St Petes

Igår (lördag) åkte vi ut för att fira Donna som jobbar tillsammans med Tobbe och Freddan. Hon fyller 50 år på måndag och bjöd ut oss till deras båt i St Petes. De har bott på på båten i 5 år, men precis nyligen skaffat en lägenhet i Brandon för o få lite närmare till jobbet. Båten är 53 fot, så den är stor, men man förundras ändå över hur mycket man kan få plats med på en båt.
Vi fick även se en skymt av Honda Grand Prix rallyt som pågår där i helgen.


Freddan vid rodret



Vi ankrade upp och badade från båten, ljuvligt!



Såg delfiner! Tyärr inget bildbevis på det....


En helt underbar dag till havs!


Idag får vi njuta av vår lilla sjö här hemma, men det är inte helt fel det heller. Nu väntar jag på att Olle och Freddan ska komma hem från hockeyträningen, så kanske det kan bli en tur med båten.
Stackars Marcus har inte haft nån rolig helg. I fredags fick han åka in akut till sjukhuset då han hade jätteont i magen. Det visade sig vara blindtarmen! Helt otroligt, för bara ett par veckor sen var det Alicia som opererades, och nu Mackan......Smittar det?! Allt gick allafall bra och imorse fick han komma hem igen.


Kommentarer
Postat av: syster malin

Herreguuuud vad härligt det ser ut! Här snöar det just nu, men solen har visat sig i helgen o vårkänslorna spritter i kroppen! Snart så...:) Vi har hållit till i källarn hela helgen från morron till kväll o nu är det äntligen fäääärdigt! Bara kläderna som ska sorteras in o så. Det blir så himla bra! Det blev ingen skype idag heller, vi tittade på Mästarnas mästare o nu har vi sett Stockholm-Båstad:) Imorron??;) Kram

2011-03-27 @ 22:32:00
Postat av: Carina

Imorron är jag redo vid skypen!

Kram

2011-03-28 @ 01:13:12
Postat av: Toja

Men åhhh vilken härlig dag ni fick - inte det 50-årskalaset jag såg framför mig ha ha.... Och vad snygg du var - värsta pinglan!!!

Jag sitter nu och väntar på att få hem Sara - de skulle ha landat på Arlanda kl 14 idag men landade först halvsex - så nu sitter de äntligen på väg hem i bilen - jag ska snart steka lite pannkakor vilket hon har beställt.

Hoppas stackars Mackan återhämtar sig - vilken otur.

Kramar till er alla!

2011-03-28 @ 20:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0