Kanelbullens dag

Idag blev det bullbak! Gjorde hälften med mandelmassa i och hälften på vanligt sätt. Bakade med torrjäst, och det går ju bra, men degen/bullarna jäser inget vidare.
Färdiggräddade!
De med mandelmassa i sig fick strösocker på toppen, och de vanliga pärlsocker
Som tur var provade jag båda sorterna innan jag stack iväg till posten, och för att hämta hem Ida och Maddy från skolan. För gissa vem som passade på att storfika medans jag var borta?! MOLLY!!!!!
Hon åt upp över 20 bullar! Alla de med mandelmassa i. Tanken slog mig redan innan jag kom hem, så lite beredd var jag, fast ändå inte.....Hade lämnat bullarna att svalna under handduk på köksbänken. JÄKLA HUND! Hittade bullpapper lite överallt i huset.....
Jaha minsann, här har hon oxå fikat....
Nu återstår att se om hon blir sjuk. Har googlat lite för att se om mandelmassa är farligt för hundar. Tur att jag inte gjorde med nutella i som jag först tänkte, för choklad kan ju vara livsfarligt för dem.
Får se om jag orkar baka nya imorgon, eller om det dröjer tills nästa år:)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Smakar gärna både hembakade bullar och hembakat julgodis i jul :D

2012-10-04 @ 22:30:05
Postat av: Carina

Ja vi har ju en hel vecka på oss att baka o göra julgodis TILLSAMMANS:)

2012-10-04 @ 22:39:31
Postat av: Klara

Synd att det var de med mandelmasa i;))))

2012-10-05 @ 17:21:15
Postat av: Charina o Kjell Åkermark

Ja, Molly vet vad gofika innebär!!!!

2012-10-06 @ 08:44:02
Postat av: Klara

Ja de är klart, vem vill missa att fira kanelbullens dag, inte Molly!

2012-10-06 @ 14:47:22
Postat av: Ida

Fick Molly några bullar i år då? XD

2013-10-06 @ 11:30:05
URL: http://idaakermark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0