Älskade, hatade IKEA

Jag måste säga att jag älskar Ikea. Freddan skulle säga att han hatar Ikea. Får tvinga med honom dit, det enda som kan locka honom är maten. Nu har de ju inte ens nåt gott godis att köpa. Hursomhelst så åkte vi dit i söndags för att köpa ny säng, vilket vi gjorde. Vi fick det hemkört i måndags och påbörjade vår lilla mini makeover. Vi skulle bara byta säng, men det är inte så bara. Ut med den gamla först från gästrummet. Skruva isär, tömma sängbord, och bära ut i garaget. Skruva isär vår säng och flytta den in i gästrummet. Sen börja bygga ihop nya sängen. Och det var ju då allt började såklart. Finns alla skruvar med?? NEJ såklart inte! Det är ju IKEA vi varit på! I ena boxen med sängben finns inga skruvar, i den andra finns det. Vi lyckas skrapa ihop skruvar vi hade hemma. Men när vi öppnar upp själva sänggaveln, så finns där inte en endaste skruv och inte heller någon bruksanvisning. Vad glad man blir. Och Freddan får ännu en gång vatten på sin kvarn. "Varför i helvete handlar vi på IKEA!?!?!?!"
Jag fick pallra mig iväg ännu en gång till det blågula varuhuset, inte mig emot. Passade på att käka lunch oxå. Hade tur(!) att de hade EN ynka sänggavel på lager och tur igen att den kom med tillhörande skruvar och bruksanvisning. Givetvis så blev det lite mer inhandlat, behövde ju även nytt överkast och lite nya plädar.
Så ikväll kom äntligen gaveln på plats! Lycka!
Freddan fortsätter slita sitt hår och svära, 2 nya sängbord ska skruvas ihop samtidigt som Lightning spelar ikväll...
Sen är det ju det där med allt skräp man får på köpet....jösses vad mycket det blir.....så här ser det ut i garaget just nu....
Har fått beställla special upphämtning av grovsopor.......På lördag blir vi av med detta.
Tada! I skrivandes stund blev Freddan klar med första sängbordet, så duktig han är!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hahaha, ja IKEA är alltid IKEA, men jätte fint blev det :) kram Ingela

2013-01-30 @ 10:37:23
Postat av: Toja

Känner igen det där, ha ha.... Men visst älskar man IKEA - även när man hatar det lite...
Min otur brukar ligga i att allt finns hemma utom just det jag vill ha med mig hem.
Ska bli kul att snart få se allt in real life.
Det är nära nu.......
Kram kram

2013-01-31 @ 15:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0