Tomt hus, kallt och resor

I måndags åkte Freddan till Göteborg och hamnade i värsta snökaoset. Flyget från Köpenhamn blev inställt, men tillslut kom han fram och hann till första mötet.
Även här har en kallfront dragit in. Värmen är påslagen för första gången på länge, det blir väldigt rått och kallt i husen. Solen skiner dock från klarblå himmel, men det är ynka 7 grader.......Imorgon ska det bli 23 grader, så det går lite upp och ner.

Ungdomarna åkte hem i torsdags och det blev väldigt tomt. Ännu värre nu såklart när det bara är jag och Molly hemma. Vi har inte gjort många knop dessa dagar :) Får se om jag lämnar huset idag.....
Ida har opererat sin fot! Hon har haft problem hela livet med sin hallux valgus, och nu var det äntligen dags att bli av med den! Allt gick jättebra! Hon fick lokalbedövning, somnade och fattade inte att de ens opererade. Skönt! Känns hemskt att jag/vi inte är där och kan hjälpa henne nu, men som tur är har hon vänner som tar hand om henne ♥ Nu ska hon ha gips i ca 2-3 veckor och om 6 veckor ska hon kunna ha vanlig sko. Hoppas att det läker som det ska.

Men som tur är så ses vi faktiskt snart. Vi åker till Sverige den 31/3, så vi kan vara med på Idas studentskiva den 5:e april. Då ska vi även passa på att planera för den stora STUDENT dagen som är den 3:e juni, som även är Idas 19-årsdag :) Mycket kalas blir det. Ska bli så kul att komma hem :)
Men innan dess har vi andra resor inbokade, är så glad!  Vi börjar med att flyga upp till Olle och Filip i nästa vecka. Vi ska se 2 matcher med Olle och 2 matcher med Filip, längtar!
Efter det ska jag följa med Fredrik när han ska jobba i Dubai och Sydafrika! Så coolt, har aldrig varit där! Om 2 veckor åker vi.......!

Då var det dags...

.. för oss ungdomar att åka hem och det innebär såklart en gästbloggning! Vi har iallafall kommit fram till att tiden går alldeles för fort när man har roligt :) Vi landade i Tampa den 28/12 efter en lång resa hit, vi hade sovit en natt i London innan också så det kändes som vi reste i en evighet.

Olle och Freddan kom och hämtade oss på flygplatsen och hemma väntade Carina och Ida, även Alicia, Idas kompis var här på besök. Filip var hos en kompis och sa hejdå eftersom det var hans sista kväll här innan han åkte tillbaka till Rhode Island den 29/12. Vi hann precis krama om honom innan vi gick och lade oss, tråkigt att vi inte hann ses mer denna gång. Martin och jag(Rebecca) vaknade med tuppen första dagen och tog med oss Molly runt sjön. Det var första och även sista gången jag tog mig runt under denna semester.. Vi drog iväg till Wiregrass första dagen och tog vår första shoppingrunda, vi hann även besöka den nya outleten och det har blivit några vändor dit efter det. :) Första dagarna, fram till nyår hade vi tur med vädret och de spenderade vi vid poolområdet, hur fint som helst, vi hade inte varit där förut. :)

Dagen innan nyår hade vi köpt hockeybiljetter, Lightning- Rangers, som tyvärr Lightning förlorade med 2-5 men det är en upplevelse att bara vara där så vi var nöjda ändå ;)

Carina har ju redan skrivit om nyår och berättat hur bra vi hade det men har kommer lite mer bilder iallafall.

Dagen efter nyår blev det slappdag med onlinepizza och nya beck-filmen som fick tummen ner av oss, Freddan såg vi knappt på hela dagen :D haha

Innan Olle och Ida lämnade oss hann vi med International Plaza, Bonefish och Kobé. Ida hann även vara med på Topgolf, som vi tyckte var hur kul som helst.

Samma dag som Ida lämnade oss så styrde vi bilen mot Orlando för två dagar i Universal Studios. Parkerna får massa tummar upp, hotellet får en stor tumme ner.

När vi kom hem så fyllde Freddan år på fredagen och det firades med middag och margaritas (det har blivit en del margaritas..) Tobbe och Åsa var även här och Mackan kom senare på kvällen. Det blev sent, vi var i säng runt 3, lagom runda om fötterna, Freddan syntes inte till så mycket dagen efter heller.. :D

På lördagen var det min födelsedag, det blev en slappar dag, ingen shopping och ingen sol, Freddan och Carina åkte till Orlando för att hämta Patrik, Filips kompis som går på collage här. När dem kom hem så skulle vi dra iväg och spela topgolf men väntetiden var omkring, 3-3,5 tim så vi skippade det och käkade istället middag på Macaroni Grill. Tack återigen för en presenten Cawina och Fwedrik. ♥

Vi har spenderat många timmar i bubblet med varsin öl/cider.

Sista 3 dagarna har vi shoppat, shoppat och shoppat och shoppat lite till, åkt båt och tagit en tripp till stranden, vädret var med oss en stund sen började det blåsa kallt tyvärr men det blev en härlig dag ändå. Igårkväll gjorde vi ett nytt försök till topgolf och denna gången fick vi spela direkt. Åsa, Tobbe och Mackan var även med. Bra avslut på en underbar semester. Nu har vi packat ihop det sista, SPRAYTANAT oss och ska besälla pizza, sen sticker vi till flygplatsen för en lång resa hem till kylan. usch och fy.

Tack till dessa två underbara människor som släppt in och tagit hand om fyra "vilda" ungdomar i över 2 veckor. We will be back!

♥ PUSS och KRAM

Rebbe, Marra, Alex och Jocke.

God Fortsättning!

Hej från oss! :)
Även detta året har börjat i ett rasande tempo, dagarna bara försvinner iväg.....
Tyvärr började det nya året inte jättebra här, då vi upptäckte en vattenläcka i vår klädkammare. Ingenting förstört, förutom ett hörn av innertaket, som nu är utbytt och målat. Hela yttertaket har även tittats över och är åtgärdat, så nu ska det bara tvättas så det blir rent och fint.

Här har ju hänt massor sen sist, var ska jag börja;)
Olle är tillbaka på sin skola, och Ida åkte tillbaka till Sverige i onsdags. Tur vi har Alex, Jocke, Rebecca och Martin kvar, hade blivit så tomt annars...De stannar tills på torsdag så vi har några dagar kvar tillsammans.
De har varit iväg i Orlando och roat sig i dagarna 2, tänkte de får skriva ett eget inlägg och berätta om det innan de åker hem.
Vi var varit på hockey och såg Tampa Bay Lightning förlora mot New York Rangers.

Hängt vid poolen.

Annars har dagarna bestått av shopping, shopping och lite mer shopping ;) Idag ska vi shoppa tänkte vi.
Vår nya outlet, Wiregrass, Brandon, International Plaza, Marshall´s, Ross och TJMaxx är några av alla ställen vi besökt.

Innan Ida åkte hem hann vi åka till TopGolf en kväll. Det blev så poppis så igår ville vi fira Rebeccas födelsedag där. Även Åsa, Tobbe och Mackan skulle följa med och Patrik som jag och Fredrik varit och hämtat på flygplatsen i Orlando tidigare på dagen. Han pluggar ju här på USF, och varit hemma i Sverige o firat jul.
Hursomhelst, vi kommer dit och inser att det är 3-3,5 timmes väntan!! Stället var proppat med folk, lördagkväll o allt....Lagom besvikna åkte vi istället till Maccaroni Grill i Brandon hela gänget och käkade middag, så det blev en bra kväll tillslut ändå :)

I fredags var det Freddans födelsedag, den firades här hemma med middag, drinkar och spel fram tills 03.00 på morgonen.
Födelsedagsbarnen ♥ Fredrik dubbelt så  många år som Rebecca. 46 och 23

Han fick dessa fina presenterna av ungdomarna:)
Och så har vi ju såklart firat Nyår! Vi hade som sagt middag här hemma och vi var 20 personer som åt 3-rätters. Jag och Patricia skrev meny och åkte och handlade maten dagen innan, det tog mindre än en timma totalt tror jag, aldrig varit med om maken så smidigt.
Vi gjorde en klassisk nyårsmeny bestående av Toast Skagen till förrätt, helstekt oxfilé med rödvinssås och potatis i ugn som varmrätt och till dessert blev det egengjord glasstårta med färska bär. Supergott!!!
Efter middagen anslöt Nordbergs och Haga´s så vi var 30 personer som skålade in nya året tillsammans.
Kvällen bjöd på beerpong och diverse andra ölspel, dans, fyrverkerier och nattbad.....
Mycket lyckad kväll!

Nu är det dags att väcka gänget som sover här, så vi kan ta tag i dagen!