Hej!

Jaha, då var semestern slut, igen :)  Patricia åkte hem i fredags så nu är det dags för mig att åter ta över skrivandet. Otur för mig, för vad ska jag skriva om när ingenting händer!? Inte så spännande att berätta att jag tvättat en massa maskiner tvätt, lagat mat, tömt diskmaskinen och bäddat sängar...
Väldigt bekvämt är det att ha gäster här som både bloggar, handlar, lagar mat och tar hand om mig/oss! Inte är det jobbigt att ha gäster då inte! 
Men det är nog ändå tur att vardagen är tillbaka. Hur skulle jag se ut om jag dagarna i ända drack drinkar, åt svenskt godis och gourmet middagar?! Nu har jag 3v på mig att komma i form, innan det är dags för nästa besök. Då kommer Ida och fam Fredriksson, som vi längtar!
 
I lördags åkte jag och Freddan på utflykt igen. Det har blivit lite av vår grej. Kul att hitta nya ställen! Vi åkte egentligen bara på en lunchutflykt och det blev en mycket trevlig sådan. Hulk Hogan (minns ni honom?) har en egen restaurang/bar precis innan man åker över till Clearwater, så där spenderade vi lördagseftermiddagen i solen. Massa folk, livemusik, strandvolleyboll, vattenpipor, vattenskotrar, båtar mm. 



 
På kvällen blev vi hembjudna till Tobbe och Åsa på middag, igen! Dags att bjuda tillbaka snart minsann. Vi åt så mycket gott. Ost på spanskt vis och baconinlindade dadlar som förtugg, grillad oxfilé med massa goda tillbehör, och små chokladkladdkakor täckta av färska blåbär, hallon och jordgubbar med glass till. Såå himla gott! 
Olle hade huset fullt med kompisar som sov över och Filip var med Yoona hemma hos Mikey. 
Söndagen hade vi tänkt komma iväg en sväng oxå, men vädret var ostadigt så vi kom aldrig iväg, det blev en lugn och skön hemmadag istället. 
Måndag och idag tisdag har det varit mulet och grått. Regnat en hel del vilket Freddan och Filip är tacksamma över. Båda har värsta allergin, riktigt jobbigt. 
Ikväll sprack det upp och blev soligt igen, men inatt kommer en ny kallfront in, så imorgon ska det bli fint men svalare, runt 17 grader. 
Just nu är det bara jag och Molly hemma. Killarna är i Ellenton, Olle har träning och Filip hjälper till. Ska nog återgå till soffan och fortsätta att titta på House of Cards. Gillade inte serien först, men den är riktigt bra faktiskt! 
 

Kommentarer
Postat av: Toja

Välkommen tillbaka till din blogg :).
Läser gärna om när du gör "ingenting" för tycker det ryms mycket där, hi hi.....
Lite olika utbud på lunchmöjligheter hos er och hos oss här i Mjölby. Hulk Hogans verkar som ett härligt place - det får vi sikta på nästa gång vi kommer. Åhhhhhhhhhhhhh vad jag längtar tillbaka!!!!
KRAM

2014-03-26 @ 09:12:59
Postat av: Syster Malin

Det är så bra att ni åker på utflykter o hittar nya ställen till oss att upptäcka!! Ser fram emot o börja jobba o tjäna pengar! Det va alldeles för längesen!! Då blir det resa av, tjoohoo!! Kram

2014-03-26 @ 20:42:47
Postat av: Carina

Härligt Malin, jobba på o slit så ni kan komma hit!!!! ;)

2014-03-29 @ 00:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0