Hoho?

Vips så tömdes huset på folk och kvar blev jag, Ida och Molly. Olle och Freddan stack som sagt i torsdags till Detroit för hockeyturnering. De kommer hem ikväll vid midnatt. Dessvärre gick det inget vidare, mest förluster, men de har fått spela mycket hockey allafall och de har haft kul.
Fredagmorgon packade sig fam Persson in i hyrbilen och lämnade Tampa för den här gången. Fort har det gått, men kul har vi haft! Kom snart tillbaka!
Resan hem gick bra fick jag höra, men så var det ju det här med alla väskorna, skulle de rymmas i Audin hemma? Här har de landat i Stockholm och fått alla väskorna...
Det gick med nöd o näppe! Min bloggassistent skickade bilder åt mig så jag fick se:)
Fredagkväll blev lugn här hemma. Jag kollade på film och Ida kom hem från kompisarna vid 22, så vi sov båda två före kl 23 tror jag.
Igår åkte Åsa till Spanien, så Tobbe bjöd över oss på middag på kvällen, och så fick vi fira Mackan på riktiga födelsedagen. Fick hembakad tårta till efterrätt supergott! Molly o Sandy är så söta o leker för fullt tillsammans.
Idag, söndag, har vi haft en riktig slappardag. Hunnit med att skypa med många, solat och läst på bryggan, hälsat på Nordbergs, gått med Molly runt sjön och nu har jag precis ätit en räkmacka till middag.
Var en sväng på Wiregrass igår och köpte en bok som Ida behövde till skolan. Då passade jag även på att köpa den här boken till mig som jag hört så mycket om.
Vet inte om jag någonsin läst en bok på engelska?! Bättre sent än aldrig.....

Kommentarer
Postat av: Toja

Ha ha ha - påminner mig om vår fullpackade bil hem från Arlanda. Men bra där - inga tomma utrymmen där inte - bra shoppat!!!
Nu har jag precis skrapat bilen för första gången denna höst. Inget roligt alls - is både på utsidan o insidan. Nu måste man alltså börja ha marginaler på morgonen - inte vår grej riktigt....
Här har helgen annars varit lugn. Sara o jag var i lkpg i lördags o Sara uppdaterade sin höst- o vintergarderob. O igår, söndag gick jag loss på garderoberna - sommarkläder bort o rensning. Såååå skönt nu efteråt - nu kan även jag ut o shoppa lite....:)))
Ha det bra så får vi ta en Skype i veckan - nu var det sådär länge sen igen.
Kramar i massor!

2012-09-24 @ 07:52:00
Postat av: Marie

Ja, det blev fullt i bilen! Nu är allt uppackat, tvättat, utdelat och inlagt i garderober;) Är det något vi kan så är det att shoppa! De som provat sina kläder och skor passar dessutom, och det är ju kul! Alexandra , Rebecca och Lotta hittade också lite kläder som Carina rensat ut, så nu Malin är det ditt som är kvar. ;)
Helgen gick fort som attan. Lördagen försvann som i ett töcken, jag sov lite direkt när vi kom hem. Jonas och Hugo däremot var vakna och Hugo stack direkt iväg och lekte med sina kompisar. Vid 16-tiden kom han hem, Jonas åkte och köpte pizza, vi åt och sen slocknade båda två. Jag som hade sovit, hade ägnat em åt att packa upp, tvätta och handla lite. Alexandra kom förbi en sväng på kvällen och höll mig sällskap;) ( Jonas vaknade iof efter en stund)
Idag slängdes vi tillbaka, direkt in i verkligheten! Upp i ottan, skrapa isiga rutor, jobba, hem och laga mat...... Snart är det soffläge. Måste ladda om för resten av veckan. Jobb. Jobb. Jobb....
Kramar

2012-09-24 @ 17:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0