Barcelona

Fullt upp och fullt hus här! Hinner inte med att blogga:) När vi kom hem från Barcelona i söndagskväll så hade syskonen Keussen anlänt. De har bilat från Maine (efter Rikards och Filips student) och hela vägen ner till oss, med stopp på vägen. Får berätta mer om vad de pysslat med sen de kom till oss i nästa inlägg. Tänkte visa lite bilder från vår weekend i Barcelona.
Freddan och jag åkte i onsdags eftermiddag och landade i Barcelona på torsdag morgon 9:30. Vi åkte direkt till hotellet, Grand Central Hotel, där Jenny och Nicke var först på plats då de kom redan onsdagkväll. Vi parkerade oss på den fantastiska takterrassen och beställde in lite cava i väntan på de andra.

När alla kommit åt vi lunch och slappade hela eftermiddagen där. Sedan dusch och fix och promenad ut i vimlet för middag.

Så härligt att ses igen!
Lasse och Linda hade med sig goodiebags till oss tjejer, deras nya kräm Verso, TACK! Fördrink innan middagen.
Vi kom inte i säng förräns klockan var 02:00, och avslutade med drink på hotellet.
Fredagmorgon var vi uppe och åt fantastisk frukostbuffe, och givetvis serverades det cava redan till frukosten :)
Jag fick present av Jenny, tack!
I alla städer vi besökt så tar vi alltid en sightseeingbuss det första vi gör, så även denna gång. Det var lite småkyligt på förmiddagen, men redan till lunch var solen framme och det blev en helt fantastisk dag.  På eftermiddagen hoppade vi av bussen och besökte stranden och hamnen. Avlsutade på Hotel W där vi hade tänkt att bo, men det var liiite för dyrt tyckte vi. Superfint hotell dock!

Även fredagkvällen slutade runt 1:30-02:00 snåret och jag och Freddan lyckades stanna kvar till sist varenda kväll....
Lördagen promenerade vi runt i de Gotiska kvarteren, där vi även bodde. Så fina och mysiga gränder!
Många dryckstopp på vägen. Lunch åt vi nere vid hamnen och efter det promenerade vi hem till hotellet och slappade vid poolen på eftemiddagen. Det blev t.om ett dopp!
Som vi skrattat och haft kul. Ätit och druckit lite för mycket, men det är det värt en sån här helg.

Nu får vi börja planera för nästa års resa!