Ikea, tandvärk och Fars Dag

Hur hemskt är det inte med tandvärk!? Minns inte när jag hade det senast och jag förstår inte varför jag har det nu heller. Jag går regelbundet till tandläkaren, borstar tänderna 2ggr/dag, och så har vi Freddan som inte varit hos tandläkaren på 100 år! Orättvist. Usch o nu är jag nervös över vad det är.....Men jag bara måste få en tid imorgon för nu klarar jag inte detta mer. Har knaprat värktabletter hela dagen för att härda ut.....Fortsättning följer.
Igår åkte jag och Ida till Ikea en sväng. Jag var där när jag släppt av Alex o Rebbe i tisdags, men nu behövde vi komplettera med lite saker.
Började med att äta lunch. Jag åt lax och kräftor! Ida körde på säkert kort, köttbullar.
De hade kräftor som special för att det var Fars dag helg.
 
Passade på att handla lite smått och gott inför midsommar. All sill och annat köpte jag i tisdags, men nu hittade jag lite annat kul.
Ljusen doftar svensk sommar! De rosa syrén och de vita liljekonvalj, underbart.
Idag söndag har vi firat Fars dag här. Freddan fick börja dagen tidigt med att åka till Ellenton med Olle och Adam som spelat 2 matcher. Den första började 08.30 och den andra 14:15, så det blev en heldag där for dem. En vinst och en oavgjord. Ida och jag höll ställningarna här hemma, vi har solat, tränat, tvättat, bäddat rent och fixat inför gästerna som kommer nu i veckan......TJOHOOOO Martina!
Ikväll blev det Fars dag middag på Chili´s
Nu har alla landat i vår säng och kollar på Vänner. Freddan har packat väskan och imorgon åker han till Detroit tills torsdag.
Igår fick vi äntligen till en skype med Filip och Yoona. De har det toppen! Yoona är gullig och uppdaterar mig med foton hela tiden, plus att hon lägger upp på facebook och instagram.
Fille älskar maten, och billigt är det oxå tydligen.
Mycket party o fest!
De berättade att japaner tål inte mycket alkohol. De dricker tills de däckar, och då däckar de på gatan. Överallt ligger de utslagna tydligen och så har det blivit en sport att fota sig med dem. Alltså hur sjukt!? Och polisen bryr sig inte och ingen annan heller:) Ingen kriminalitet, helt otroligt. Den här killen har däckat utanför restaurangen han jobbar på, i sin uniform och allt! Han har ju nära till jobbet när han vaknar upp förvisso.....
Haha så sjukt!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Är det för att det är billigt som han älskar maten..? 😂

2013-06-17 @ 16:45:17
Postat av: syster Malin

Hahaha...så himla roligt!! Det skulle va i Sverige det;)

2013-06-18 @ 07:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0