Höstlov i Florida #fl13bästa (instagram)

Tyvärr har ju inte Olle ledigt från skolan, utan han måste gå upp som vanligt på morgnarna och det gör han utan att klaga det minsta. Howl´o´Scream blev lyckat för tjejerna, men de gick inte in i ett enda av de olika spökhusen, fegisar! Nej,men det var minst 40 min kö så de avstod. Efter ca 5 h fick jag sms om att de var nöjda (trötta och jetlaggade). När de kom hem såg det ut så här i köket. Äntligen WIFI!
Söndagen blev sol och båtdag. Freddan kom hem från Charlotte, NC, där han varit på bröllop och vi hann med att slappa lite innan vi åkte över på middag hos Tobbe och Åsa som hade besök från Sverige. Tjejerna fixade tacomiddag som även Olle och hans kompisar fick avnjuta. De badade bubbelpool och hade mys här hemma.
Igår måndag tog vi en shoppingdag. Vi började med att åka till Ellenton och tjejerna shoppade för glatta livet. De ville även stanna i Brandon på vägen hem, så vi var inte hemma förrän kl 21.00. Jösses så trött jag var då! Tjejerna fick själva fixa middag när vi äntligen kom hem, själv tog jag en skål ostbågar ;)
Bild snodd från Instagram. Lyckliga och nöjda efter en HELDAGS shopping.
Även idag måndag blev en sol och båtdag. Så perfekt väder vi har! Tjejerna har fått färg (bränt sig lite trots att de är jätteduktiga att smörja in sig). De tog en tur med båten idag. Ida kör båten själv, det gör inte jag.....
Molly undra vad som händer?! Hon som älskar att åka båt!
Ikväll fick vi äntligen till en middag hemma tillsammans. Dessvärre utan Olle som är på hockeyträning. Vi fick inviga vår nya fina form som Linn hade med sig. TACK fam Qvenild! Här är den dock diskad och klar:)
Vi grillade kyckling och fläskfilé och tjejerna gillade min vitkålsgratäng, kul!
Nu har de åkt iväg på bio, tror de ska se "Bad Grandpa", men ej säker. Ev tar de ett besök på glasstället Coldstone innan.
Imorgon vill de följa med mig på Zumba pass, sen sola och bada. På kvällen ska vi gå och se Selena Gomez i Forum, som jag och Freddan köpte biljetter till. En liten överraskning :)
På torsdag är det Halloween så då får vi se vad som händer.....!
Ute är det 22 grader och ingen luftfuktighet, underbart! (Klockan är 21:15)
Skjutdörrarna är öppna och jag och Freddan kollar Lightning matchen.

Tjejerna är här!

Flyget landade 10 min senare än beräknat igårkväll, helt ok. Jag möttes av 3 trötta men glada tjejer, och resan hade gått superbra. Vi var hemma runt midnatt och det första vi får se är en raccoon på grannens uppfart. Har inte sett någon på evigheter, så det var ju lite kul att den visade sig just då. Molly blev alldeles till sig när Ida klev in genom dörren, hon visste inte vart hon skulle ta vägen, så söt.
Imorse var Ida och Linn uppe redan 07,30 så vi hade långfrukost och väntade till kl 10,00 innan vi väckte Matilda som sov som bäst. Vi tog med oss Molly och visade tjejerna Cory Lake, gick även förbi hos Tobbe o Åsa, så det blev en runda på 7km.
Hem och fixa till sig och käka en snabb lunch och sen skjutsade jag tjejerna till Wiregrass. De hann bara med 3 butiker på 2 timmar, men lite fynd blev det allt. Jag åkte hem och la mig på bryggan istället för att gå på Wiregrass.
Hämtade tjejerna på Wiregrass och Olle och Adam hos Adam och nu har även Gehrig anslutit. Tjejerna har jag skjutsat vidare till Busch Gardens där de ska gå på Howl´o´Scream (spökevent Halloween)
Killarna är hemma och fiskar
Nu ska jag sätta mig med en skål jordnötsringar och lite godis som Ida hade med sig hem! Tur att det är lördag:)

Höstens första kallfront är här

Här är det tvära kast i temperaturen. Igårmorse var det ca 24 grader på morgonen, kvavt och fuktigt, och imorse hade vi "ynka" 16 grader, med sval och härlig luft. Då är det kallt här :) Men det är alltid en sån härlig känsla när första svala höstdagen kommer.
Så här ska resten av veckan se ut enligt nyheterna. Helt ljuvligt!
Imorgon kommer äntligen Ida och tjejerna! Som vi väntar och längtar! De landar inte förräns kl 23.00 vår tid, så även imorgon blir en enda lång väntan. Fredrik åker till North Carolina på bröllop och får vänta tills på söndag med att träffa dem. Vi får väl se om det finns något godis kvar då.......Fick en bild på vad Ida packat med sig:)
Idag har jag storhandlat och lunchat med Åsa. Nu återstår att bädda åt tjejerna. Olle som flyttat upp till Idas rum, får snällt flytta ner till Filips rum under tiden tjejerna är här. Men när de åker tillbaka till Sverige igen blir övervåningen hans på riktigt. Ida har nämligen kvar alla sina saker däruppe. Hon kommer få tillbaka sitt gamla rum på nedervåningen, där Filip bott, Filip tar Olles rum och Olle tar Idas som Filip hade från början. Hänger ni med?:) Det jobbigaste är att flytta alla kläder.........Det bästa är att man får rensa och kasta, så skönt.
Nästa vecka är det Halloween och många började pynta sina hus för länge sen. På lördag har Adam och Kerri sin årliga Halloween fest, men tyvärr missar vi den i år.
Det här mötte vi bl.a på vår promenad imorse, Molly och jag.
Ikväll är det jag och Molly hemma. Freddan och Olle är på hockeyträning i Ellenton. Så nu ska jag svida om till mjukisbrallor och krypa upp i soffan och kolla på Grey´s Anatomy, har hela 4 avsnitt att se ikapp.

Weekend hos Filip & grabbarna

Vilken härlig helg vi haft! Vi lämnade Molly på Lodgen och sen flög vi till New York med Airtran via Atlanta både dit och hem. Direktflyg hade varit att föredra, men vi använde poäng och flög gratis, så då får det vara värt att ta ett byte på vägen. Yoona flög däremot direkt med Delta, men vi landade i stort sett samtidigt, så vi möttes upp på flygplatsen och åkte tillsammans till Filip.
Vi körde direkt hem till killarna och fick se deras fina lägenhet innan vi åkte till Outback Steakhouse och käkade middag.
Olle följde med ungdomarna hem och jag och Freddan checkade in på vårt hotell. På lördagen började vi dagen med att storhandla på Walmart till killarna.
Vi hann med att käka lunch tillsammans på Chili´s med Filip, Rikard och Caleb, innan de åkte till samlingen. Jag, Freddan, Olle och Yoona hann med ett snabbt stopp på ett stort shoppingcentrum innan vi åkte för att se första matchen.
Dessvärre så var de bänkade första perioden alla tre av lite olika anledningar. Filip och Rikard för att de missat en träning i veckan pga att bilen var trasig. Även Calebs bil var trasig, men han och Devin tog taxi till träningen, vilket Filip och Rikard inte var smarta nog att göra. De trodde att det skulle kosta massa pengar nämligen......Men men coach förstod ju deras dilemma, men var tvungen att "straffa" de inför de andra i laget. Caleb var bänkad pga att han dragit på sig onödiga utvisningar matchen innan. Så efter första perioden låg de under med 0-4! När väl våra 3 killar fick spela så blev det match igen :) Det var riktigt spännande på slutet och matchen slutade 4-6, med poäng av både Rikard och Filip.
Deras hemmarink, Brewster Arena
Efter matchen åkte vi till en italiensk restaurang och käkade middag.
På söndag morgon åkte vi till lägenheten och hämtade upp Olle och Yoona.
Natten mot lördagen dog deras blåa undulat Larry, så det kändes lite tomt o ledsamt att komma dit när buren var tom. På lördagmorgonen låg han helt livlös i buren och vi vet inte säkert vad han dog av. De ordnade allafall en liten begravning för honom. Allas tankar gick därför till Larry när de spelade nationalsången innan matchen på lördagkvällen.
Tillbaka till söndagen, här väntar vi på revansch match! De spelade mot samma lag även på söndagen nämligen. Vädret var helt fantastiskt och vilka underbara färger träden hade. Önskar jag tagit bättre bilder...
Matchen var superspännande och jämn, och det blev tillslut vinst med 3-2! Filip stackarn kände av en skada i ljumsken så han behöver gå till doktorn och kolla upp det.
Direkt matchen var slut åkte jag, Freddan och Olle mot flygplatsen. Yoona stannar kvar tills på tisdag. Vi var hemma strax efter midnatt, och idag måndag är Olle ledig från skolan, bra timing!

Hej Hopp!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Det har gått i ett här sen Tommy och Patricia kom och nu har de redan åkt hem! Vi har tömt deras hus som nu är sålt och överlämnat till nya ägare. I stort sett alla möbler såldes men lite fick de med sig hem tillsammans med personliga saker som packades i kartonger och som nu ska skeppas hem till Sverige. Jag passade på att roffa åt mig en hel massa bra saker, tusen tack igen! Patricia stannade ytterligare ett par dagar efter att Tommy åkt hem. Då fixade vi med det sista i huset, och givetvis blev det en hel del shopping.
Vi hann även med att ha kräftskiva. Detta blev tredje gången vi ordnade en och alla tycker det är så kul! Vi hade bjudit in 19 personer totalt och 15 kom, kul! Kräfthattar på, snaps och snapsvisor, och 8 paket kräftor slurpade vi i oss. (Jag, Åsa och Mia bidrog mest till att kräforna gick åt gissar jag)
Det var mysigt att komma upp morgonen efter, ordning o reda och belysningen som lös så fint.
Resterande dagar innan Patricia åkte hem i lördags bestod som sagt av shopping och mer shopping. Vi avverkade alla TJ Maxx och Marshall´s i närheten, Brandon köpcenter, Wiregrass och Ellenton outlet mm.
Vätskepaus och lunch på Bahama Breeze i Brandon i torsdags.
Manikyr och pedikyr på Venetian Nail & Spa i Wiregrass
Middag på favoriten Bonefish i fredagskväll. Deras Bang Bang shrimp och Ahi Tuna är så gott!

I lördags flög Patricia hem till Sverige och hann precis träffa Ida som spenderat helgen hos Alicia.
När jag släppt av Patricia på flygplatsen, hämtade jag upp Yoona på Universitet och så åkte vi till Clearwater för att se Olle spela match. Det blev en vinst och en förlust, och Olle hade 2 assist.
Filip spelade match i lördags som de vann, igår förlust och idag kl 13.00 spelar de mot Philadelphia Jr Flyers.
På fredag åker vi och hälsar på Filip och gänget och vi får se 2 hemma matcher, ska bli så kul!

Shopping, långlunch och mottagande

Igår mötte jag upp Jenny på International Plaza innan vi hade lunch date med Yoona. Jag sprang in på H&M snabbt och fyndade 2 blusar, 2 klänningar och ett par brallor.
Därefter åkte vi till Universitetet och hämtade Yoona och så åkte vi till en koreansk restaurang som heter The Rice Market. Jösses så god mat!
En massa småplock och i mitten av bordet grillades kött av olika slag. Vi satt i 3h och åt och pratade, hur trevligt som helst!
Senare på kvällen landade Tommy och Patricia, så jag åkte hem till dem och fixade lite soppa. Klockan hann slå midnatt innnan jag åkte hemåt :) Kul att de är här och nu ska jag hjälpa till så gott jag kan med att packa ihop deras hus.
Filip spelade match igår och de förlorade med 1-5, Fille fick assist. Han har tyvärr blivit sjuk, feber och halsont, hoppas det går över snabbt.
Ikväll kommer Freddan hem, äntligen!

Lugnet före stormen

Nu börjar jag faktiskt bli lite uttråkad! Har varit ensam med Molly hela helgen. Efter skolan i fredagseftermiddag åkte vi till frissan med Olle, en klippning var välbehövlig. Därefter åkte vi hem och packade hans saker. Jag skjutsade Olle och Adam till Joey i Ellenton där de spenderat helgen. Eller egentligen fredagkväll och lördagen. På söndagen var det nämligen matcher i Coral Springs. Jag hade ingen vidare lust att sitta och köra själv 4h enkel väg, så det passade toppen att Olle fick skjuts. Dessvärre missade jag ju matcherna. De spelade oavgjort första matchen 2-2 och andra matchen blev det vinst med 5-0 och mål av Olle:)
Fredrik som är på mässa i Chicago passade på att flyga till New York över helgen för att titta på Filip och Rikard. Självklart hann han med ett besök i deras lägenhet. Avis! Men snart är det även Olles o min tur, 18:e oktober åker vi. De spelade en match på lördagen som de förlorade med 1-2 men på söndagen fick de äntligen sin första vinst 4-3.
Så här stiliga är de när de åker till matcherna. Tyvärr suddig bild :( Det är dessa fyra som delar lägenheten. Och på söndagarna efter match samlas hela laget hemma hos dem och spelar tv-spel. Måndagar är alltid ledigt.
Här står de redo för match.
Tidigt i morse flög Freddan tillbaka till Chicago från New York och nu är det mässa som gäller tom torsdag då han äntligen kommer hem igen.
Tillbaka till fredagen. Efter att jag skjutsat Olle och Adam till Ellenton så åkte jag och Molly hem till Tobbe och Åsa på middag. De hade kompisar på besök, så det blev en trevlig kväll tillsammans med dem. Lördag hände absolut ingenting, jag o Molly var hemma hela dagen och slappade. Kollade film och åt godis. Söndag likaså, inte lustigt att jag börjar bli uttråkad. Det enda som hände på söndagen var att jag fick köra ner till Ellenton (50min enkel väg) för att hämta hem killarna. Vi var hemma strax efter 22.00 och då var det bums i säng.
Det har varit helt underbart väder hela helgen!
Men nu är det snart färdigslappat och det börjar hända lite kul saker. På onsdag kommer Tommy och Patricia, de har sålt sitt hus och huset ska nu tömmas. Det kommer bli mycket jobb och slit, så därför tänkte Åsa och jag att en kräftskiva måste vi klämma in, nu när Patricia är här! Inbjudningen är utskickad till tjejerna (18 totalt) och på onsdag nästa vecka är det dags. Sen dröjer det ju inte länge tills Ida kommer med sina kompisar Linn och Matilda, den 25:e oktober. I november kommer äntligen Sophia, Johan och Britt-Marie! Första besöket för dem och det ska bli så himla kul! Till nyår kommer fam Andersson och firar med oss, de bokade och gjorde klart allt i helgen:)  Det är väldigt många som ska till Florida i december och jag hoppas och tror att vi kommer få fler besök.....
Mycket kul att se framemot!