterade vi! Halv tolv på natten fick vi åka hem och nu mår Ivar mycket bättre!
 Mycket shopping har det blivit, Toja och jag är inte så intresserade av det men vi offrar oss för resten av gänget som gärna går i affärer, man får ställa upp liksom;)  Det finns så hiiiiiimla mycket att handla här!:)
Vi lyckades klämma in en stranddag mellan all shopping och det var jättehärligt att få vila benen från att kliva i och ur olika plagg;) Vi kom hem som kräftor, ajajaj! Jag har en jättesnygg bild på mig själv i bikini men den delar jag inte med mig av eftersom folk kan bli avundsjuka...;)
 Hockey är ett måste, här är det slagsmål!
 Paddlingen var så roligt!! Skitläskigt i början när alligatorerna gick ner i vattnet där vi flöt fram men sen vande vi oss:) Vädret var toppen och utsikten fantastisk!
 
 
 Små söta sköldpaddor och små söta alligatorer:) Det fanns massor med coola fåglar men dom var svåra att få med på bild.
 Dom här härliga pannkakorna åt vi på IHOP; International house of pancakes...och jag lovar...det var såå äckligt!! Direkt efter paddlingen när vi var som hungrigast åkte vi dit och det lade sig som bomull runt magen, ingen åt upp, vi mådde alla illa när vi åkte där ifrån:)
 Här har vi tillbringat några kvällar, jätteskönt! Det här är en kväll när Fam Schedin/Karlsson/Lundkvist är på stranden.
 Här är Hilma med Tobbe och Åsas hund. Hon fixar och styr med både Sandy och Molly, går ut och går, bär, ger mat och kelar. Om hennes längtan efter hund var stor innan vi kom hit så är den ännu större nu! Sara är också delaktig i den drömmen, hon går med Molly och Hilma med Sandy:) Perfekt!
Hilma tycker att det bästa med resan är hundarna:) Det behövs inte mycket;)
Jaha, då var denna resan snart slut, på fredag åker vi hem...snyft. Precis när jag har lärt mig vad Beverly Hills fruarna har för sig....,och precis när jag har börjat uppskatta shopping;), och allt gott jag vill fortsätta att trycka i mig (dock inte pannkakorna)....så det är bara att börja spara ihop till en ny resa!
Som vanligt har vi bott kungligt och blivit väl omhändertagna! Några veckor med kaos av grejer i huset, stök och bök av två härliga familjer;)
TACK så mycket! Vi kommer snart tillbaka så vi kan äta, shoppa och sola lite till..:)) Tack för ordet! Malin
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Ni ser ut att ha haft en bra semester trots sjukdomar. Två veckor går så himla snabbt när man har roligt, och det är ju med blandade känslor man åker hem. Dels är det ju skönt att komma hem, men samtidigt så vill man ju alldeles förfärligt gärna stanna kvar.... Blir ju sååå sugen på att boka en resa NU!!!
Här hemma har vi iaf haft några fina dagar. Sol, blå himmel o vårfågelkvitter. Satt i solen igår, och den värmde gött. Härlig tid att komma hem till;) Vårkänslor!
Idag är det städ o tvätt som gäller på Atleten. Ska hämta Hugo efter skolan, och idag ska Tindra följa med hem och leka.
Hoppas resan hem går smidigt, utan några förseningar och att ni håller er friska och krya hela bunten!
Ha det bra! Kram

2013-02-28 @ 10:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0