New York nästa!

Då är väskan packad för en helg i New York. Filip ska skjutsa mig till flygplatsen om en stund, och jag landar ikväll 19:15. Linda, Ida och Alva landar först kl 22:30, så jag åker hem till Eva och inväntar tjejerna hos henne. Vi hinner kanske med ett restaurangbesök :)
Ska bli så himla mysigt med en riktig tjejhelg ♥ Vi ska springa stan runt, shoppa, fika, äta och gå på show.
Snacka om att vi ska bo mitt i smeten! Evas fantastiska lägenhet, så cool!

Igår fick vi äntligen till en födelsedagsmiddag, Freddan, Olle, Fille och jag. Sen åkte vi direkt hem för att kolla på match nr 7 mellan Lightning och Red Wings....så spännande det var! Härlig seger för Lightning som nu får möta Canadians redan imorgon......HEJA HEJA!
Trevlig Valborg!

Min födelsedag

Snacka om att jag blev totalt överraskad när jag väcktes 06:15 av `ja må hon leva`! Filip och Olle hade ordnat så fint med frukostbricka, ballonger och partyhattar ♥ Kunde inte fått en bättre start på dagen!
Nyvaken;)

Sen när man går in på Facebook och möts av hundratals grattishälsningar så kan man ju inte bli annat än lycklig :)
Tack Henke,Klara, Alma och Maja för god present! Ska snarast införskaffa mig en flaska bubbel! Blev även grattad via skype, telefonsamtal och chattar av finaste vännerna och familj.
Tacksam ♥

Fredrik är ju tyvärr i Paris, så vilken tur att Kerrie bjöd ut mig på middag istället. Vi gick till Bonefish grill och åt och drack en massa gott.

Haha låtsas blåsa ut ljuset som redan var släckt....

Tidigare under dagen svängde jag förbi hos Olof, och nu har de lovat att ta hand om Molly i sommar när vi är i Sverige. Vilken lättnad! Hon kan inte få det bättre än hos underbara fam Nordberg! Vi gjorde ett litet byte, Molly mot Alva :)
Fast vi ska bara se till att Alva kommer från och till Tampa med oss som resesällskap :)
Det är nära nu! Mindre än 2 månader kvar ....och innan dess ska jag hinna med New York och Lissabon!

Mitt i veckan

Nu har det redan gått en hel vecka sen Henke & Co åkte hem till Väderstad. Det blev tomt här.  Men vi hann med mycket kul under deras 3 veckor här :)

Saknar er!

Fredrik befinner sig i Paris sedan i lördags, kommer hem på lördagkväll.
Olle var i Palm Beach hela helgen och spelade hockey, Florida showcase.
Olles lag vann båda matcherna

Filip var hos Mikey, så det blev bara Molly och jag hemma.
Lördagkväll mötte jag upp Kerrie på Friday's innan vi gick och såg The Longest Ride på bio, en riktig kärleksfilm.
Igår fylldes huset på med folk igen, då Filip fick besök av sin South Shore kompis+ flickvän + tjejkompis. Idag gör de 3 olika parker i Orlando.
Jag stack iväg till Zumban imorse, fick samtal från gaten när jag kommit halvvägs, att luftkonditioneringskillarna var på ingång. Bara att vända hemåt istället, lagom irriterad. Kommer hem och ingen här?! Ringer och efterlyser. Väntar o väntar, och tillslut visar det sig att de var utanför fel hus......
Ingen bra början på min dag. Ska fortsätta med fix då min nya dator helt plötsligt la av igår, så det blir ett besök i Apple store i em. Min gamla trotjänare hade jag nog i 10 år utan några problem, den nya klarade inte ens ett halvt år ;) Det var bättre förr!
Nu väntar jag på att AC killarna ska bli klara så jag får gå ut

Avsked för denna gång

Tre veckor har gått oss förbi i en alldeles rasande fart.  Det är nu för fjärde gången vi har varit här och det har varit så toppen bra som alltid. Sådan förmån att få känna sig som hemma och fått träffa hela familjen åkermarks. Dela vardagen med dessa e fortfarande de bästa!

Skipboo favoriten.

Bara hänga på bryggan och tillverka halsband.
Lite utflykter har vi hunnit med Siesta Key stranden och den i Clearwater.

I söndags drog vi till parkerna universal och adventure Island. Vi hade toppen dagar där med boende på de superfina hotellet hard rock. Som boende på hardrock ingick fast pass och vi kunde leva som kungar i parkerna.

Stort TACK för denna gång och all kvalitets tid vi fått dela med er!!!!Kramar från Klara, Henke, Almiz o Majsan.

Ny vecka

Endast Molly och jag hemma nu denna måndagmorgon. Henke o Co är i Orlando och leker. Freddan och Filip jobbar och Olle stack precis iväg till skolan.
I lördags började vi som sagt dagen med en tur till Ellenton och hockeymatch. Ryktet sa att ett svenskt lag var här  och ville spela en match. Visst var det så! Borlänge HC på besök, och de hade planerat och sparat inför den här resan i 3 år, kul! De hade 3 träningsmatcher inbokade, några träningspass, Lightningmatcher mm. I veckan hade de varit i Brandon och tränat, och där fick de träffa Viktor Hedman som tränade med några andra Lightningspelare där, coolt :)

Vinst 5-1

När vi kom hem blev det ett par matcher i Skip-Bo och sen åkte vi hem till Lyndon och Kerrie. Där spelade vi boccia, pingis, kollade Lightningmatch och åt massa god mat. En mycket trevlig kväll!

Söndagmorgon ringde klockan 7 och vi försökte skypa med Farmor som fyllde år, men hon var ute på äventyr då:)
Henke o Co drog iväg till Orlando och vi andra hade en slappardag här hemma.

Fredag!

Nu har Ida lämnat oss och redan landat hemma i Täby, skönt att resan hem gick bra. Ida och jag kommer ses snart igen, närmare bestämt om 3 veckor! Då ska vi ha en tjejhelg i New York. Linda, Alva och Ida och jag ska få bo hemma hos Eva i hennes coola lägenhet mitt på Manhattan, så skoj det ska bli!
Vi hann allafall med ett par shoppingsvängar, sol och bad och restaurangbesök. Sista kvällen innan Ida åkte var vi på Texas Roadhouse och käkade. Vi firade att Alma och Maja fyller år i maj, så de fick hoppa upp i sadeln, medans vi sjöng för full hals, kastade nötter på varandra och skrek yiiiihaaaaa!

För den yngre familjen Åkermark fortsätter semesterlivet en dryg vecka till. Ett besök till Orlando ska hinnas med innan hemfärd.
På lördageftermiddag är vi alla hembjudna till Lyndon och Kerrie på pingisturnering och grill. Vi kommer börja dagen med att titta på Olle som ska spela en träningsmatch i Ellenton och ryktet säger att det ska vara ett svenskt lag på besök......blir spännande och se.
Nu ska jag strax hämta Molly som är och badar :)
Trevlig helg!

Påsken slut

Här är vardagen tillbaka, ingen Annandag Påsk för oss i Florida. Olle är i skolan, Filip på jobbet och Fredrik gav sig av tidigt i ottan till Chicago.
Ida, Alma och jag började morgonen med ett Zumbapass, och Henke tog Molly runt sjön. Bra start på dagen!
Kan verkligen behövas efter allt frossande i mat och godis.
I lördags gjorde vi påskbord, och vi bjöd hit Lyndon och Kerrie. Så mycket mat.....ägghalvor, sill, kräftor, lax, Jansson, omelett, potatisgratäng, köttbullar, prinskorvar, ostpaj och snaps :) Till efterrätt gjorde Henke en vit chokladmousse med polkagrissmak på digestive botten och jag gjorde en knäckig äppelpaj med vaniljsås och glass. Ingen gick hungrig härifrån:)

En mycket trevlig Påskafton!
Påskdagen blev lugn och skön. Ida och Freddan åkte iväg för att shoppa, IdaPappadag, men det mesta var ju stängt.....tänkte vi inte på. Ingen shopping, men väl en lunch blev det.
På kvällen åkte vi till TopGolf och spelade golf. Vi spelade tjejer mot tjejer och killar mot killar. Ida vann vår första omgång och nästa vann Alma stort. Vilken sving hon har! På killsidan tror jag Fille tog hem första rundan och sen blev det Freddan. Mycket roligt ställe, alla tyckte det var jättekul.

Good Friday!

Glad Påsk alla!
Vilken dag vi hade igår, helt underbar! Vi åkte ut till favoriten Anna Maria Island och hyrde båt. Solen sken från klarblå himmel, vattnet hade en helt underbar färg, turkosblåsmaragdgrön ;)
Molly var med och hon älskar verkligen att bada i havet.
Här kommer lite bilder

Vi fick som vanligt se delfiner och det är lika härligt och underbart varje gång.

Idas resa hit gick toppen och hon landade t.om före utsatt tid (onsdagkväll) . Freddan hämtade henne och på vägen hem köpte de med sig kycklingvingar från Wing Stop som blev kvällens middag. Första kvällen för Ida och sista kvällen för Rikard.
Torsdagkväll käkade vi middag på Bonefish Grill, Filip körde Rikard till Orlandos flygplats. Precis när Filip kom hem fick han ett hemskt besked. Mikeys pappa hade hastigt dött i en hjärtattack under dagen. Så oerhört tragiskt. Så Filip åkte direkt hem till Mikey och har varit hos honom sedan dess.
Tänk så fort livet kan vända. ♥