En effektiv dag

Idag har jag inte legat på latsidan minsann. Har bytt ut alla trasiga fönster på våra garageportar. 12 fönster har jag skruvat bort, tvättat rent ramen och satt i nytt. Istället för glas köpte jag plexiglas, så nu kommer det hålla bättre.
Så här såg det ut före:
Det syns inte på dessa bilder att var och varannan ruta är pajad. Även plastmönstren som sitter på är helt spruckna. Därför tog jag bort dem och det blev mycket snyggare tycker jag.
Efter:
Så skönt att fått det gjort äntligen. Molly och jag tog en liten paus mitt på dan för att kolla på hockey matchen som Sverige vann!  Jösses så spännande det var, fast Molly var cool hela tiden och hetsade inte upp sig....
Jag har även hunnit handla på Walmart och bakat kesobröd och nu har vi precis gått ett varv runt sjön. Freddan kommer hem ikväll, men landar inte förräns sent. Imorgon är det high school match, men annars har vi inget annat inplanerat i helgen. Jo vi behöver åka och shoppa lite. Ett studentfirande nästa helg, och två födelsedagar som närmar sig, det får nog bli lördagens nöje att fixa presenter. Olle har skrivit sin önskelista.
Såg att han kompletterat med en hockeyklubba oxå.
Idag har kusin Alma fyllt år och imorgon fyller Maja år. HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA HURRA för er och vi får fira er i sommar när vi ses såklart! (Paketen är redan inköpta!)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad snyggt garaget blev! Ja, det är många som fyller år nu! Fyra barnbarn inom 20 dagar. Ikväll födelsedagsfest i Väderstad, farmorstårtan klar!

2013-05-17 @ 08:28:54
Postat av: Britt-Mari

Imponerad av att du är så händig,det blev verkligen bra.Inga billiga presenter precis,överst på barnens önskelistor!
Trevlig Pingsthelg/kram!

2013-05-17 @ 11:10:38
Postat av: syster Malin

Wow, vad snyggt det blev!:) Vilka talanger;)

2013-05-17 @ 17:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0