Förberedelser inför flytt

På lördag packar Filip och Rikard bilen och ger sig av på äventyr! Nu börjar snart deras hockeysäsong i New York Apple Core. De ska köra upp till Brewster och till sin lägenhet som laget ordnat åt dem. Egentligen skulle de bo hos familjer, men familjerna tog slut, så fyra killar får dela en lägenhet istället. Ingen är gladare än Filip och Rikard förstås. Så igår blev det en sväng till Ikea. Vi behövde handla porslin, bestick, kastruller, stekpanna, kuddar, täcken, bäddset mm. Möbler ska finnas, men tv ska de ta med en härifrån. Mycket att tänka på, och det blir nog fler shoppingvändor när de väl är på plats. Spännande och kul! Själv är jag mest nervös för bilresan, det är trots allt ca 190 mil de ska köra! Givetvis kommer de göra stopp på vägen.
De är så laddade och taggade och vill åka nu! Kommer sakna dem, men inte deras röra!
Hmmm hur kommer det se ut i lägenheten.......?! De har lovat att hålla ordning o fint....
 
Pratar/chattar med Ida varje dag och hon stortrivs! Hon tycker dock det är onödigt varmt fortfarande och längtar tills det blir svalare ute :) Hon kommer hem på höstlovet och förhoppningsvis har hon med sig några tjejkompisar då, superkul!
 
I Olles skola körde de på för fullt från första dagen, med läxor och prov. Svårt och hinna med när det är mycket hockey samtidigt. Nu i helgen är det hockeycup fre-mån, måndag är helgdag då det är Labor Day. Så istället för strand som jag hade önskat, får vi tillbringa helgen i ishallen, tur att man gillar hockey!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Syster Malin

Tror jag det att dom vill bo själva!😃 Så himla roligt för Ida! Här har allt rivstartat igång också med läxor, aktiviteter osv. Jag har en tuff höst framför mig med massa arbeten att skriva, men det är så himla kul😃 Snart är det dags för Hilmas fotbollsträning o jag är själv med alla ungar idag så det är bäst att förbereda sig lite....😅 Får se om vi kan få till en skype senare ikväll! Kram!

2013-08-29 @ 16:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0