Hemma

Jäklar vilka långa flygresor vi gjort. Hemresan från Dubai till Orlando höll på att bli riktigt jobbig, då jag och Fredrik hamnade i mitten i en 4-rad....jag hade dessutom en väldigt stor person bredvid mig. Vi hade en tanke om att köpa upp oss till business, men när vi fick veta prislappen vid gaten, 3,000 dollar/person så fick vi lov att avstå. Damen som satt bredvid Fredrik valde dock att köpa upp sig väl ombord, hon slantade upp 4,400 dollar!!!! Vilken tur för oss, då fick Freddan gångplats och jag ett ledigt säte bredvid mig. 16 h är väldigt långt............
 
Vi landade i Dubai redan 05,00 på torsdagmorgon. Åkte till hotellet och hoppades på att kunna få checka in tidigt. Det kändes som en hel evighet, men tackolov fick vi rummet redan kl 10.00. Då hann vi avnjuta en väldigt god frukostbuffe under tiden. 
Mycket fint hotell!
 



Vi sov ett par timmar och sen promenerade vi över till Dubai Mall. Jisses anåda vilka köpcentrum! I detta fanns skridskobana, saltvattensakvarium och ca 1200 butiker. 









På kvällen var vi bjudna till en affärskund på middag, hemma i hans lägenhet. Det var vi och ytterligare 3 personer, och han hade 3 tjejer i köket som serverade oss 18 smårätter! Så himla gott! 
Fredrik jobbade på fredagen, och då passade jag på att gymma och ligga vid poolen. Helt underbart. 

Lite rosé när Fredrik slutat för dagen 


Sen var det dags att åka upp i Burj Khalifa som är världens högsta byggnad. Vi gjorde det väl mest för att man ska, men det är ju inget särskilt, bara långa köer.....
Fin utsikt såklart. 
 

Fontänen o Burj Khalifa 


Den är 828 m, vi åkte upp till 452 m, då hamnade vi på 124 våningen, man hade kunnat fortsätta ytterligare lite högre upp till våning 148....

Vi käkade middag på restaurang Armani, som hade utsikt ut mot den stora fontänen som oxå är världens största. En gång i halvtimman bjuds man på en fantasisk vatten-ljus-musik föreställning, riktigt coolt.





Vi dröjde oss kvar ganska länge, tog en kaffe i Dubai mall innan vi gick tillbaka till hotellet och checkade ut. Begav oss mot flygplatsen och åkte hemåt 03.50.....
Är så glad att jag fick följa med Freddan! Åker gärna tillbaka till både Dubai och Kapstaden :)
I måndagsmorse åkte Freddan till Atlanta, kändes inte lika lockande, så jag är glad att få vara hemma med Molly nu :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow vilka bilder, sååå fint😍 Dit vill jag åka ✈️ Tror dock att jag skippar höghuset, onödigt högt kan jag tycka😝😂😘

2016-02-24 @ 11:22:50
Postat av: Fredrik

Jag market aldrig att det stog en o spelade saxofon bakom ryggen pa mig.

2016-02-25 @ 19:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0