Sista Sverige delen

Igårkväll kom Fredrik äntligen hem, lång tid borta för honom. Dessvärre hade han sett fel på tiden, vi trodde han skulle vara hemma här 18, men då landade han i New York ;) 
Fick äta min goda räkmacka själv 

Idag började jag dagen hos tandläkaren, mindre kul, men allt gick bra. Ännu en krona rikare.....

Sista helgen i Stockholm kom Patricia och Alicia upp till mig och Ida. Vi mötte upp dom på deras hotell i Gamla Stan, sen promenerade vi en sväng på stan. Det blev lunch på TGI Fridays i Kungsträdgården, och vi valde "ät hur många förrätter du vill". Kanonbra o jättegott! 


Vi åt o åt.....detta är bara 2 av alla olika

Hem o fixa sig för kvällen och så möttes vi för middag på T-Bar 


Efter det begav vi oss till Cirkus för att se Lena PH:s show. Lite blandade åsikter, men jag tyckte det var bra! 
Fördrink 


Tidigare på dagen hade vi träffat Marika o Maria som oxå gjorde Stockholm. Vi sammanstrålade på Strandvägen 1:) Erik Gadd spelade! 

Ida och Alicia stack iväg på annan fest och vi gick vidare till Riche, men först en hot shot 



Superkul utekväll! 
Söndagen bjöd på helt fantastiskt väder, så Ida och jag promenerade till Djurgården där vi mötte upp Patricia och Alicia vid ABBA museet. 








Inspelning på G 
Alicia bjöd på show

Sen var det dags att säga hejdå, de tog en taxi till flygplatsen och Ida o jag promenerade hemåt i det vackra vädret:)





Fullt på uteserveringarna, härligt! 
Vi hann bara in i lägenheten och vända, sen var det dags att äta middag på restaurang Rött tillsammans med Becky, mamma Tina och brorsan Kevin. Tusen tack för middag! Mycket trevligt! På Idas gata ligger massa bra restauranger, Rött är favoriten. 
Jag var ganska nöjd med att köpa med mig lite godsaker från ICA och kasta mig i soffan efter det, medans Ida drog iväg på ytterligare en studentskiva....! Söndagkväll o allt.... 

Om man ska sammanfatta Sverige resan så har vi mest ätit o druckit:) 
Glömde nämna Farmor o Farfars goda påskbuffé vi bjöds på innan vi lämnade Östergötland. Den hindrade oss inte från att stanna i Mjölby och äta kebab innan vi fortsatte mot Stockholm. Och väl där blev det ett besök på Sibylla (tunnbrödsrulle) innan dagen var slut. 

Jag lunchade med Malin på Strandvägen 1, åt så god tonfisk 
Alltid lika kul o ses!


Min sista kväll mötte Ida o jag upp Jennie, min Ticket kollega, på Non Solo Bar, åt supergod räksallad! Jennie bor på parallellgata till Ida :) 

Jo, vi hann ju även med ett besök på nya Mall of Scandinavia! Ida bor 1stopp ifrån med pendeltåget fick vi lära oss;) Så smidigt!! 

Vi gick på VIP bion, där man kan äta samtidigt som man tittar på film. Ida blev nöjd med sin mat, jag valde fel.

Vi såg Mitt stora feta grekiska bröllop 2, den var helt ok. 

Det var allt från Sverige för denna gång. Men, vi kommer snart tillbaka som tur är! Om endast 5 veckor åker vi igen, längtar! Och då är det studentfirande, inte klokt ju! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0