Vardag, körkort och besök!

Här har vi snabbt kommit in i rutinerna igen. Klockan ringer 06.00 och då ringer jag till Ida för att se så hon är vaken. Orkar inte gå ända upp till hennes rum nu sen hon flyttat:) Sen snoozar jag till 06:30 och sen är det full fart. Åsa och jag turas om att köra Ida och Oscar till skolan på morgonen, så de slipper åka bussen 06:20. Skjutsar vi räcker det att vi åker 07:00 hemifrån, skillnad. Hem åker de buss allafall. Olle cyklar, toppen!
Idag efter skolan så åkte Ida och jag till Brandon och fixade hennes körkort, nu får hon börja övningsköra! Hjälp.....Hon har gjort ett drog och alkoholtest på 4h online, sedan är det prov på trafikregler och trafikmärken. Även det kunde hon göra hemma vid datorn, så idag behövde hon endast göra syntestet och fota sig. Samt lämna alla papper som krävs, vilket inte är så lite. Så nu är det bara att börja köra! Vi tog faktiskt ett varv runt Cory Lake och det gick över förväntan, hon var riktigt duktig! Undra när man ska våga sig ut på de stora vägarna.....?!?! Jag tänker överlämna det åt Freddan. Han är i Las Vegas och jobbar just nu, åkte till Dallas i söndags därifrån till Vegas och kommer hem på fredag.
Ett papper i väntan på att övningskörkortet kommer i brevlådan.
Filip och Rikard åkte också i söndags, så nu är det tomt här hemma.  I lördags var vi och käkade på Macaroni Grill med killarna.
Som tur är så blir det inte så tomt länge till! Imorgon kommer nämligen fam Persson med Hugo i spetsen! Ska bli så himla kul! Och har vi tur har de packat väskorna fulla med godsaker:) Ida och jag var en sväng till Ikea i söndags, men det är så tråkigt när man inte längre kan köpa Ahlgrens bilar, Dajm och kexchoklad mm. Deras egna Ikea godis är inte detsamma.
Så imorgon ska jag städa och fixa det sista. De landar inte förräns 23:20 så jag har hela dan på mig. Olle har hockeyträning på kvällen, så vi slipper åka fredagkväll den här veckan, skönt!
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Halloj! Sitter på Arlanda just nu o väntar på att få kliva på planet;) Hugo är otålig, o undrar när vi är framme. Suck. Har ju inte åkt än liksom, fast vi varit på väg sen 04.00..... Lång dag blir det! Snart ses vi! Kram

2012-09-06 @ 08:50:53
Postat av: Anonym

Grattis IDA!!! Bra gjort!! Visst får du väl övningköra pappas BMW? Det sa han till mig att du skulle få!(lite osanning). Kram till dig!!


Ha en bra resa och tid i USA, Marie,Jonas och Hugo!!

2012-09-06 @ 09:17:34
Postat av: syster Malin

Vad roligt Ida! Kör försiktigt:) Hoppas flygresan går fort Hugo:)) Kram kram

2012-09-06 @ 22:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0