Time to go home

Ja, tyckte ju att jag hade all världens tid för lite mer än en vecka sedan och nu är den slut, dags att vända kosan västerut och flyga hem till vardagen igen. Alla som läser den här bloggen vet förstås vilken gästfritt hem jag tillbringat min sista 10 dagar hos, hur man flyter in på en ström av vänlighet, positivism och bara glada människor, jag är nästan avundsjuk på mig själv som fått tillbringa den senaste 1,5 veckan här.

 

Men nu skulle jag ju vara lite seriös och inte låta som en turistbroschyr för ett all-inclusive-boende i Florida (vilket det varit, för första gången i mitt liv tog jag inte med en kofta och för första gången har jag behövt en så förutom tak över huvudet, mat, vin  mm så har Carina även försett mig med kläder…) så här har det varit de sista dagarna:

 

Tisdag: Jaktkompaniets 10-mila march  känns lite mesig när man tänker på tempot där Carina än en gång släpade mig och Molly runt sjön. Jag har ju ingen tunga att svettas genom så svett som rann nerför knäveck och armbågar kändes fortfarande helt normalt och ibland fick jag ta några hopsansa skutt för att inte ständigt ligga ett halvt steg efter. Gladde mig dock mycket när vi hamnade hack i häl på en grönklädd man som visade sig vara Tobbe, helt uppe i telefonsamtal som vanligt, drog vi förbi honom i flygande fläng, skönt att det inte bara är jag som tyckte tempot var aningen för högt.

 

Vid tio-tiden plockade Åsa upp oss och vi styrde kosan mot Orlando och Premium Outlets. Kan glädja alla, inkl Fredrik och Torbjörn, att jag vann dagens race, lyckades bränna 450 dollar på MK, tack för det! Bara till mig själv förstås och lyckades därmed uppnå resans mål om tio inköpta klänningar, 80/20 regeln regerar, yes den större andelen av beklädnaderna är förstås svartvita. Den sista timmen försvann in i dimman när Åsa köpte hem halva RL butiken och snäll är hon också, handlade bara till mannen!

 

På hemvägen satt vi i svåra vedermöders beslut om var vi skulle äta på kvällen, deras äkta hälfter skulle ut på jobb-middag och vi hade inte haft vår traditionella svensk-tjej-middag ännu, så snabbt sms till Mia och några timmar därefter slöt vi upp hos Åsa och grep in på en fantastiskt god sushimiddag. Lite vin blev det också Eller mycket. Men så trevligt! Mysigt att träffas bara vi svenska tjejer, fattar inte att åren går… lika kul då som nu.

 

Onsdag:  Tjugo i nio knackade Carina försynt på min sovrumsdörr och undrade om jag var vaken, själv var jag förstås det och helt införstådd med att klockan var 7.40, lätt fel visade det sig då….. Upp i ett Jihu, och jag som lovat att leda 3-4 sånger på zumban och skulle tränat på morgonen…. Lätt bakfull, törstig som en gnu och med påsar under ögonen som skulle få en hyena att bli avundsjuk, äntrade vi zumban och jag inledde med uppvärmning och Gud ske tack och lov sedermera bara några cool-downs som inte var i  Jenifers klass direkt, man kunde faktiskt andas efteråt.

 

Strängt schema även denna dag, tog två timmar för mani/pedikyr och jag kände mig som en DDR-brotterska när jag skulle lämna och vietamesen tittar på mig och säger ” you sure no eyebrown vaxing mam…?” Men lika bra att köra som man är född, halvtyska till blodet och imorgon lär de få se något riktigt rysligt på Zumba toning passet eftersom jag glömt rakhyveln hemma, det kan bli en ny melodiledarchock a la svensk televison, om någon orkar ta en närmare titt på mina armhålor.

 

Hade sedan en mycket trevlig kväll hos Michelle med familj, god middag med en nästan svensk klassiker;  kött , potatis och sås långkokt i en gryta och sedan försvann Scott upp till deras helt fenomenala filmstudio och lämnade oss ensamma i soffan vid poolen med ett par glas vin. Tur att jag bara är och hälsar på, lätt att vänja sig….

 

Dagen idag var vikt åt shopping, SURPRISE, men jag lyckades dröja mig kvar i sängen till halv nio, igen,  så Carina tog varvet med Molly runt sjön själv, igen, och jag bytte lite halvhjärtat om för att lära in en ny zumbasång, men den energiska lilla människan joggade varvet runt så jag hann knappt avsluta mitt frukostägg innan hon var tillbaka.

 

Sista shoppingen som sagt…. Mitt mål var ju att ha min första egna semester, inte tänka på någon annan, bara handla till mig själv… men givetvis slog det kvinnliga dåliga samvetet till så dagen slutade i en orige av inköp hos Hollister och en rejäl fin bunt av tröjor av märket RL också på TJ Maxx.

 

Dagens packning var ett grymt projekt, tell you all about that….. men med ett handbagage vägandes 12 kilo verkar det faktiskt som om jag kan få med mig allt hem. Då får jag förstås lämna allt jag hade med mig hit i en liten ica-påsa på Carinas hylla i gästrummet i ett undangömt hörn, men ändå.

 

Ja, igen, jag vet att alla som varit här håller med mig, Åkermarks sätter alltid flera prickar över ina, vilken fantastisk egen-semester jag haft här, tusen tack, kommer tillbaka asapJ.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som du haft det alldeles fantastiskt kul. Kanske vore nåt det, att åka alldeles själv, får fundera på det... hahaha!

2014-03-21 @ 17:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0