Äventyrlig dag

Idag har vi spenderat en dag i Orlando i parkerna Universal Studios och Island of Adventure.
Lycka!!! Eller??? Jag tillhör den skaran personer som inte hoppar glädjeskutt av att åka karuseller. Kalla mig fegis. Själv hävdar jag nog snarare att det beror på att jag har en lite högre intelligens. Jag har förståndet att inse det onaturliga i det hela. Men nu är jag ensam i denna skara som besitter denna IQ-nivå.
När vi var här första gången, för 5.5 år sedan, besökte vi ovan parker. Sara var då endast 8 år och hade då en högre intelligensnivå än hon har idag ;)). Så nu ville hon ha revansch. Så ett nytt besök var inbokat. Carina och Olle beslutade sig för att hänga på. Ett krav som ställdes inför dagen var att ALLA skulle åka ALLT. Jo tjena. Det visste jag ju var helt omöjligt. Men dålig stämning infann sig och jag fick till slut lova att utmana mina rädslor och åka åtminstone de attraktioner som sker inomhus - vilket ju är ganska många.
 
Vi gav oss iväg - vissa mer förväntansfulla än andra.......
 
Vi mjukade upp lite med E.T. Den är mest bara söt.
Sen blev det Simpson.
Och efter det Mumien.
Alla var nu i extas av lycka - och jag var väl mer bara glad att jag levde :)).
 
Det var en perfekt dag för parkerna. Det var mulet, blåste lite kallt men inte så mycket folk. Mellan 5-30 min kö på varje attraktion, vilket får anses som lite.
 
Byte till Island of Adventure. Där är karusellerna tuffare - något jag vet eftersom jag varit där förut. Så där hade jag satt ner foten - vissa saker åker jag INTE.
Simon och jag stod mer än gärna och väntade medan de andra kastade sig iväg i Hulken.
 
Sedan blev det Spiderman. 3D. Läskigt ;)
 
Så efter det fick det blev en mjukis så det blev Shrek. 4D men betydligt lugnare tempo.
 
SEN skulle vi gå till den fantastiska, relativt nya åkattraktionen i Harry Potters värld. Carina målade upp det som något liknande ET där man åker runt i Harry Potters värld och tittar. Inget otäckt- snällare än Simpsons. Ja, vem litar inte på sin väninna liksom. Så jag var inte ens nervös när jag ringlade fram i kön genom Potters slott.
Men ack så lurad jag kände mig när det väl var dags att inta sina platser. På den fastspänning jag såg förstod jag att det inte var tal om någon liten lugn åktur inte. Fick ärligt lite panik. Önskar att jag kunde vara lika ointilligent som de andra - men jag har det liksom inte i mig :)))). Och som vi slungades runt. Att en inomhusattraktion kan bjuda upp till så många olika vinklar. Hujedamig. Satt som i skräck och höll mig i så knogarna vitnade medan jag hörde glada tjut omkring mig. Såg ärligt inte mycket av turen då jag för att överleva mestadels blundade. Och när det väl tog slut - jag då skrattade min väninna glatt och sa att oj då, jag mindes inte att den var riktigt så här. NÄHÄÄÄÄÄ eller hur. Ja jag kommer då alltid minnas den :)))
 
 
Besvikelsen var stor bland de andra att denna åkattraktion stod still denna dag - Rip Ride Rockit. Det blåste för mycket. Ja, ni hör ju själva. De tål inte lite blåst och så säger man att de är säkra att åka.
 
 
 
Efter en del repriser i vissa attraktioner avslutade vi med ytterligare en tur i Simpsons - som de flesta höll som favorit tillsammans med Hulken.
 
En mycket trevlig dag och jag lyckades utmana mig själv. Åkte allt samma som de andra förutom två karuseller. Får anses som ett mycket godkänt resultat tycker jag själv. Vet dock att jag kommer klara av morgondagens utmaning med bravur. En shoppingdag i outleten i Ellenton. Alla är vi bra på olika saker.
 
Tack och hej från mig!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt-marie

Din intelligens har du fått efter mig, Toja! Hahaha

2014-02-14 @ 09:33:48
Postat av: Syster Malin

Hahaha..du är modig du!!👍😃

2014-02-14 @ 12:23:20
Postat av: Anonym

Heja dig!! 👌

2014-02-14 @ 14:16:22
Postat av: Titti

Uh, det där lät läskigt för oss mer intelligenta människor. ;-). Hm, vad gör man nu. Det får bli kolla på gulliga figurer på Disneyworld istället.?! Hur kunde du låta dig luras...?!

2014-02-14 @ 21:46:50
Postat av: Toja

Titti - jag blev inte lurad, jag offrade mig. Ingår i mammarollen, partnerrollen o väninnerollen tydligen :))
O för de ointelligenta är detta himmelriket,
Men sea-world finns ju oxå 😂

2014-02-15 @ 00:07:25
Postat av: ida

fråga Simon om han inte har lite lust att åka till en apelsinodling?!

2014-02-16 @ 21:07:40
URL: http://idaakermark.blogg.se
Postat av: Toja

Ha ha ha Ida. Vi pratade om det häromdagen. Vilken dag det var - lite solbrända blev vi ju oxå :))))))

2014-02-17 @ 00:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0