Veterans Day

Idag har skolorna varit stängda och Olle varit ledig. Han har haft Adam, Casey och Gehrig här. Fredrik har åkt till New Jersey för jobb i ett par dagar.
Men i lördags så kom äntligen Sophia, Johan och Britt-Mari! De landade lite före utsatt tid, fick ut hyrbilen och påbörjade resan mot Cory Lake utan GPS. Jag hade skickat en vägbeskrivning, och allt gick ju toppen förutom att alla 3 totalt missade avfarten in till vårt område. De åkte alltså förbi och fortsatte en bra bit, innan de börja fatta misstankar om att de hamnat på villovägar. Jag och Sophia försökte reda ut på sms var de befann sig. Inte helt lätt, men tillslut så kom de allafall fram. Vi käkade middag och hade en jättetrevlig kväll. På lördagen tog vi det lugnt här hemma. Vi åkte båt och fick se alligatorer, Johan och Freddan gick till gymmet, vi tjejer åkte på en liten shoppingsväng. Middag åt vi på Texas Roadhouse och den bjöd Sophia och Johan på, TACK. 
Som vi skrattade åt Johan. Han åt så skjortan nästan sprack. Vad sägs om sötpotatis med marshmallows och sirap på? Ris och kött till det......
Idag efter frukost påbörjade Johan och Sophia sin roadtrip. De har avverkat Everglades idag och nu är de i Miami Beach tills imorgon då de åker vidare ner till Key West. Britt-Mari valde att stanna hemma här hos mig, Olle och Molly.
Vi fick lite bilder från dem:)
Jag och Britt-Mari har tillbringat dagen på bryggan. Solat och läst böcker. Jag har börjat i den här boken, så rolig.
Vi grillade ikväll och så har vi sett Solsidan och Doobidoo. En mysig dag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sophia

Haha, bra start på vad som visat sig vara en fantastisk resa!

2013-11-20 @ 22:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0