Fredagkväll

Nu sitter jag på terrassen med ett glas vin och väntar på att Freddan ska komma hem. Dagen har varit intensiv och lite jobbig. Visst är det kul att barnen är lediga från skolan, men då kan man inte ligga o dra sig i solsängen hela dan precis;)
Olle har haft Adam, Gehrig och Luke här. De har jag skjutsat fram o tillbaka till rollerhockey rinken här på området, grillat hamburgare till och tröstat, när Fille & Co varit lite väl hårdhänta i poolen. På eftermiddagen kom dock Gordie och hämtade upp småkillarna, så nu är de hemma hos Adam och Luke.
Filip har Nate, Julian, Mikey, och Mikeys kompis från Chicago här. Så nu har de precis fått middag, det blev grillad kyckling med pommes och tillbehör, smidigt och gott.
Molly har jag skjutsat till veterinären idag. Det var dags för spruta och så passade vi på att få henne badad och fin.
Tyvärr inga bilder från denna underbara dag, men jag kan meddela att väderprognosen framöver lovar +30 grader och strålande sol! Har det verkligen snöat hemma igen?;)




Kommentarer
Postat av: Marie

Hej!

Låter som en underbar dag, till skillnad från här....

Hörde ju på nyheterna i torsdags att det skulle komma lite snö,men hallå!!! Det låg 30 cm snö på bilen när jag skulle iväg kl 6!!! 30 cm tung blöt snö!!! Det var inte läge att skotta sig ut, så det var bara att ösa ner all snö, sen ta fart o ge sig iväg... Och plogat var det bara på de stora vägarna. Så från att ha varit barmark,sol o vårkänslor, är det nu återigen snötäckt, sol visserligen, men inga vårkänslor;)

Idag är jag sjuk. Hugo har ju haft feber o hosta sen i tisdags, och imorse hade även jag 38 gr feber. Hugos feber tror jag är på väg bort, annars måste vi nog ringa VC o be om en tid:( Men än så länge idag ser det lovande ut....

Ha det gött i solen, vi stannar inne idag, slöar i soffan.

Kramar

2011-03-19 @ 11:56:58
Postat av: Charina o Kjell Åkermark

Skojar du?? Fick nästan chocken när vi vaknade i morse!Skulle hämta morgontidningen i postlådan, såg ju att det hade snöat.....men.....Klafsade i snö, långt upp på smalbenen(var ju barbent förstås), morgonrocken släpade i blötsnön...fick ju kramp i bena efter detta!!Kan du förstå att vi längtar till värmen????Snökramar till er alla!!

2011-03-19 @ 18:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0