Lugnet före stormen

Nu börjar jag faktiskt bli lite uttråkad! Har varit ensam med Molly hela helgen. Efter skolan i fredagseftermiddag åkte vi till frissan med Olle, en klippning var välbehövlig. Därefter åkte vi hem och packade hans saker. Jag skjutsade Olle och Adam till Joey i Ellenton där de spenderat helgen. Eller egentligen fredagkväll och lördagen. På söndagen var det nämligen matcher i Coral Springs. Jag hade ingen vidare lust att sitta och köra själv 4h enkel väg, så det passade toppen att Olle fick skjuts. Dessvärre missade jag ju matcherna. De spelade oavgjort första matchen 2-2 och andra matchen blev det vinst med 5-0 och mål av Olle:)
Fredrik som är på mässa i Chicago passade på att flyga till New York över helgen för att titta på Filip och Rikard. Självklart hann han med ett besök i deras lägenhet. Avis! Men snart är det även Olles o min tur, 18:e oktober åker vi. De spelade en match på lördagen som de förlorade med 1-2 men på söndagen fick de äntligen sin första vinst 4-3.
Så här stiliga är de när de åker till matcherna. Tyvärr suddig bild :( Det är dessa fyra som delar lägenheten. Och på söndagarna efter match samlas hela laget hemma hos dem och spelar tv-spel. Måndagar är alltid ledigt.
Här står de redo för match.
Tidigt i morse flög Freddan tillbaka till Chicago från New York och nu är det mässa som gäller tom torsdag då han äntligen kommer hem igen.
Tillbaka till fredagen. Efter att jag skjutsat Olle och Adam till Ellenton så åkte jag och Molly hem till Tobbe och Åsa på middag. De hade kompisar på besök, så det blev en trevlig kväll tillsammans med dem. Lördag hände absolut ingenting, jag o Molly var hemma hela dagen och slappade. Kollade film och åt godis. Söndag likaså, inte lustigt att jag börjar bli uttråkad. Det enda som hände på söndagen var att jag fick köra ner till Ellenton (50min enkel väg) för att hämta hem killarna. Vi var hemma strax efter 22.00 och då var det bums i säng.
Det har varit helt underbart väder hela helgen!
Men nu är det snart färdigslappat och det börjar hända lite kul saker. På onsdag kommer Tommy och Patricia, de har sålt sitt hus och huset ska nu tömmas. Det kommer bli mycket jobb och slit, så därför tänkte Åsa och jag att en kräftskiva måste vi klämma in, nu när Patricia är här! Inbjudningen är utskickad till tjejerna (18 totalt) och på onsdag nästa vecka är det dags. Sen dröjer det ju inte länge tills Ida kommer med sina kompisar Linn och Matilda, den 25:e oktober. I november kommer äntligen Sophia, Johan och Britt-Marie! Första besöket för dem och det ska bli så himla kul! Till nyår kommer fam Andersson och firar med oss, de bokade och gjorde klart allt i helgen:)  Det är väldigt många som ska till Florida i december och jag hoppas och tror att vi kommer få fler besök.....
Mycket kul att se framemot!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sophia

O vi längtar som som fasen! Kan inte fatta att det snart är vår tur :-)

2013-10-04 @ 17:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0