Mitt i veckan rapport

Den här veckan bjuder på regn! Och det behöver vi verkligen. Vattnet i sjön är jättelågt och båten står snart på botten:) Freddan flög iväg igår eftermiddag och ska till en massa olika ställen, kommer hem på fredagkväll igen. Så efter mitt Zumbapass imorse var det bara att ta Molly runt sjön.
 
Grått och trist, men vi klarade oss från regnet precis.
 
Direkt efter var det dags för veterinärbesök. Allt var bra, förutom att hon har nåt slags eksem som vi inte vet vad det beror på. Kan vara allergi av något slag, jag har bytt mat för en tid sen och ska se om det hjälper.
Molly kollar läget innan veterinären kommer.
 
Vi har fått nya grannar äntligen! Vi har haft vissa dispyter med de på vår högra sida, men nu så! Tror hela gatan är glada att de flyttat. Klagade på allt och på minsta lilla gjorde dem, usch. Hoppas de flyttar till ett hus långt in i skogen, för grannar ska de inte ha! Har ännu inte träffat de nya, men tror inte det kan bli värre. Och se så bra det började:
Trevligt!
Nu har klockan hunnit bli 22.00 och Ida och jag har precis kommit hem från Wiregrass. Vi har varit med Tobbe, Åsa, Mackan och Oscar på GrillSmith och käkat. Marcus åker till Sverige imorgon efter 4 veckor här.
Jag fick paket! En jättefin klocka, Tusen tack!
Olle har varit på hockeyträning så han fick äta Idas rester som vi tog med hem, kyckling carbonara :)
På Idas skola har det varit livat idag. 14 slagsmål, och det är tjejer som slåss lika mycket som killar....helt galet. Några blev arresterade, och jag hoppas alla blir avstängda för en tid framöver. Så sista perioden blev de inlåsta i sina klassrum för att få ordning tills alla skulle gå hem. Undra hur morgondagen blir.....
Dags att sova nu, gonatt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0