Lycka!

Var precis ute och hämtade in dagens post, och gissa hur glad jag blev när jag såg att våra green cards har kommit!
Nu slipper vi omaket att åka ner till USCIS för att få stämplar i passen. Vi hade tid imorgonbitti, men den har jag nu avbokat, så skönt!
Vi är numera "permanent residents"! Så mycket som blir så mycket enklare. Inte bara när det gäller att resa in och ur landet, (slippa att slussas in i ytterliggare ett rum efter immigration, och känna stressen om man ska hinna med ett ev anslutningsflyg, bara för att de ska stämpla passen en extra gång), utan nu slipper vi även förnya våra körkort varje år som vi fått göra hittills. Jag kan börja jobba. (hahaha vilket INTE är akutellt om nån nu trodde det;) Men jag får om jag vill, och det är ju bra. 
Men mest av allt slippa allt strul/stress som det innebär med att vara här på visum. Våra visum har gällt 2 år i taget, sen ny process att förnya......
Nu slipper vi det, och det känns helt underbart!!! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Syster Malin

Hahaha!! Varför skulle du börja jobba liksom?! Skönt o slippa allt krångel! Grattis!

2015-11-04 @ 08:37:46
Postat av: Toja

GRATTIS!
Nu ska vi börja smida planer för ditt nya entreprenörsliv.... klart du ska jobba ;))).

KRAM

2015-11-04 @ 08:49:18
Postat av: Anonym

Härligt!😘

2015-11-04 @ 18:14:24
Postat av: Farmor o farfar

Ja,det tycker vi ! Och vi vill inte vara anonyma!

2015-11-04 @ 18:16:33
Postat av: Anonym

Så otroligt skönt!! Grattis!! 👏👍😃

2015-11-05 @ 19:47:10
Postat av: Anonym

Så otroligt skönt!! Grattis!! 👏👍😃 säger Ukrika 😂

2015-11-05 @ 19:48:01
Postat av: Carina

haha härligt att vi får veta vilka dessa "anonyma" är.... ;)
Kram

2015-11-06 @ 01:52:54
Postat av: Marie

Stort grattis💐
Jobba?! 😱 Näää fy! Hur ska du då hinna allt annat? Jösses så dumt😂😝😘

2015-11-06 @ 18:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0