Nedräkning och kallfront

Här har vi nu haft ett par riktigt kalla nätter, ynka 2 grader som kallast. Det blir väldigt rått och kallt inomhus, men mysigt o få ta på sig tjocka tröjor och varma tofflor, tända brasa o massa ljus utan att svettas ihjäl;) 
Fredrik befinner sig efter mycket om och men i Paris. Han åkte i lördags, blev fast i Frankfurt då flyget till Paris blev inställt pga snökaos. Hoppas verkligen hemresan går smidigare och utan förseningar. 
 
I fredags hade vi en mysig eftermiddag i Wiregrass. Vi käkade lunch i flera timmar och satt o njöt av julmusik, barn som åkte skridskor på plast is, och termometern visade då 28 grader. Svårt o ta in att det skulle sjunka så drastiskt under natten.
Friterade mac n cheese bollar
Friterad gurka
och självkart, friterad ost ;)
 
lite nyttigare var denna smarriga lax sallad
 
 
På lördagen blev det serie maraton o mys hemma, innan Fredrik åkte till flygplatsen på kvällen.
Vi kollade Modus,  sen fortsatte jag i min ensamhet att titta på Outlander. 
 
Molly o jag har gått runt sjön, såg den här lilla sötingen.
 
Alla julklappar är köpta och inslagna! Väntar på prinskorv som jag beställt via Scandinavian food store. Julskinkan köper vi som vanligt på Honeybaked ham, och i helgen ska köttbullar rullas. 
Har även beställt lite godsaker från Sverige. 
Ska bli så himla mysigt och få hem alla och jag och Molly räknar dagarna nu! Men under tiden så fortsätter vi att njuta av lugnet, kolla serier och fixa färdigt i lugn o ro. 
 
Idag ska det bli 23 grader :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0