Helgen hos killarna

Vilken resa det blev. Kunde inte tänka på mycket annat än Irma. Oroade oss för Molly som vi lämnat på hundhotellet. Hon var så glad när hon checkade in, och det kändes ändå bra.

Första stoppet var i Newburyport där vi checkade in på det här charmiga hotellet. Kändes som att vi bodde hemma hos någon, och inte på hotell. Julia var snäll och skjutsade Olle till oss, vi gick och käkade middag, sen var det dags för hockeyträning 21-22, efter det raka spåret hem till sängen och nyheterna.

Mysig frukost

Olle hade en lång lista på saker han behövde/ville ha till sitt nya rum.
Allt från tv och kylskåp, till nya badlakan, tvättmedel och snacks;)  Tur vi hade Julias bil att lasta i också.

Inregistrering på skolan och upp med alla saker till Olles rum. När alla stora saker var på plats, sa vi hejdå och åkte vidare mot Rhode Island och Filip.

Olle fick slita hela em/kvällen med att packa upp kläder och piffa till sitt rum. Blev jättefint!

Hämtade upp Filip innan vi checkade in på hotellet. Vi bodde på samma ställe som sist, när Farmor o Farfar var med oss.
Middag ute i trädgård på närliggande restaurang, sen flyttade vi in oss till baren för att fortsätta följa nyhetsrapporteringen....Filip åkte hem till sig, och vi promenarade till oss.

Filip mötte upp oss för frukost, innan han åkte iväg för fystest inför nya säsongen. Tanken var att Fredrik och jag skulle åka o handla det Filip behövde, (nya sängkläder och småsaker) men istället fick vi ägna dagen åt att köpa ny bil! Volvon var rena rama dödsfällan att åka omkring i, så det var inte mycket att välja på.
Vi sa ingenting till Filip under dagen, så han fick en rejäl chock när vi kom tillbaka med ny bil;) Så glad och tacksam ♥
Hejdå Volvo...

Hej Ford!

Innan vi åkte mot Boston, hann vi med en sen lunch/tidig middag, och shoppa det vi tänkte från början tillsammans med Filip.
Under dagen hade vi även kontakt med Lyndon och Kerrie som var snälla att hämta upp Molly. Irma såg ut att gå rakt mot Tampa och jag var så glad att Molly slapp vara ensam på ett hotell......
I tryggt förvar tillsammans med kompisen Kennedy ♥

Kramade hejdå till Filip och åkte mot Boston. Kvällen tillbringades framför nyheterna på rummet.
Utsikt från vår lilla balkong.

Självklart så blev mitt flyg inställt på söndagen. Så eftersom vi hade dagen fri, så passade vi på att åka förbi Olle igen:)
Olles rum högst upp där fläkten syns.

Vi checkade ut från Bostonian hotel och så checkade vi på Harborside Inn som låg runt hörnet.
Jag blev ombokad till att flyga hem på onsdagen. Det flyget ställdes in. Fredrik skulle åka mot Göteborg på tisdagen. Fick ny bokning till fredag (idag). Hade smått panik, för jag ville inte vara kvar själv i Boston, ville ju hem till Molly.

Letade efter tidigare flyg på alla olika flygbolag, Tampa flygplats skulle öppna delvis under tisdagen, men helt o hållet på onsdagen. Så på tisdagmorgon ringer jag Jetblue och blir överlycklig då de satt in ett flyg på eftermiddagen som jag får plats på! Så skönt!
Grannen hade varit förbi vårt hus, och meddelade att nätet över poolen gått sönder, men det var allt. Så tacksam.

Så skönt att komma hem. Molly blev helt utom sig av lycka när jag hämtade henne hos Lyndon och Kerrie:) Alllt hade gått jättebra.

Av Irma syntes inga spår från flygplatsen och hem. Morris Bridge (grisvägen) var avstängd, men det visste jag inte då jag åkte annan väg. Vi i Cory Lake fick behålla strömmen (några korta avbrott bara) och som sagt inga större skador skedda.

Nu måste jag få tag på någon som kan komma och laga.
I affärerna gapar fortfarande vissa hyllor tomma....

Imorgon kommer Fredrik hem ♥

Mot Boston och senaste om Irma....

Här är det nog verkligen lugnet före stormen.

Folk förbereder sig så gott det går inför helgen då Irma förväntas komma över Florida. Tampa Bay har inte utlyst evakuering ännu. Skolorna har stängt idag torsdag och fredag, för de ska användas som skyddsrum om det behövs. Vatten och bensin börjar ta slut. Många passar på att åka norrut till vänner och släktingar.

Fredrik och jag åker strax mot flygplatsen för att åka till Boston. Det här bokade vi långt innan Irma, och de kommande stormarna Jose och Katia.....
Molly ska checka in på hundhotellet, de håller öppet som vanligt och har lovat att ta hand om Molly så länge som behövs. Min plan är att flyga hem på söndag, men det känns ju högst osäkert. Och om mitt flyg går, då landar jag ju mitt i kaoset förmodligen, så det är verkligen blandade känslor. Fredrik måste åka till Göteborg, så han lämnar Boston på tisdag, kanske blir det så att även jag blir kvar tills dess.
Vi kan inte göra annat än att vänta och se, och hoppas på att allt går bra.

Det ska allafall bli kul att träffa Olle och Filip! Vi börjar med att åka till Olle idag :) Shopping står på schemat så fort vi landar. Imorgon hjälper vi honom flytta in i sitt nya rum. Efter det åker vi mot Rhode Island och Filip. Han har flyttat in i nytt hus för i år tillsammans med 2 kompisar. Gissar att även han vill ta med Mamma o Pappa på shoppingtur;)

Ida och Julia har det bra i Thailand :)

Nu håller vi tummar och tår för att Irma skonar Florida.♥

Labor Day weekend och stormen Irma på ingång......

Här har vi varit långlediga, då det var Labor Day igår.
Vi började med en middag på Bonefish grill i fredagskväll. Lördag och söndag fix här hemma, massa tv-tittande dock ej nyheterna.....

Så när Mia textade mig igår och frågade om vi var förberedda på stormen Irma som väntas komma till helgen, så var jag som ett frågetecken;)
Vi ska åka till Boston på torsdag, hälsa på Olle och Filip. Molly ska få flytta in på hundhotellet. Irma förväntas komma in över Florida på söndag och de räknar just nu med en kategori 4.
Hoppas verkligen att det inte blir allvarligt

Igår åkte vi till Lakeland och tittade på fotboll. Villiam som pluggar på Bluefield College i Virginia, var här och spelade med sitt lag. Vi hade kontakt med Mats o Mari som satt och kollade på matchen från sin telefon i bilen i Boxholm, samtidigt som de kollade på äldste sonen Victors fotbollsmatch.......haha dagens teknik!
Imponerad av att de orkade springa, Fredrik, Molly och jag var klippt slut av att bara stå o titta på. Det var över 30 grader varmt och som vi svettades.....
Det stod 2-2 efter full tid, så förlängning med 10 min, sen ytterligare 10 min till och då avgjorde Villiams lag i sista minuten!
Vi hittade lite skugga

Ida och Julia är nu i Thailand! De har skapat ett instagram konto, jullan_idis.on.a.trip in och följ vettja!