New York

Ida och jag fick skjuts av fam Johnson till flygplatsen i torsdags, perfekt! Vi landade på La Guardia i New York och därifrån till hotellet tog det endast 30 min med taxi. Ulrika och Gabbi var på stan och fick skynda på när de insåg att vi redan var på plats. Vi bodde på Distrikt Hotel och det kan jag verkligen rekommendera. Litet hotell, bra läge och fräscha rum. Vi lämnade väskorna på rummet och gav oss ut på stan direkt. Strosade runt vid Times Square och åt middag på TGIF.
BFF´s i New York
Tittade på när folk åkte skridskor vid Rockefeller Center.
Fick tillbaka lite julkänsla, julmusik strömmade ur högtalare
Vi åkte upp i Marriott Marquis och tog en drink. Restaurangen snurrar, så man får se stan från olika håll medans man sippar på en drink.
På vägen hem till hotellet stannade vi till på Dunkin´Donuts och köpte efterrätt. Vi tyckte att ett halvt dussin munkar skulle räcka, men så skickade killen med 4 extra, till tjejernas stora glädje:)
Fredagen började vi med att besöka Empire State Building. Jag har varit i New York flera gånger, men aldrig åkt upp där. Vi köpte biljetter som inkluderade en skyride, vi slapp köa , så det var helt klart värt det.
Kallt som attan!
Efter Empire tog vi oss till Brooklyn Bridge och promenerade över den.
Sen blev det lunch och shopping resten av dan. Självklart hittade vi till Sockerbit för att handla hem lite godis.
Vi somnade ovaggade efter en lååång dag på stan.
Lördag morgon gick jag och Ulrika och köpte frukost som vi åt på rummet samtidigt som vi tittade på Sverige-Usa matchen. Tyvärr hade vi inte den kanalen som matchen visades på, men som tur var hade vi ipads:) Gick lika bra!
Sen var det på med promenadskorna igen och så begav vi oss mot Central Park. Solig och helt underbar dag!
Vi tittade bara på alla som åkte skridskor, ingen var superladdad på att åka.
Hur mysigt som helst att bara strosa runt.
Åt lunch på The Loeb Boathouse
Eftermiddagen spenderades på stan, shopping, fika och avslutning med god middag innan vi stupade i säng.
Även söndagen bjöd på strålande sol. Vi hann med en sväng ner till Battery Park innan det var dags att säga Hej då för denna gången.....Vi hade en helt underbar helg tillsammans med Ulrika och Gabbi!
Frihetsgudinnan i bakgrunden.
Ses snart igen!

Nu är vi hemma igen och vardagen är tillbaka! Igår städades julen ut, saknar julbelysningen som var så fin....
Fredrik har packat väskan och begett sig mot Indianapolis och Chicago. Kommer hem på torsdag igen. Vi fick fira honom igårkväll. Idag fyller han 43 år!
Så här glad var han imorse på sin födelsedag, i ny skjorta som han fick av oss. Vi ska även gå på par massage på lördag:)
Grattis Darling!

Postat av: Toja

Åhhhhh vilken härlig weekend ni fick i NY. Tack för att du delar med dig :))

Och till Freddan säger vi - GRATTIS GRATTIS unge man!
Ha en riktigt härlig födelsedag o shit vad vi får fira den sen när vi kommer. Man fyller ju liksom bara 43 en gång i livet!!!

Många kramar till er alla från oss alla!

2013-01-08 @ 16:48:18
Postat av: Ulrika

Så jättemysigt vi hade det!!! Stort tack för en kanonhelg! Saknar er! Måste få till en skype snart.

Grattis till Freddan!!
Kram!!

2013-01-08 @ 20:51:34
Postat av: syster Malin

Grattis Grattis Grattis Fredrik!!!:) Ja som sagt, snart kommer vi, då får du grattiskramen! Såg ut som en väldigt härlig weekend i NY. Idag har Lotta o jag vägt in oss och satt igång med Shape Up appen, så nu jäklar ska jag piska mig själv tills vi åker så jag kan handla lite när vi kommer;)) Hilma o jag har dansat zumba idag så lite mör i benen är jag nu:) Skype på torsdag kanske? Kram o hälsa alla!

2013-01-08 @ 20:54:34
Postat av: Alma

Grattis farbror!!!!!

2013-01-09 @ 19:08:03
Postat av: Martina

GRATTIS i efterskott till Fredrik ifrån oss.