Söndagkväll

I eftermiddags följde Ida och jag med och tittade på Alicia när hon spelade fotbollsmatch. Alltid händer det något spännande oavsett om det är i en ishall eller på en fotbollsplan. En pappa i motståndarlaget erbjöds sig att vara linjedomare. Jag såg att huvuddomaren vid ett par tillfällen dömde inkast åt andra laget trots att linjedomarens flagga pekade åt motsatt håll. Droppen kom när, förmodligen linjedomarens egna dotter, får gult kort och frispark emot sig. Han kastar flaggan i backen, skriker och svär, tar tag i sin stol som han haft med sig o satt lugnt o fint i innan han fick uppdraget som linjeman, och slänger iväg den med all kraft i backen......Man undrar ju hur dessa föräldrar är funtade.......
Han lämnade planen och matchen och satt resten av tiden en bit ifrån. Ida var fräck nog att fota honom på väg till bilen:)
Tror inte han hade vett att skämmas.....

Alicias lag vann med 2-0.
Efter det åkte vi direkt hem till Olof och Mia där det firades att Olof fyllde år. Vi stannade bara en kort stund, men vi hann med att bli bjudna på både hembakt tårta och vin.
Olle har haft Adam, Gehrig och Casey hos sig idag och de spelade minihockey för fulla muggar i vårt sovrum när vi kom hem.
Vi avslutade denna dag med middag tillsammans med Patricia, Alicia och Antonia och så såg vi Flashdance! Åsa, Oscar och Kickan svängde förbi så vi fick säga hejdå till Kickan som åker hem till Sverige imorgon. Så nu är både jag, Patricia och Åsa gräsänkor i veckan. Tobbe och gänget från Pullman i Sverige, som kom hit i fredags, åkte till Las Vegas och mässan där Freddan och Tomas redan är på plats.

Fick meddelande från Filip att dom förlorat båda sina matcher i helgen, men Fille hade spelat bra och var nöjd med sin insats allafall.

Fick denna bild från Ida precis:)


Imorgon är det ny vecka och nya tag:)


Kommentarer
Postat av: Marie

Ha ha ha ha ha! Ida, Jag har också bilden av poolen framför mig när jag tänker mig hur det är i din skola! Tänker mig att det är som en stor musikal, där alla dansar o sjunger dagarna långa! ;)

2012-01-23 @ 09:25:34
Postat av: Toja

Hahaha - så bra Ida! Förstår precis hur du menar - fast jag ju oxå gärna vill tro att det är som Marie beskriver det ovan.... Lite som FAME eller High school Mucical...:)).

Händelserik rapport som vanligt från over there. Dock misstänkter jag starkt att ni har mycket mer än 24 timmar/dygn hos er. För så där mycket hinner inte vi få in under våra dagar.

Kram kram

2012-01-23 @ 10:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0