December är här!

Älskar december månad! I söndags fixade vi utebelysningen och även granen blev köpt och pyntad. Vi tände första ljuset i adventsljusstaken och fikade på lussebullar och pepparkakor medans vi tittade på första avsnittet av årets Julkalender.
Har inte bakat lussebullar själv, utan köpte på Ikea när jag var där. Britt-Mari hade med sig äkta saffran till mig, så baka ska jag göra. Tror dock att jag gör en saffranskaka istället för lussebullar, smidigare och lika gott.
Freddan åkte till Canada igår (måndag) och kommer hem först på lördag. Den här veckan ska bjuda på riktigt härligt decemberväder, sol och 27 grader, härligt!
Åsa och jag tog en tur till International Plaza igår och fick ett par julklappar köpta.
Nu ska dammsugaren fram, hundhår överallt! Sen får det bli solsängen och bryggan :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar

Så fint du har gjort! Julstämning verkligen! Kram

2013-12-03 @ 22:41:56
Postat av: Britt-Mari

Nu är det upplyst både ute och inne,är det ett rådjur som står i trädgården bredvid julklapparna?
Måste berömma dig för granen,den är så vacker.Du,jag ska inte heller baka lussebullar,gör en saffranskaka istället,mycket smidigare!Jag har också tittat på adventskalendern,tycker den är bra.Kram!

2013-12-04 @ 18:25:27
Postat av: Syster Malin

Jättefin gran!! Jag har inte heller bakat, barnen gillar inte lussebullar...finns o köpa färdiga, torra på Ica...;) Jag laddar för en helg i Örebro med Louise o Camilla, men först tjejmiddag hos Angelica imorgon:) Ha det så fortsatt mysigt i julmyset❤️ Kraam

2013-12-04 @ 22:00:08
Postat av: Toja

Ni har lyckats får mer julstämning i varma Florida än vi här hemma :)).
Sådana granar finns nog bara i USA eller? Men det är så den ska vara. Jättefin!!!
Här hemma laddar vi nu för tjejhelg i Stockholm och möte med vår "väninna" Pernilla. Du vet att vi kommer sakna dig!!! Du får hänga med via Viber.
KRAM

2013-12-05 @ 13:23:20
Postat av: Carina

Tack snälla ni :)
Japp det är vårt lilla rådjur som står där.Ett ben som inte lyser, men det gör inte så mycket.

Ha så skoj i Örebro Malin! Och Toja, Viber is da shit! Hälsa Pernilla,

KRAM till er alla <3

2013-12-05 @ 15:34:49
Postat av: Farmor o Farfar

Ni kanske behöver en handyman som kommer över till er och faxar belysningen på rådjuret!

2013-12-06 @ 06:21:27
Postat av: Carina

jaaaa det behöver vi verkligen! <3

2013-12-06 @ 13:30:48
Postat av: Sophia

Vilken vacker gran! Vi har skaffat oss en liten en av något slag. Barnen verkar snälla så här innan jul för de kallar den för gran :-). Även jag har hoppat saffransbullar och gjort en saffranskaka istället. Ni som har möjlighet, sväng förbi Babettes eller Ronaldos i Linköping så ska ni få smaka saffransbullar!

2013-12-10 @ 11:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0