Onsdag

Dagarna flyter på i rasande tempo. Igår åkte vi hela gänget och såg Tampa Bay Lightning vinna mot Toronto Maple Leafs. Vi började med middag på ett Thai ställe i Channelside, det var fler än vi som tänkt äta innan matchen, så Hooters där vi tänkt äta var det över 1,5 h väntetid.
Alla satsade 5 dollar och gissade på slutresultatet och oj så spännande det var!
Ida ledde först, sen tog Toja över, sen Hilma och tillsist jag. I slutsekunderna kunde Simon vinna om Toronto gjorde ett mål till, och Olle hade vunnit om Tampa gjorde ett mål till, men det blev jag som vann tillslut. Eftersom Hilma var i ledningen så länge, så delade vi på vinsten hon och jag.
Tre nöjda Lightning supportrar efter matchen, i nya snygga matchtröjor. (Olle i sin egna gamla matchtröja)
I måndagsmorse vaknade vi till frostgrader! Jag fick skrapa rutorna innan vi åkte till skolan.
Som tur var blev kylan inte långvarig, och redan under dagen hade vi 20 grader igen. Semesterfirarna passade på att åka till Ellenton och shoppa, jag stannade hemma med Hilma och Ivar som varit lite krassliga i feber och hosta. Vi åkte till Dunkin Donuts när Ida och Olle kom hem från skolan.
På Juicy Couture gjordes de bästa fynden!
Idag är Toja, Mange, Simon och Sara på Clearwater Beach. Jag, Malin, Martin, Hilma och Ivar är hemma och solar. Nu väntas Mc Donald´s till lunch som Malin och Martin är iväg och handlar, plus att de ska stå för kvällens middag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0