Bahamas kryssning

Då var vi hemma igen efter en 3-nätters kryss till Bahamas. Lagom längd på kryss tycker vi nog alla :) Vi åkte ännu en gång med Carnival Cruise, den här gången hette båten Victory och var väl inte ett av deras nyaste fartyg om man säger så. De vi åkt på tidigare gillade vi bättre.
Hursomhelst, det är kul med kryss, men lika jobbigt är det med allt folk överallt, köer, väntan osv.....Vissa i familjen har mindre tålamod med sånt än andra, inga namn nämnda..... ;)
Vi har allafall ätit hyfsat gott, (tillslut tycker man allt smakar likadant, eller inget alls) , tränat, promenerat i Nassau, varit på karaoke bar, ätit lite till, druckit goda drinkar, spelat kort och haft skoj tillsammans. Så himla kul att vi fick till en familjesemester allihopa ♥
Här går vi äntligen ombord, taggade till tusen! Vi åkte från Cape Canaveral, Orlando och resan dit tar lite över 2h. Sen ska det checkas in och köas och väntas och irritera sig på folk......hahaha

Vi hade 2 st balkonghytter, mysigt att kunna sitta o blicka ut över havet med en drink.....

En drink i baren innan middagen

Fredag vid 12-tiden var vi framme i Nassau. Här lägger vi till.

Ett besök på Senor Frogs, hög stämning, drinkar, lekar, musik och sång.

Roliga skyltar i taket.

Freddan och jag gick ombord lite tidigare, käkade sen lunch och la oss i varsin solsäng, ungdomarna gick lite mer på stan och hann med att bada på stranden innan de kom tillbaka. Kl 20,00 lämnade vi Nassau för att åka tillbaka mot Port Canaveral.

Vackert

Vi firade 21-årig bröllopsdag! ♥

Hela lördagen spenderas ute till havs. Vi låg för ankare hela natten tror jag, sen åker man väldigt sakta tillbaka..
Förmiddagen började med mulet o regn! Inte alls vad vi tänkt oss, men då spelade vi kort tills det klarnade upp efter lunch. Sen badade vi och solade resten av dagen.

Och så dags att fixa sig inför middagen sista kvällen.

Lyckad semester! ♥

Nu är det måndagmorgon, Filip och Fredrik har åkt till jobbet. Olle har ledigt ett par dagar, han laddar för hockeycamp uppe i Boston. Han och Fredrik flyger dit på onsdag. På torsdag är det dags för Ida att åka hem till Stockholm och börja förbereda sig för sitt nya jobb, spännande!