En liten uppdatering

Nu har vi varit hemma i Tampa i en vecka och dagarna har gått i ett rasande tempo. Olle kastades in i verkligheten direkt och började en hockeycamp ons-fre och en träningshelg med sitt lag. Bra att komma igång direkt!
Idag börjar skolan här, och givetvis var det kaos imorse med buss som inte kom. Olle cyklar vanligtvis, men idag hade han hela ryggsäcken full med pärmar, mappar, skrivblock, pennor och alla andra skolsaker. Bussen skulle gå 08.21, men klockan 08.50 gav vi upp och jag skjutsade honom istället. KAOS var bara förnamnet, gick knappt inte att ta sig ur området för alla bilar.....
Har skypat med Ida nu på morgonen, och hon är så lycklig! Allt är toppen och hon är så nöjd med sin nya klass, skola, schema och allt! Det känns verkligen så RÄTT, och självklart saknar vi henne, men det här kunde verkligen inte bli bättre för henne. Sen har hon ju förmånen att bo hos världens bästa fam Fredriksson ♥
Igår var jag med Filip, Rikard och Yoona på Ikea. Yoona börjar på Universitet här i Tampa och behövde handla saker till sitt nya rum. Igår flyttade hon in där, och idag börjar college för henne.
Filip ska jobba lite nu, innan han och Rikard packar bilen och åker mot New York och sitt nya lag där de ska spela junior hockey i höst. De skulle ha bott i familjer som laget ordnar, men familjerna tog slut, så nu ska de få dela på en lägenhet tillsammans med deras kompis Caleb, som även han gick på Kents Hill. Spännande för dem!
 
Jo, jag har även blivit stämd! År 2009 råkade jag köra in i en BMW som en dam körde. Vi båda stod helt stilla i väntan på att få göra en högersväng. Jag såg att kusten var klar och började rulla framåt, men det gjorde inte hon framför, vilket gjorde att jag åkte in i henne. Väldigt sakta gick det, och det blev inga skador på någon av bilarna. Jag minns att hon försökte stämma oss redan då, men tillslut lades det ner. NU försöker hon igen. I lördags morse ringer det på dörren och där står en gammal gubbe och lämnar över en bibba papper. Usch jag blir så förbannad bara jag tänker på det! Fortsättning följer.....
 
Annars är allt sig likt här hemma. Det är varmt, sol, regn, åska. En vanlig dag kan se ut så här:
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkligen ombytligt väder hos er, o snabbt går det oxå! Här går det sin gilla gång:sköna dagar och svala nätter med mycket dagg. Hoppas att du reder ut eländet med den amerikanska "damen"! Ida verkar så nöjd med sin nya tillvaro, härligt! Ha det så bra och hälsa övriga familjen. Kramar!

2013-08-20 @ 17:15:33
Postat av: Anonym

Näe, jag är inte anonym!, kram farmor.

2013-08-20 @ 17:16:48
Postat av: Linda

<3

2013-08-21 @ 22:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0