Mors Dag helg

Måste ju börja med att berätta att Olles bil (projektet han gjorde) kom 2:a i tävlingen i skolan i fredags! Han blev slagen med 3 feet totalt, bra jobbat!
Dagen fortsatte lika bra då det blev vinst i high school matchen på kvällen, 6-0.
I lördags slappade vi här hemma, i poolen och på bryggan, underbart väder. Det höll på att bli ett riktigt drama ett tag. En söt andmamma med sina fina små små bebisar simmade förbi oss i sjön. Men mitt i vattnet lurade en alligator. Mamman lyckades rädda sina barn, hon flaxade till när alligatorn satte fart efter dem, så de hann precis simma iväg! Jäklar vad alligatorn var snabb. Jag, Freddan och Ida stod o skrek på bryggan...Puh!
På kvällen var vi hembjudna till fam Forrest (hockeykompisar), men Ida valde att åka över till Åsa, Tobbe o Oscar istället. Det blev en tidig kväll för oss, då Olle o Freddan var uppe tidigt på söndagmorgon för att åka till Orlando och spela 2 matcher. En oavgjord och en förlust blev det.
Och igår var det Mors Dag. Tobbe, Åsa och Oscar kom över på fördrink och lite plock, innan vi åkte till Café Olé för middag.
Jag åt en supergod fiskrätt, förresten vi åt den alla vuxna, fast med lite ändringar för vissa.
Hallå, jag borde sträcka på mig.......! Sitter som en hösäck...Och Tobbe blundade på alla kort.....:)
När vi gick hem så fick vi tjejer varsin ros.
Jag köpte blommor till mig själv i fredags, så slapp familjen tänka på det. Det blev liljor och en miniros. Liljorna börjar nästan att slå ut nu, kommer bli så fina. Det här kortet tog jag i fredags...
 
Imorse var det dags för Freddan att packa väskan och åka till Californien, nu kommer han hem på torsdagkväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0