Utflykt, Springbreak, Patricia är här!

Det har varit jobbigt de senaste dagarna. Har haft så jäkla ont i nacken, men nu börjar det äntligen släppa. Hade liknande i december 2008 och det är hemskt när nacken värker och man knappt kommer upp ur sängen/soffan. Medicinerade mig med de gamla pillren jag hade kvar, och det hjälpte faktiskt. Skönt att det är över nu!
 
I helgen var Freddan och jag iväg på utflykt både lördag och söndag. Vi åkte downtown och kollade in Harbour Island och Davis Island. Vi har bott här i 6 år snart och det är ju kul att upptäcka nya saker :) På tiden! 
Sol, vatten, båtar och en drink blir man glad av.
På vägen hem i lördags hämtade vi upp Yoona och hennes kompis Sofie som följde med hem till oss. Yoona lagade mat till oss alla, inkl Tobbe och Åsa som kom över. Beef & Curry med ris till, mycket gott! Tack Yoona!
 


På söndag drog ungdomarna ut till Clearwater beach och jag och Fredrik åkte till Davis Island för att spana in alla läckra hus där. 
Mysigt att bo så här, ha en båt och med tillgång till havet runt hörnet......
Vi såg delfiner som lekte i vattnet.
På söndagkväll blev vi bjudna på lyxmiddag hemma hos Tobbe och Åsa, underbart gott! Vi tittade även på bilder från deras Sydafrika resa.
I tisdagskväll landade Patricia, och nu är hon här tills fredag nästa vecka! Tyvärr kunde jag inte följa med henne på Zumban i onsdagsmorse pga min onda nacke, men hon var pigg och igång tidigt på morgonen. Hon hade även dukat upp värsta bästa frukostbuffén ;)
TACKAR!!!
Som tur var kände jag mig bättre så jag kunde följa med på tjejlunch på GrillSmith. Jag, Åsa och Patricia gick en sväng i affärerna efter lunchen och stoppade även på Marshall´s på vägen hem. Det blev en del inköp för Patricia :) 
Fredrik åkte till New York och Atlantic City igår, så till middagen blev det bara jag, Patricia och Olle. Filip skjutsade Rikard till flygplatsen på eftermiddagen och sen åkte han tillbaka till Clearwater där Yoona och Sofie är. 
Det blev en tidig kväll och vi var i säng redan 21.30. Patricia vaknade kl 05.00 imorse och var i full gång när jag kom upp vid 08.00. Då hade hon  förberett för dagens lunch, och var ivrig att komma iväg till Publix för att handla. Nu är hon iväg på Zumba och jag väntar hem henne strax och då ska vi ta Molly runt sjön. 
Resten av dagen ligger oplanerad men jag kan tänka mig att det blir en shoppingsväng:) 
Olle har springbreak den här veckan, skönt!
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Wow vad härligt David island och Harbour island ser ut! Dit måste vi definitivt åka när jag kommer, 29 dagar kvar nu! <3<3 saknar er!

2014-03-13 @ 18:43:40
URL: http://idaakermark.blogg.se
Postat av: Syster Malin

Haha ja det va på tiden tycker jag👍😃 Håller med Ida, ser jättefint ut! Dit vill jag med åka nästa gång vi kommer! Kram

2014-03-13 @ 19:17:05
Postat av: Toja

O jag säger bara att dit borde vi åkt... Ser underbart ut.
Ser ut som ni haft härliga dagar även fast det där med nacken låter jobbigt. Skönt att det vänt.
Vad bra att Patricia fyllt på godisförrådet. Härligt med mer shoppingutflykter. Ser fram emot att få följa era dagar här på bloggen 😃.
Kram

2014-03-13 @ 21:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0