Glad Valborg!

Inget som vi firar här, här är det en helt vanlig lördag:)
Inga planer för oss alls, bara lugnt och skönt hemmahäng. Lightning spelar ikväll så det ska vi titta på. I onsdags såg vi matchen live i Amelie arena, tyvärr förlust. Men jäklar vilket drag det var! Slutspelsstämning på hög nivå.

Varmt som tusan har vi det. Igår var det 35 grader när jag joggade/gick runt sjön. Lämnade Molly hemma, hon hade inte fixat det. Fågelkvitter och blommor som doftar så gott, underbart.

Så fint poolområde vi har. Vi är där alldeles för sällan. Filip ska jobba där igen när han kommer hem om 2v, så då kanske jag hänger där med Becky :)

Clearwater Beach

I lördagsmorse var vi uppe tidigt för vi ville komma iväg till stranden. Vi lämnade Molly på The Lodge, som ligger precis utanför Cory Lake. Tror hon trivs bra där, det finns pool hon får bada i och det var massa kompisar på plats:)

Första gången vi bodde på Sandpearl, har varit där massa gånger över dagen. Vilken dag! Perfekt temperatur i vattnet, sol o klarblå himmel.

Mycket folk

Avslutade med poolhäng innan vi gick upp för o fixa oss inför kvällen.
Väl på rummet, efter dusch, var vi båda mest sugna på att inte göra nåt alls;) Det blev hyrfilm, cola zero o snacks i sängen, hur skönt som helst!

Söndag och min födelsedag! Började dagen med rejäl frukost

Checkade ut och intog stranden. Ännu en underbar dag!

Det var minst ett bröllop på hotellet, här är det uppdukat för söndags brunch

Ännu en god lunch, och dessutom överraskar Fredrik med ytterliggare en hotellnatt!! Så glad jag blev!

Nu skulle vi ta revansch på kvällen innan, när vi var alldeles för lata för att fixa till oss o gå ut o käka. Men, det är jobbigare än man kan tro att vistas i stekande sol i dagarna två ;)
Badade massor, både i havet o poolen innan vi gick upp till vårt nya rum.
Vi satte oss på balkongen och njöt av underbar utsikt och ett glas prosecco.

Bestämmer oss för att ta en liten powernap före duschen.......
Höll på att dö, när jag 4h senare slår upp ögonen o undrar vad tusan som hände?! Alltså som vi skrattade! Värre än två pensionärer.....!
Nej, det blev ingen fancy födelsedagsmiddag, men däremot mysigt balkonghäng, lite mer prosecco, (det var ju min födelsedag ett par timmar till) och faktiskt kändes det riktigt härligt att bara sitta i morgonrock o titta ut över stranden o lyssna på alla människor som var ute o roade sig i natten :)
Utvilade och pigga efter en fantastiskt skön och avkopplande helg, så tacksam ♥

Nya golv

Dagen efter jag kom hem från Sverige, dundrade det in golvläggningskillar här. Vi har haft heltäckningsmattor i alla sovrum, och de var allt annat än fräscha....urk
Vi hade varit och valt ut golv innan vi åkte och vi valde detta
Antik vit

På 2!! dagar gjorde dom klart allting! Rummen tömdes på möbler, mattor revs ut, golv la's in och allt ställdes tillbaka igen... Vilken röra det var här...

Före

Efter (inkl bäddad säng)

Före, Idas rum

Bättre!

Olles rum och trappan fick ny matta

Så skönt att ha det gjort, och att det gick så himla fort!

Nu har Molly och jag precis gått varvet. Ska ta en dusch och sen åka och handla lite till kvällen. Imorgon lämnar vi Molly på The Lodge och Fredrik och jag ska tillbringa helgen i Clearwater Beach, så underbart,
Trevlig helg!

Sista Sverige delen

Igårkväll kom Fredrik äntligen hem, lång tid borta för honom. Dessvärre hade han sett fel på tiden, vi trodde han skulle vara hemma här 18, men då landade han i New York ;)
Fick äta min goda räkmacka själv

Idag började jag dagen hos tandläkaren, mindre kul, men allt gick bra. Ännu en krona rikare.....

Sista helgen i Stockholm kom Patricia och Alicia upp till mig och Ida. Vi mötte upp dom på deras hotell i Gamla Stan, sen promenerade vi en sväng på stan. Det blev lunch på TGI Fridays i Kungsträdgården, och vi valde "ät hur många förrätter du vill". Kanonbra o jättegott!

Vi åt o åt.....detta är bara 2 av alla olika

Hem o fixa sig för kvällen och så möttes vi för middag på T-Bar

Efter det begav vi oss till Cirkus för att se Lena PH:s show. Lite blandade åsikter, men jag tyckte det var bra!
Fördrink

Tidigare på dagen hade vi träffat Marika o Maria som oxå gjorde Stockholm. Vi sammanstrålade på Strandvägen 1:) Erik Gadd spelade!

Ida och Alicia stack iväg på annan fest och vi gick vidare till Riche, men först en hot shot

Superkul utekväll!
Söndagen bjöd på helt fantastiskt väder, så Ida och jag promenerade till Djurgården där vi mötte upp Patricia och Alicia vid ABBA museet.

Inspelning på G
Alicia bjöd på show

Sen var det dags att säga hejdå, de tog en taxi till flygplatsen och Ida o jag promenerade hemåt i det vackra vädret:)

Fullt på uteserveringarna, härligt!
Vi hann bara in i lägenheten och vända, sen var det dags att äta middag på restaurang Rött tillsammans med Becky, mamma Tina och brorsan Kevin. Tusen tack för middag! Mycket trevligt! På Idas gata ligger massa bra restauranger, Rött är favoriten.
Jag var ganska nöjd med att köpa med mig lite godsaker från ICA och kasta mig i soffan efter det, medans Ida drog iväg på ytterligare en studentskiva....! Söndagkväll o allt....

Om man ska sammanfatta Sverige resan så har vi mest ätit o druckit:)
Glömde nämna Farmor o Farfars goda påskbuffé vi bjöds på innan vi lämnade Östergötland. Den hindrade oss inte från att stanna i Mjölby och äta kebab innan vi fortsatte mot Stockholm. Och väl där blev det ett besök på Sibylla (tunnbrödsrulle) innan dagen var slut.

Jag lunchade med Malin på Strandvägen 1, åt så god tonfisk
Alltid lika kul o ses!

Min sista kväll mötte Ida o jag upp Jennie, min Ticket kollega, på Non Solo Bar, åt supergod räksallad! Jennie bor på parallellgata till Ida :)

Jo, vi hann ju även med ett besök på nya Mall of Scandinavia! Ida bor 1stopp ifrån med pendeltåget fick vi lära oss;) Så smidigt!!

Vi gick på VIP bion, där man kan äta samtidigt som man tittar på film. Ida blev nöjd med sin mat, jag valde fel.

Vi såg Mitt stora feta grekiska bröllop 2, den var helt ok.

Det var allt från Sverige för denna gång. Men, vi kommer snart tillbaka som tur är! Om endast 5 veckor åker vi igen, längtar! Och då är det studentfirande, inte klokt ju! :)

Stockholm

Efter den härliga helgen med familj o vänner så åkte vi hem till Ida. Hon bor så mysigt i sin lilla etta på Rörstrandsgatan. Efter ett par nätter tyckte nog inte Ida att det var så mysigt längre;) Två stora resväskor, kläder o saker överallt, snarkningar och annat som stör nattsömnen...;)
På måndagen gick Ida till skolan, Fredrik jobbade och jag mötte upp Jenny för en dag på stan. På kvällen anslöt Fredrik och Nicke och vi fick en helkväll tillsammans, så kul! Vi käkade på Supper som var helt fantastiskt. Beställde massa olika smårätter som vi delade på, bästa!
Goda drinkar hade de oxå:)

Lunchen på dan som vi åt på Nosh and Chow, Jenny o jag

Fredrik jobbade resten av veckan på Nordbygg mässan.
På tisdagkväll var det dags för Idas studentmiddag. Det är så mycket som är annorlunda jämfört med när vi tog studenten. Det är 200-dagars, 100-dagars, studentmiddagar och eftersläpp och allt möjligt. Idas klass hade middag på nattklubben Fou. Eleverna hade tema "radarpar" så Ida, Emelie, Astrid och Julia klädde ut sig till Teletubbies. Jag tog inte ett enda ynka foto!
Jo, på fördrinken innan...

Vi föräldrar och syskon bjöds på 3-rätters middag. (Bjöds o bjöds, vi hade köpt biljetter;)) Under middagen delades det ut nomineringar, Ida blev klassens Sunshine, och fick en "medalj" med ett rim på. Alla fick varsin, kul och få höra alla olika :) Vi fick sitta med våra Skarpängskompisar, Gunilla o Lelle o Fanny, samt Björn, Viveca och Linn, så trevligt! När klockan slog 22, var vi tvungna att lämna stället, då den riktiga festen drog igång. Innan dess fick vi besök av polisen som ville kolla att allt gick rätt till och så passade de på att uppmana studenterna att fira "lugnt". Bra initiativ!
På onsdagkväll träffades jag och Ulrika på East för lite planering inför studenten. Vi drog upp lite riktlinjer som vi fortsatte finslipa på fredagkvällen, när vi alla bjöds på middag hemma hos dom.  Kommer bli så kul:)  Tack för en trevlig kväll med god mat!
Självklart träffade vi fam Fredriksson oxå!
Jag fick till ytterligare en date med Fru Fredriksson som bjöd på födelsedagslunch på deras fina kontor, mysigt! Vi ses snart igen, då det är dags för vår traditionella kompisresa. Det har dock blivit ändrade planer. Istället för Savannah som vi tänkt från början, blir det Hamptons! Vi har hyrt ett helt fantastiskt hus där, längtar! Den 12:e maj bär det av......
På lördagen kom Patricia och Alicia upp till oss, mer om det i nästa inlägg.

Uffe 50 år

Oj, vart ska jag börja? Hade ju tänkt rapportera pö om pö när jag var i Sverige, men vi hade fullt upp:)
Jag kom hem igårkväll, flög med Swiss via Zürich, smidigt. Hade tur o fick en hel 4:a rad för mig själv, kunde ligga raklång! Fredrik är i Tyskland på mässa, kommer hem på måndag.
Molly var hemma och hon blev överlycklig såklart. Patrik hade åkt till skolan 2h innan jag kom hem, så hon hade inte varit ensam länge.

Så, en liten tillbakablick på vad vi hann med i Sverige.
Ida mötte upp oss på Arlanda och så hämtade vi vår hyrbil och åkte raka spåret till Väderstad. Henke o Klara hade fixat god middag, och Farmor o Farfar var oxå med.
På lördagen firade vi Uffe som fyllde 50 år! Inte klokt ju! Jag och Fredrik började med fördrink hos Toja o Mange, innan vi begav oss mot Ostkupan. Hela gänget var samlat och det blev en väldigt lyckad kväll och perfekt för oss som fick träffa alla på en gång.
Uffe med sin kärlek Anki ❤️
De hade ordnat så fint med god mat o dryck.

Uffe med sina killar, Felix, Jacob o Sebastian.

Alexandra o Mamma

Skärpning! Familjebild....

Systrar

Syskon
Jösses så många likadana kort, det blev många skratt o många omtagningar :)
En mycket trevlig kväll ❤️

Grattis till 50-åringen och stort tack för festen!