Födelsedagsmiddag och Valborgsfirande

Här är det söndagmorgon och jag har precis ätit frukost och sitter med datorn i soffan och har det bra. Olle och Freddan blev upphämtade redan 05:45 av Gordie och Adam, idag är det 2 matcher i Fort Myers (2h bort).
I torsdags fortsatte vi att fira min födelsedag! Vi åkte till International Plaza hela familjen inklusive Oscar. Jag och Ida hann att springa in på H&M en snabbis och där fyndade Ida 3 par ballerinaskor. Hon har även letat efter en ny väska och det hittade vi på ALDO. Ida är den mest effektiva shopperskan jag känner. Hon hittar och hon köper, inga funderingar eller tveksamheter :) Sedan mötte vi upp killarna som redan intagit bordet på The Capital Grille. Första gången för oss där och det var kanon. Jag åt tonfisk, killarna kött, och Ida kycklingsallad.
Fredagskvällen var lugn och skön. Vi gjorde egen pizza och kollade film, var i säng redan 22.00, inga nattsuddare precis. Men så skönt och komma upp tidigt på lördagen och vara pigg o fräsch.
Igår hade nämligen Svenska Klubben ordnat med Valborgsfirande ute i Fort de Soto Beach. Fredrik tycker det är sisådär med dessa tillställningar, men jag lyckades övertala honom att åka, och vi hade en superhärlig dag! Däremot blev det inte mycket till Valborgsfirande för vår del. Vi parkerade oss på stranden tillsammans med Mia, Olof och Alva och där blev vi kvar. Men det gjorde resten av svenskgänget oxå tillslut, trevligt!
På väg ut......
Framme!
Dessa "shelter" kan man hyra, och det finns grillar och bord och skugga. Här finns även en hundstrand, vi måste ta med Molly hit.
Här hade vi det bra:)
Badvakt som övervakar....
Barnen hittade denna stora krabba
Se upp för raccooner.....Finns mycket mat i allas picnic korgar som är intressant.....
Hit åker vi snart igen om jag får bestämma, och det får jag ju:)
Vattnet var helt gudomligt! JAG badade flera gånger. Vi såg även ett stort stim med rockor som simmade längs kanten, och Olof såg en haj, som nog snarare var en delfin :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så härligt det ser ut! Visst får du bestämma när vi kommer nästa gång, Carina! Vi gläds åt att vi börjar ana att det är vår. Värmen lyser med sin frånvaro, men är solen framme så är det helt okej. /kramar till er alla från farmor o farfar.

2013-04-28 @ 18:34:44
Postat av: syster Malin

Åhhh, guud så hääärligt det ser ut!!! Jag följer absolut med dit!!:)) Imorgon är det Valborg, vi får se vad vi hittar på beroende på vädret:) Kram

2013-04-29 @ 23:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0