Gästinlägg

Idag skriver jag söndagen den 27:e november i min kalender. Jag vaknade upp till ett helt tomt hus, bortsett från Molly, som absolut inte gav sig till känna. Carina var till flygplatsen med Olle och William. Fredrik, som jag tyvärr inte fått möjligheten att träffa pga flygstrejken, finns på ett hotell i Dubai. Johan, Sofia, Filip och Alice åkte till Linköping igår, total tystnad!
 
Nu gäller det att aktivera sig helt på egen hand - nästan - härliga Carina finns ju.
Solen skiner, himlen är klarblå. Det får bli en pooldag idag. Men innan jag ger mig av dit, kom Carina med papper och penna :)
Inte nog med att jag blev snuvad på tillfället då Johan och Sofia blev Herr och Fru Logander, inte heller fick jag var med på Johans 40-års firande! Dessutom lämnade de mig i sticket med bloggandet;) 
Så nu ska jag försöka ge en återblick på en fanstastisk vecka. 
 
Efter en lång flygresa, med byte av flyg både i Amsterdam och Atlanta, landade vi, Filip Alice och jag, vid 21-tiden fredagen den 18:e november i Tampa. På flygplatsen mötte Johan och Sofia upp med välkommen skylt, så vi inte skulle missa dem. Det blev ett varmt mottagande när de äntligen fick krama om barnen och självklart Mamma och Svärmor. Bil till Cory Lake Isle där Carina väntade. Bara att få kliva in genom dörren till detta underbara hus var så välkomnande och skönt. Värmen och vänligheten som Carina utstrålar gör att man känner sig hemmastadd direkt.
Vi hann knappt in förrän det första vinglaset var upphällt. 
Barnen och jag somnade ovaggade den kvällen. 
På natten kom även Olle, William och Karl hem, så nu var vi 10  personer i huset. 
 
Lördagen startade vi med Mimosa på bryggan, bad i hemmapoolen sedan vid områdets gemensamma pool. Och på eftermiddagen åkte vi första rundan till Walmart........
 
Söndagen inleddes med skönsång och hurrarop för Alice som fyllde 9 år. I present fick hon bl.a flera fina klänningar, ett halssmycke, och ballonger. Sedan poolhäng, och en tur till Walmart ;)
Kvällens middag intogs dagen till ära på en fantastisk japansk restaurang, Kobe. Vi valde sushi och sashimi till förrätt, nudlar och filet mignon till huvudrätt. Huvudrätten tillagades vid bordet med egen kock, som visade upp hela sitt spektra av konster inför födelsedagsbarnet. Alice var mycket nöjd med sin födelsedag. 
 
 
 
 
 

Måndag poolhäng. Senare på dagen tog vi en tur till Brandon där Johan och Sofia shoppade loss på Abercrombie & Fitch. Fortsatt shopping i Wiregrass, hamburgermiddag på Prime Bar. Och så en tur till Walmart :) Wiregrass blev Filips favoritställe, och även mitt, dock av olika anledningar. Filip hittade populära pokemons och jag gillade shoppingen där. 

 

Tisdagmorgon gav vi oss iväg till Hillsborough River State Park för en 2h lång paddlingstur, bland alligatorer, sköldpaddor, och många fåglar. Johan och Filip kom snabbt iväg med sin kanot, längre "startsträcka" hade Sofia, Alice och jag i vår kanot. Men skam den som ger sig! Vi hittade vår egen teknik, och kom tillslut fram till målet. På vägen hem stannade vi och lunchade på IHOP. Och en sen en tur till Walmart ;) Kvällen tillbringade vi hemma, Johan bjöd på en fantastisk god köttfärssås. 

 
 
 

Onsdag poolhäng. Och shopping på Walmart ;) På Filips begäran blev det ytterligare ett besök på Prime Bar.

Torsdag, Thanksgiving Day, åkte Johan, Sofia, Filip och Alice till nöjesparken Busch Gardens. Det visade sig vara ett lyckat drag att åka den dagen, inga köer alls! Johan och Alice åkte allt som gick att åka, Alice är totalt orädd och älskar dessa åkattraktioner precis som sin far. Sofia och Filip tog det lite mera lugnt. Filip letade pokemons. Sofia gjorde ett tappert försök att åka en "barnkarusell", men innan den hann att starta beordrade hon vakten att stanna och släppa av henne...........Carina och jag inhandlade mat (på Walmart!)  till kvällens middag och tillagade den. Vi serverade kalkon, potatismos och allehanda tillbehör till huvudrätt och hemmagjord knäckig äppelpaj med vaniljglass till dessert. Förutom oss 10 var även Olof inbjuden, han bidrog med en otroligt god sås till kalkonen, men så innehöll den också minst en halv flaska sherry!  Det blev en sen kväll, med mycket mat, gott vin, och min medhavda Mackmyra whiskey. 

 
 

Fredag poolhäng, shopping på Wiregrass, och en tur till Walmart ;) På kvällen åt vi middag på sushi/hibachi restaurangen Koizi, mycket gott och prisvärt.

 

Så kom då lördagen då alla inköp som Johan och Sofia gjort på främst Walmart, skulle knölas ner i resväskorna. Med mycket kraft och möda gick väskorna tillslut igen och vågen visade att de höll tillåten vikt, nästan. På eftermiddagen gav de sig iväg till flygplatsen, efter ett sista stopp på Walmart. Så tyst det blev! Carina och jag åkte till Wiregrass, lite shopping blev det och middag på GrillSmith. Här serverades vi den absolut godaste tonfisk jag någonsin ätit. 

 

Det har varit en fantastisk vecka, tack underbara Carina för din gästvänlighet och att jag fick möjligheten att få komma till ditt fina hem. Ett stort tack även till Johan, Sofia, Filip och Alice för att ni ville ha mig med. Många härliga stunder att minnas, många goda middagar, oräkneliga glas vin, och en otrolig trevlig samvaro. Nu stannar jag till tisdag, då blir det en Uber till Clearwater Beach, 2 nätter på hotell och på torsdagkväll lyfter mitt plan från Tampa till Linköping. 

Tack och många kramar, 

Ewa 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Som vanligt en underbar semester hos Åkermarkarna som förgylldes av svärmor o kidsen. Inte alla mödrar/svärmödrar som får vara med o fira smekmånad 😉.
Walmart verkar vara ett schysst ställe ... 😂😂

2016-11-28 @ 00:35:01
Postat av: Ewa

Nej så sant så. Men det är inte heller alla nyförälskade par som tar med sig mamma/blivande svärmor (Britt-Marie) på kärlekssemester till Jönköping och dessutom delar rum med henne.😊😊

2016-11-28 @ 00:56:54
Postat av: Brittma

Tur att det är någon i familjen Logander som det är ordning och reda med. Johan brukar ju fixa blogginlägg,men lika roligt att läsa ditt Ewa!Så kul för dig att få träffa den gästfria och mysiga familjen Åkermark,en toppenfamilj att vistas hos. Tufft av dig att stanna ensam kvar,men njut nu av dagarna du har kvar och ha en bra resa hem,kram! 👍😉

2016-11-28 @ 13:20:11
Postat av: Toja

TACK Ewa för superbra uppdatering - kul att få se hur härligt ni haft det. Var så
säker på att Sofia skulle göra ett låååååångt blogginlägg om alla fynd på Walmart. Eller kanske inte...... Tur det är ordning på svärmor ;)
Njut nu av sista dagarna - du kommer älska Clearwater

2016-11-28 @ 22:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0