Spanien och Tobbe 60 år

Nu är vi hemma i Tampa sedan i tisdagskväll. De senaste dagarna har jag spenderat i pyjamas, tittandes på tv-serier och knappt lämnat huset. Så skönt och välbehövligt efter 10 fantastiska och hektiska dagar på resande fot.
Tobbe och Åsa bjöd ner sina vänner och familj till Spanien där vi fick fira 60-åringen i dagarna 4, så otroligt generöst och kul!
Vi bodde på DoubleTree By Hilton Resort o Spa, som ligger ett stenkast från Tobbe o Åsas hus. 
Kolla in utsikten, helt otroligt fint! 
 




Första kvällen (torsdagen) bjöds vi på middag på restaurang 51:an, och firandet var igång :) Fredagen var självaste födelsedagen och det blev en hejdundrande fest på restaurang Avanto. Fantastisk middag, tal, liveband och dans till kl 04.00 på morgonen. 
Lyckligtvis var vi helt ovetandes om det fruktansvärda som hänt i Paris.......Inte så kul att vakna upp till på lördagmorgonen. Hemskt. 
Lördagen var vi iväg på en vernissage och en liten vinprovning hos deras vänner, innan vi alla samlades hemma hos Tobbe och Åsa för att se fotbollsmatchen mellan Sverige och Danmark och äta pizza. Riktigt skönt och mysigt med en hemmakväll.
Söndag sov vi ut, sen nyttjade vi spa avdelningen på hotellet, vi fick vouchers av Tobbe och Åsa! Solen tittade fram och vi slappade vid poolen innan kvällens middag på stan. Fredrik och jag blev hembjudna till Jonas och Helena på fördrink innan, och fick se deras fantastiska hus uppe i Mijas.







Vårt flyg avgick 06.45 på måndagmorgon, så vi skulle ta det lugnt eftersom klockan var ställd på 04.00.......det blev inte riktigt så ;) Men vi fick allafall 2 h sömn den natten, alltid nåt :) 
Vi kan inte tacka er nog för denna helg ♥
 
Vår present till Tobbe. Tack Toja o Mange för all hjälp o fix o till Jenny o Nicke som levererade den till Stockholm:) 

Vi landade i Stockholm vid lunchtid, åkte hem till Ida och sen drog hon och jag ut på stan så fort hon kom hem från skolan. Shoppade lite julbelysning till hennes lägenhet och lite annat smått o gott. Middag på restaurang Rött som ligger på gatan där hon bor, och sen gick vi och såg En underbar jävla jul. Somnade ovaggade och vaknade kl 06.00 för att påbörja resan hem till Tampa......
SÅ mycket kul vi haft!!! 
Blev av med min leverpastej i tullen.....men slapp böter åtminstone, puh! 
 
Nu ska jag ta en dusch och sen fixa inför imorgon då Olle kommer hem! Han har nu höstlov en vecka, och tar med sig sin kompis William hem. Han går oxå på Governors, kommer från Stockholm. Ska bli så kul att få ha killarna hemma en vecka. Thanksgiving och Första Advent på ingång! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Syster Malin

Hahaha av allt kul o roligt ni gjort o bilder på underbart ställe...så fastnade jag på leverpastejen!! Hade du mycket med dig och hur tog du dig ur det..?😂 Kram

2015-11-20 @ 21:42:39
Postat av: Carina

Hörrudu, det var inte alls kul! Fasen vilken otur att de tog mig, kunde ju tagit Freddan som inget hade i sin väska! Jag hade köpt 3 små paket. Hon började med att fråga om jag hade någon mat i väskan....ehhh ja sa jag som tur var! Låtsades att jag inte visste exakt vad pastejen innehöll, men hon trodde bestämt att det var griskött.....Makrillfile var däremot helt ok;) Hade jag sagt nej på frågan om jag hade mat i väskan hade jag fått böta 300 dollar....Och varför hade jag inte fyllt i den blå lappen korrekt för? hmmmm det gjorde min man , jag sov......förlåt förlåt.....
Jaja, inte hela världen :) Men man blir ganska så nervös kan jag säga.....!

2015-11-20 @ 22:19:13
Postat av: Syster Malin

Haha ja nu vet du ju till nästa gång..😜

2015-11-22 @ 11:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0